2020. december 18., péntek

A feminista book tag

Uh, sikerült eltűnnöm egy kicsit az elmúlt hetekben, de egyszerűen nem maradt időm blogolni, az egyetem úgy gondolta, nem kéne aludnom, és beiktatott egy kellemes kis prezentációt, amire fel kellett készülnöm. De most újra itt vagyok, csőre töltött bejegyzésekkel, és lassan belesasszézom a karácsonyi hangulatba is. (Ami sajna eddig hiányzott egy kicsit, még karácsonyi vásárba sem tudtam menni, brühühü.)


Ezt a book tag-et Deszi-nél találtam (az eredeti bejegyzés elolvasható itt), és egy kérdést még hozzáadtam a végéhez, hogy megjegyen a tíz. Ha tetszettek a kérdések, töltsd ki te is, és olvasd el Deszi válaszait is.

1. Ki a kedvenc női szerződ?

Uh, ez nagyon egyszerű, Sarah J. Maas. Nemcsak nőként, de egyszerűen íróként is az egyik kedvencem, talán csak Böszörményi tudja megelőzni. Az egyik író, akitől a fülszöveg ismerete nélkül is megveszem az új könyveket.

2. Ki a kedvenc hősnőd?

Igyekszem ezt a book tag-et nem csupa Maas-könyvvel megtölteni, de ide még mindenképpen ő kell, semmiképp nem tagadhatom le a szerelmemet Aelin iránt az Üvegtrónból.

3. Mondj egy regényt feminista üzenettel!

Nem kifejezetten feminista könyvnek indult szerintem a Serpent & Dove (lévén első sorban ifjúsági fantasy), viszont a szereplők viselkedésébe és történetébe erősen bele van szőve a modern feminista gondolatvilág, ezért is imádtam.

4. Regény nőalakkal a borítón

Imádom a Charlie Bowater által rajzolt borítókat, közülük pedig az egyik legszebb a Skyward lett, Brandon Sanderson űrbéli ifjúsági finomságának első kötete.

5. Regény, amiben egy csapat lány szerepel

Az egyike az eddigi ismerkedésemnek a horror/thriller műfajjal, a Wilder Girls pont olyan alaphelyzettel rendelkezett (lásd: lánysuli egy fura vírussal és több LMBTQ+ szereplővel), hogy sejtettem, ez nekem való lesz.

6. Regény LMBTQ+ női karakterrel

Cassandra Clare minden könyvében fontos helyen szerepelnek az LMBTQ+ szereplők, és mind nagyon szeretjük Magnus-t, de az én szívemet Anna Lightwood még jobban elnyerte a Chain of Gold-ban.

7. Egy könyv, amiben a lány menti meg a világot

Jól van, ez tényleg az utolsó Maas-könyv ebben a bejegyzésben. Viszont nagyon szerettem, ahogy a Kingdom of Ash végső leszámolása meg lett oldva, és nem csak egy Aelin-féle tüzijáték lett, hanem Yrene, terhesen ki tudta osztani a főgonosz útját.

8. Egy könyv, ahol a női mellékszereplőt preferálod a férfi főszereplővel szemben

Ennél a kérdésnél egyet kell értenem Deszivel, Hermione a maga könyvmolyos stréberségével mindig is jobban a szívem csücske volt, mint Harry Potter maga.

9. Egy könyv, amit férfi szerző írt, női főszereplővel

Nem maradhat el Böszörményi Gyula sem a listáról. Az Ambrózy-sorozat neve ugyan a báróra utal, a főszereplő mégis Mili, aki (mikor legutoljára ellenőriztem) lány. Imádom ezt a történetet, és fáj a szívem, hogy az új rész olvasásával még várnom kell.

10. Egy könyv, amiben a legjobb barátnő legalább annyira imádnivaló, mint a főhősnő

A sorozat végére ugyan már nem ő volt a kedvencem, de az Obszidián során nagyon élveztem Dee személyiségét, még ha nem is szerepelt olyan sokat, mint megérdemelt volna.

Ez lenne a feminista book tag. Ti milyen válaszokat adnátok? Írjátok meg kommentben!

Hamarosan újra jelentkezem (most tényleg), hozom a már megígért Serpent & Dove értékelést is. Erre a hónapra tartogatok még pár karácsonyi bejegyzést is, ha kíváncsiak vagytok, lessétek a blogot.

Addig is kellemes karácsonyi készülődést, egy nagy bögre forró teát (vagy forralt bort a felnőttebbeknek), és egy jó könyvet.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése