2018. április 29., vasárnap

Sarah J. Maas-hét 7. nap: Kingdom of Ash

Nem, nem kaptam meg előre a kéziratot, hogy írhassak róla kiritikát. Nem mintha annyira tiltakoznék ellene. *kacsintás Maas irányába*

Viszont a találgatás már nagyban megy, vajon mi fog történni. Az biztos, hogy fájni fog ez nekünk.

Még jó, hogy a tematikus hetem kicsit későbbre került, mint eredetileg terveztem, mert az első időpontkor még nem volt meg a cím és a fülszöveg, mostanra viszont derült égből húsvéti meglepetésként ezt is megkaptuk, teljes pompájában. Már csak egy borítót kerünk, és indulhat is a hype-vonat.

Ez lenne a fülszöveg, magam fordítottam:

A tündérkirálynő fogságában Aelin még mindig be van zárva egy vas ládába, egy titkos helyen, és úgy tűnik, semmi esélye a szabadulásra. Míg el kell viselnie több hónapnyi kínzást, a barátai szétszóródnak különféle sorsok felé. Aelin védelme nélkül a katona Aedionnak és az alakváltó Lysandrának kell megvédenie az otthonukat, bármilyen áron. Saját útját kell kovácsolnia Chaolnak, a boszorkány Manonnak és a szépreményű ifjúnak, Doriannek, hogy megváltoztassák a történelmet, míg Aelin párja, a tündér Rowan átkutatja az egész világot elveszett szerelméért.

Miközben Aelin összegyűjti az erejét hogy megmentse magát és megküzdje élete csatáját, mindük végzete a levegőben lóg. Néhány kötelék még szorosabbra fonódik, mások örökre megszakadnak, és titkokról fog lehullani a lepel ebben az akciódús, szívszaggató fináléban.

Jep, ez a könyv ki fog nyírni minket. Azt hittük, az Empire of Storms fájt? A Tower of Dawn epilógusa összetörte a szívünk? Ugyan, semmire sem vagyunk még felkészülve. Így belegondolva az az október 23 túl közel is van. Több idő kell, hogy mi erre összegyűjtsük a kellő lelki erőt. Fájni fog, de nagyon.

És akkor pár gondolat és elmélet, részben a sajátom, részben különböző fórumokon láttam.

Előszöris Fenrys. Azonnal közkinccsé vált az Empire of Storms után, és én is egyetértek azzal, hogy neki biztos fontos szerepe lesz még. Hiszen ő az egyetlen kapocs Aelin és Maeve között, aki segíthet Aelinnek a fogsága alatt. Egyébként meg a neve az északi mitológiából ered, az is egy farkas, aki estleg látta a Thor: Ragnarököt, ismerős is lehet. Bár azon sem leépődnék meg, ha Conall, Fenrys testvére lenne végül a megváltó. 

Ezt a fülszöveget én már ízekre szedtem, hogy minél több információt kiszedjek belőle.

Több hónap. Aelin több hónapja van Maeve ládájában. El sem tudom képzelni, milyen összerombolt állapotban lesz, mire végre kiszabadul. Lehet, hogy annyira össze lesz törve, hogy kezdheti előről az a több könyvön való gyógyulást, amin eddig átment. Sőt, én nem tiltakoznék az ellen sem, ha kivételesen nem a tűzokádó királynőként szerepelne, hanem a trauma hatására "összemenve".

Aedion és Lysandra mondatában szerepel a bármi áron kifejezés. Előre félek, mit fog ez jelenti. Biztosan lesz benne támadás ellenük, esetleges belső viszályok is. Bármi áron. Nehogy ez azt merje jelenteni, hogy valamelyikük feláldozza magát. Ha akár Aedion egy hajszálának is baja esik, én fel fogok lázadni. És amúgy is, Maas-nak szokása megnyírni a szereplőit (Aelin, Rowan, Sartaq, csak így kezdetnek), de ha Aedion haját is le meri vágni...

A jelek szerint Chaol rá fog találni Manonra és Dorianre, vagy mindhárman teljesen külön utakon fognak járni, ezt nem tudtam eldönteni a megfogalmazásból. De ha együtt lesznek, kíváncsi leszek a Chaol-Dorian találkozásnak. Zsepiket elő, az szívfacsaró lesz.

Rowan, te pedig keresd csak Aelint. Gyorsabban.

Aelin gyűjti az erejét. A fülszöveg erősen az jelzi, hogy végül maga fogja megmenteni magát, de lehet, hogy csak félrevezet minket. Nem hiszem, hogy teljsen egyedül ki tud majd szabadulni, valamennyi segítségre szüksége lesz.

Azok közül, akik jobban összejönnek, szerintem Elide és Lorcan lesz az egyik. Légyszi. Annyira bírtam őket, légyszi... Akik pedig szétmennek, azok szerintem Aedion és Lys lesznek. Végülis nem voltak épp egy hullámhosszon az EoS vgén, Aedion még mindig mérges rá. Össze fognak dolgozni, az tuti, de úgy, mint Aelin és Chaol a Queen of Shadows-ban. Igen, igen, aranyosak voltak együtt, de én annyira nem hatódtam meg a kapcsolatuktól, szerintem még várat magára az igazi mindkettejüknek.

Kingdom of Ash elmélet, ami olyan biztos, hogy már nem is
lehet elméletnek nevezni:
Mindannyian bőgő takonykupacok leszünk a könyv vége után
.
És mikor már a fülszöveg is megmondja, hogy fájni fog, akkor biztos fájni fog ez a könyv.

Biztos vagyok benne, hogy pár szereplő meg fog még halni. Szükséges lépés, hogy érezhessük a helyzet komolyságát. Gavriel halálában biztos vagyok, ő tuti fel fogja áldozni magát a fiáért. Fürge az egyetlen garantált túlélő, ezt Sarah megerősítette, de a többiek...
Aelin kérdéses. Ha a címet tekintem viszont, nem olyan jók a kilátások. Ashes, azaz hamvak, és mi után marad a hamu? Hát a kiégett tűz után.

Előre félek ettől a könyvtől. A megjelené hetére már vettem is ki szabadságot (bár nem szándékos az egybeesés), így teljes lelki nyugalomban bőghetem majd ki a szemeim.




Hű, ez nem sikerült valami értelmes bejegyzésre. De annyira kavarongnak még a gondolatok a fejemben, hogy egy nagy, félelemmel átitatt kupac káosz. Akartam arról is írni, hogy szerintem Az Üvegtrón és a Tüskék és rózsák udvara világai összekapcsolódnak, de ez most mégis elmarad, mert nem találom a jegyzeteket. Talán majd a Kingdom of Ash megjelenésekor visszatérek erre. Talán addigra már több információnk is lesz róla.

A nyereményjáték még mindig él, ne feledjétek, holnap éjfélig még van lehetőség a részvételre, a teszt és a szabályok itt megtalálhatóak.

Ez volt az utolsó bejegyzés a Sarah J. Maas-hetemen, én nagyon élveztem, remélem nektek is tetszett. Ha már egyvalakinek kedvet adtam arra, hogy belekezdjen a sorozatba, akkor már nem volt hiába. Jövő héten még lesz pár poszt, kihirdetem a nyertest, valamint írok egy (spoilermentes) értékelést az Infinity War-ról, aztán visszatérek a szokásos kerékvágásba. Természetesen majd a tematikus hetem okáról, az A Court of Frost and Starlight-ról is fogok írni, de azt csak május végén kapom meg, szóval arra még várni kell.

Ezennel lezárom az első tematikus hetem.

Love, Kalamaj

6 megjegyzés:

  1. Szia,nagyon tetszett ez tematikus heted,teljesen egyetértek minden mondatoddal,szeretnék tőled vlmit kérdezni ahogy te is biztossan tudod Október 23 megjelent angol nyelven a Kingdom of ash,nem bìrok várni Júniusig nem tudsz véletlenül vlmit rajongói forditasrol esetleg te nem tervezed hogy írsz? Előre is köszi :) az email címem michaelacsillagova@gmail.com

    VálaszTörlés
  2. Szia, esetleg nem tudod, hogy mikor jelenik meg a magyar fordítás?

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Hú, nem tudom. Ha az eddigi ritmust nézem, jövő karácsonyra tippelnék. De nincsenek bennfentes infóim, nem akarok hülyeséget mondani.

      Törlés
    2. 01 Ciklon....én úgy hallottam karácsonyra fog kijönni magyarul....tehát még várhatunk kicsit:(

      Törlés
  3. Rendben, köszönöm a választ :) És nekem is tetszik a bejegyzésed

    VálaszTörlés
  4. Mikor jelenik meg magyarul a könyv ?

    VálaszTörlés