2020. december 31., csütörtök

Itt a vége - 2020-as éves összegzés

Csak eljutottunk idáig, a végéhez ért 2020 is. Szerintem nem vagyok egyedül azzal, hogy nem fog hiányozni ez az év. Tudom, hogy lehetett volna még ennél is rosszabb, de maradjunk pozitívak, innen már csak jobb lesz, az elkövetkező év pedig csupa sikersztorival lesz tele. (Amint megint kiléphetünk a lakásból.)


Azért a letűnő évvel sem vagyok teljesen elégedetlen, történtek itt is jó dolgok, például végre megszereztem a diplomám, tanultam új dolgokat, és a bloghoz is rengeteget tudtam írni. Az otthon tespedés pedig nagyon jót tett az olvasási szokásaimnak, a tavalyi hosszabb kihagyás utn megint rákattantam a könyvekre.

Ebben a belejgyzésben össze fogom foglalni, mi mindent olvastam, mi történt a blog életében, és mik voltak a legkedvesebb emlékeim az évből.

A keretszámok:

Elsőnek jöjjön a statisztika, mert a mérnökebbik alter egóm szereti a számokat.

A Moly szerint 2020-ban

- 66 könyvet olvastam el,
        ebből 61-et a végéig vittem
     és csak 5-öt hagytam félbe, ami a 2019-es számokhoz képest szép javulás.

- Ez összesen 27942 oldalt eredményezett, ami így összesítve látva nem kevés. (A táblázat a bal oldalon mutatja is az összeset.) A legvastagabb a Kingdom of Ash újraolvasásom volt a maga 992 oldalával, a legvékonyabb pedig a Beretva és tőr mindössze 88 oldallal.

- 3 hangoskönyvet is végighallgattam az év folyamán, ezen a számon még lehet mit javítani.

Persze ezekbe a számokba az egyetemre olvasott szakkönyvek nincsenek benne, az még ad úgy 4-5-öt hozzá. Sikerült tartanom az idénre kitűzött 1 hét - 1 könyv célomat, még egy kicsit fölé is mentem, bár az előre betervezettek közül nem mindenre került sor. Nem baj, más jóságokat is felfedeztem helyettük.

Az idei top 5 kedvenc olvasmányom:

1. Erin Morgenstern - Csillagtalan tenger
2. Sarah J. Maas - Crescent City
3. Böszörményi Gyula - Szer'usz világ
4. Cassandra Clare - Chain of Gold
5. Shelby Mahurin - Serpent & Dove

Erről a listáról pár napja írtam hosszabb bejegyzést is, az elolvasható itt.

A blog:

Írás terén is jól tartottam magam a januári célkitűzéseimhez, és ha nem is mindig sikerült a heti két bejegyzést hoznom, a sűrített, tematikus hetek kipótolták a helyüket. Így összesen (a maival együtt) 96 bejegyzés született, ezek közül az 5 legolvasottabb a következő lett:


Augusztusban tartottam a blog harmadik szülinapját, ennek örömére újraolvasva az teljes Ambrózy-sorozatot. Az ünnepi hét egyik bejegyzése, a Barangolás Budapesten (ahol amúgy összeszedtem, merre jártak a hőseink az első kötet folyamán) még az Ambrózy báró esetei facebook oldalára is kikerült. Meg vagyok tisztelve.

Idén a blog látogatottsága elérte a 45 ezret (! azta !), erre nem számítottam, mikor januárban nekiálltam újult erővel írni. Köszönet azoknak, akik még mindig olvasnak, kibírják a bejegyzésekbe belecsepegtetett szörnyű szóvicceim, és visszajeleznek nekem. Jó tudni, hogy nem csak az üres térbe öntöm bele a gondolataim, és van, akit tényleg érdekel.


Az évem:

Összességében 2020 mindenképp egy laza év volt nekem, a legnagyobb részében itthon kotlottam. De legalább jó sokat tudtam olvasni, még ha szegény postásnak párszor fel is kellett szaladnia miattam a harmadikra.

A kedvenc emlékeim, bár őket rangsorolni nem tudnám, mindenképpen a diplomám kézhez kapása, a családi nyaralás (mikor nyáron pár hétig lehetett mozogni) Észak-Magyarorzságon és a februári utazás a barátommal Hamburgba (a családját látogattuk meg, de nagyon megszerettem a várost).

Remélem 2021-ben kicsit többet lehet majd csinálni, talán a mozi is kinyithat majd újra (már nagyon hiányzik a Black Widow, igazán bepótlódhatna már), és még több szép emléket tudok majd gyűjteni.

Ezennel itt elköszönök 2020-tól, minden szörnyűségével és felvillanó fénypontjával együtt. Ma este még koccintunk egyet, aztán jöjjön az újrakezdés.

Jövőre újra találkozunk!

Love,
Kalamaj


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése