2020. december 27., vasárnap

12 hónap, 12 téma - Bullet journal 2020 összefoglalás

El sem hiszem, hogy januárban már a negyedik évemet fogom kezdeni a bullet journal-omban. Anno eleinte még kicsit kétkedve álltam neki (de nekiálltam, mert jó mókának tűnt), nem hittem volna, hogy túl sokáig tartanám magam hozzá. De lám, mégis itt vagyok még mindig, és mostanra a bujo-m már a hétköznapjaim része, nélküle szerintem már ezerszer elhagytam volna a fejem is.


Annyira belelendültem a témába, hogy 2021-re már saját magam építettem hozzá a füzetet is (de erről majd a maga bejegyzésében), az idei évben meg úgy érzem, megtaláltam a saját bujo-stílusom.

2020 két nagy témára fűződött fel nálam. Májusig a hét főbűnt dolgoztam fel, havonta egy (vagy épp kettő, hogy egy se maradjon ki) bűnt metaforizálva át egy megrajzolható témává. Jó móka volt, bár a témák maguk kicsit sötétek lettek, de ez passzolt is az akkori hangulatomhoz. (A bujo pedig önkifejezés is, nem?) 

Az év második felében pedig a Tüskék és rózsák udvara könyvsorozat hét Udvarát alakítottam át, havonta egyet alapul véve úgy, hogy maguk a kész témák már nem kapcsolódtak feltétlenül szorosan az adott Udvarhoz. Itt már a leki állapotom is kicsit virágosabb volt, így a témák is sokkal színesebbek és élénkebbek lettek.

A hét főbűn:

1. Január - Harag


Az egyik kedvencem, nagyon szerettem a fekete tépett papír és a piros filcek erős kontrasztját. Itt kísérleteztem először a fehér zseléstollal, és elmondhatom nagy szerelem lett.

2. Február - Bujaság és torkosság


Farsangi szezonban természetesen nem hagyhattam ki egy sötét karnevál hangulatát. Talán ebben a hónapban rajzoltam a legtöbbet, nagyon beleszerettem ebbe a csíkos sátorba.

3. Március - Kevélység

Sajnos a fotó befeketítette a bal oldali ezüst papírt.

Március a szülinapom hónapja, így meg akartam ezt is örökíteni valahogy. Ez a fő téma egy világosabb hónapja, és ugyan elsőre nem feltétlenül jön át, hogy ezek tükrök lennének, de én mégis szeretem. 

4. Április - Irigység


Ez a téma kicsit könyvesebb lett, mint elsőre terveztem, de a féltékenység zöld szemét én az Üvegtrónban felbukkanó Elena szemére cseréltem le. (Épp akkoriban festettem le a szimbólumot, és épp nagyon rá voltam kattanva.)

5. Május - Lustaság és fösvénység

További képek ebben a bejegyzésben.

Itt megint két bűnt vegyítettem, elhagyatott kincsekként gondolva újra őket. Ez a téma volt kétség kívül a legmacerásabb, lerohadt a kezem, mire kirajzoltam az összes faágat, és még a hátteret is kifeketítettem festékkel. Viszont a végeredmény nagyon tetszik, szóval megérte. 

A hét Udvar:

6. Június - Éjszaka Udvara

A többi oldal megleshető itt.

Természetesen rögtön mindenki kedvencével, az Éjszaka Udvarával kezdtem, a Hubble által készített űrbéli fotókkal és ezüst zseléstollal. Idén rátaláltam a betűnyomdákra is, nagyon megkönnyítik az ember életét.

7. Július - Nyár Udvara

Így csinálj színes oldalakat, olvasható itt.

Ismét egy kedvenc téma, ez volt az első, hogy színes hátteret terveztem egy hónapnak, és azonnal beleszerettem az ötletbe. Matricák, színes oldalak, és washi szalagok az új Kalamaj bujo-stílus.

8. Augusztus - Nappal Udvara

A téma többi oldala itt.

Ebben a hónapban nem volt olyan sok időm rajzolni/tervezni, így kipróbáltam egy minimalista témát. Az összes dekor az arany és ezüst, vékony washi szalagokkal jelképezett napsugarak. Közös pont ebben a hét hónapban ezek a washi szalagok voltak, egy csomagban vettem őket, minden hónap megkapta a maga színét. Ez egy egyszerűbb téma lett, de azért elégedett vagyok a letisztult vonalaival.

9. Szeptember - Tavasz Udvara

A többi oldal itt látható.

Tudom, szeptember nem kifejezetten tavaszias, de valahova ezt is be kellett illesztenem. A túl virágos lehetőséget pedig azzal próbáltam ellensúlyozni, hogy inkább a rózsák tüskéire koncentráltam, egy fekete háttéren. Élőben látványos téma, csak sajnos nagyon nehezen fotózható, a kamerám előszeretettel zabálta fel a pirosasabb zselés tollat.

10. Október - Ősz Udvara


Az Ősz Udvara a könyvekben a tűzhöz közeli képességekkel szinoním, így az én témám is narancsba és vörösbe hajlott, metaforikus lángnyelvekkel, amiket színes papírból téptem ki.

11. November - Napfelkelte Udvara


Instán találtam az ötletet átlós mintához, ezt fűszereztem meg bronz és lila színvilággal és sok-sok napfelkeltés fotóval. Ismét egy gyors, de látványos téma, ez idén sok hónapban közös pont lett.

12. December - Tél Udvara

Az egész decemberi bujo-m megleshető itt.

Az idei decemberem gyakorlatilag korábbi témákból megkedvelt elemek összesítése. A színes oldalak és a betűtípus júliusból, a hópihék tavaly decemberből, a fenyősziluettek tavaly novemberből találtak új otthont. Így összesítettem a évemet is, búcsút véve 2020-tól. (Bár hiányozni semmiképp nem fog.)

Kicsit vaskos lett a végeredmény...

Ez volt az idei évem bullet journal tekintetében. Összességében elégedett vagyok vele, de azt is tudom, mit fogok 2021-re változtatni. Elsőként főleg azt, hogy jövőre egy vaskosabb füzetbe költözök, amibe az egész évem bele fog férni. (Kicsit idegesített, hogy mindenképpen szükségem volt két füzetre, örülnék, ha egy helyen lenne minden.)

Azt a füzetet pedig magam építettem, így biztosan mindennek pont annyi helye lesz, amire tényleg szüksége van, és teljesen magamra tudom szabni. Meg is fogom mutatni, hogyan alakult, szóval ha kíváncsi vagy, lesd a blogot, a következő napokban érkezik majd az a poszt is. (Természetesen instrukciókkal, ha magad is követnéd a módszert.)

A saját kedvenc hónapom talán a július lett, nagyon tetszik, mennyire arcba mászik a kéksége, de maga a felrajzolt része nem igényelt annyi időt. Neked melyik téma tetszett a legjobban? Írd meg kommentben, hogy egy külső szempontból is rálássak a füzetemre.

Holnap újra jelentkezem, ismét egy könyves témával, összeszedtem az 5 kedvenc könyvemet, amit 2020-ban olvastam. (Itt a két ünnep között tökéletes a hely az évet összefoglaló bejegyzéseknek.) Addig is jó rajzolást, kellemes hétvégét, és nyugodt olvasást!

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése