2021. január 2., szombat

Új év book tag - 2021

Végre, végre 2021 van, nagyon remélem, hogy ez az év jobb lesz, mint az előző volt. Ráírányítottam minden pozitív gondolatom, de nyilván azt sem tudtuk előre, mekkora káosz lett 2020. A remények megvannak, tegyünk róla, hogy 2021 állati legyen.


Ezt a book tag-et már egy éve is kitöltöttem, viszont egy év alatt rengeteget tud változni az ember, kíváncsi voltam, milyen válaszokat adna a mai énem. Ha kedved támadt hozzá, töltsd ki te is, vagy írd meg kommentben!

1. Milyen olvasási célokat tűztél ki magadnak?
A tavalyi célom, hogy legalább heti egy könyvet olvassak, nagyon jól bejött (még egy kicsit fölé is csúsztam), idén is igyekszem majd tartani magam hozzá. Mondjuk idén kicsit intenzívebb lesz az egyetem, szóval meglátjuk, mennyire sikerült majd.

2. Egy író, akitől szeretnél olvasni, de eddig még nem sikerült
Már nagyon megérett az ideje, hogy megismerkedjek Jane Austen könyveivel. (Főleg nagy szégyen számomra, hogy eddig semmit nem olvastam tőle, mert a legjobb barátnőm egyik nagy kedvence.) Úgyhogy idén vele kezdem az évet.

3. Egy író, akivel még mindig nem tudsz betelni
Tavaly újra rátaláltam Leigh Bardugo könyveire (nem mintha igazából megfeledkeztem volna róluk, csak a Grisha-maraton után erősebben fellobbant a láng), ráadásul áprilisban jön a Shadow and Bone tévésorozat is, szóval mindenképpen jó év lesz ez a Bardugo-rajongóknak.

4. Egy könyv, amit újra akarsz olvasni
Nyilván az Üvegtrón, ezen esetben semmit sem változott a válaszom tavalyhoz képest. Kell a lekemnek az az éves Üvegtrón-újraolvasásom, különben nem is én lennék. (Ez a blog masszív Maas-mániákus, ha még nem tűnt eddig fel, vagy új vagy itt, minden lehetséges témánál szóba hozom az írónő valamelyik művét.)

5. Egy könyv, ami egy ideje már a polcodon porosodik, és végre kézbe akarod venni
Szegény Sorcery of Thorns már évek óta ül a polcomon, mindig jól megnézem, hogy hamarosan ő lesz a soros, de valahogy mindig elnapolódik. Pedig Margaret Rogerson első könyvét imádtam, magam sem értem, miért nem olvastam ezt még mindig.

6. Egy sorozat, amit végig szeretnél tolni elejétől a végéig
Tavaly szépen bevásároztam az An Ember in The Ashes minden megjelent példányát, de odáig már nem jutottam el, hogy ténylegesen el is tudjam olvasni. Így erre az évre az egyik már előre betervezett sorozat ez lesz, remélhetőleg idén sor is fog kerülni rá.

7. Egy sorozat, amit végre be szeretnél fejezni
2020-ban szép nagyot haladtam az Árnyvadászok világában, ezt a nyerő szériát idénre sem akarom lelassítani. Még ha a teljes sorozatot nem is tudom idén végigtolni (lévén jövőre is jellennek meg még új részek), legalább a már kijött köteteket ki szeretném pipálni.

8. Az első könyv, amit 2021-ben fogsz elolvasni
Már neki is álltam a Büszkeség és balítéletnek, komolyan vettem az elhatározást, hogy idén Austen-nal kezdek. Sokat segített az is, hogy találtam egy nekem tetsző kiadást, amit örömmel szereztem be. Utána valószínűleg rögtön az Emma is fogja követni, mert azt meg jóanyám szereti nagyon.

9. Egy 2020-as megjelenés, amire már alig vársz
Több is van ilyen (a top 5 lista ezen a linken elolvasható), de az abszolút dobogós mindenképpen Maas februárban érkező új könyve, az A Court of Silver Flames. Imádom Nestát, imádom a világot, már alig várom, hogy a postás meghozza a dedikált példányaim.

10. Egy szó, ami a te 2021-ed jellemezni fogja
A 2020-es kreatív mindenképp jól sikerült, főleg bullet journal terén tanultam sokat (például összerakni egy teljes füzetet, képek róla itt), de 21-re valami új kell. Az elmúlt év nem csak nekem volt lelkileg megterhelő, így az idei címszóm a kiegyensúlyozott lesz. Jobban oda szeretnék figyelni a mentális egészségemre idén, és az ismerőseimnek is több figyelmet szentelni.

Ezek lennének az én válaszaim. Kinek mi az idei év szava? Milyen tartalmakat látnátok szívesen idén? A top 5 listák tavaly nagyon jól teljesítettek, belőlük mindenképpen lesz még jópár, de valami újat is szeretnék még behozni.

Hamarosan újra jelentkezem, újra megpróbálok egy 12 hónap 12 könyv kihívást (még ha a tavalyi nem is sikerült valami fényesre), annak a felvezető bejegyzése érkezik majd jövő hét elején.

Addig is nyugis hétvégét, egy jó könyvet, és természetesen Boldog És Sikerekben Gazdag Új Évet mindenkinek!

Love,
Kalamaj

(u.i. Valaki tudja, miért írjuk ezt csupa nagy betűvel? Csak kíváncsiságból.)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése