2020. szeptember 10., csütörtök

5 önálló könyv, ha nem akarod egy teljes sorozatra lekötelezni magad

Rengeteg örömet tud hozni, ha az ember leül egy akár többezer oldalas, hatalmas sorozathoz. Hetekre elmerül annak a világában, bejárva minden lehetséges zugát, és mikor a végére ér, azt sem tudja milyen évszak van éppen a való világban. (Bár azért lássuk be, a Corona miatt én most sem tudom, nálam még március 168.-a van.)

Viszont van, amikor nincs meg a lelki erő egy ilyen hosszútávú elköteleződéshez, és az ember csak valami gyorsat akar olvasni, esetleg pont két ilyen hosszabb lélegzetvételű projekt között. Ilyenkor jönnek jól azok az önálló (angolul stand-alone) könyvek, amiknek nincs folytatása, és a végükkel rendesen le is zárul a történetük.


A következő bejegyzésben összegyűjtöttem 5 olyan önálló könyvet, amiket én is olvastam, és nagyon elcsípték nálam a hangulatot. Természetesen ez a lista teljesen szubjektív, de igyekeztem a fantasy-n kívül más műfajból is belerakni.

A bejegyzés inspirációja a nemrég angolul megjelent Star Daughter Shveta Thakrar-tól, ami a következő könyv az olvasmánylistámon. Azon túl, hogy elképesztően csodálatos a borítója (nem meglepő módon a nagy kedvencem, Charlie Bowater munkája ez is), ez is egy ilyen önálló történet, ami az Ambrózy-maraton és az idei Tüskék és rózsák udvara újraolvasásom után kellemes pihenő lesz.

Sarah J. Maas - Catwoman Soulstealer

Még szép, hogy nem maradhat el Maas semmilyen listáról. Bár maga a könyv egy négyrészes sorozat része, de minden egyes kötetet más-más szerző írt, és a történeteik is önmagukban zártak, szóval ez még beszámítható önálló könyvnek.

Sokak szerint az egyik legjobb Maas-regény, az biztos, hogy csak úgy árad belőle a Maas-ság, és nagyon gyorsan olvasható. Nekem ugyan nem az abszolút kedvenc Maas-kötetem, de nagyon élveztem, és a "sorozat" többi része is hasonlóan pattogós. Lassan már érne ennek is az újraolvasása. A 2018-as véleményem erről a könyvről itt olvasható.

Brandon Sanderson - Elantris

Sanderson nagy mestere az elképzehetetlenül bonyolult világok és mágiarendszerek megteremtésének, mindezt úgy, hogy közben az olvasó sem veszti el a fonalat, és teljesen el tudja képzelni, hogy ő maga is jelen van a színen. A szereplők mind hús-vér, létezőnek ható személyek, összetett háttérrel és átérezhető mozgatóokokkal.

Az Elantris az első kiadott könyve, de nem éreztem rajta cseppet sem az elsőkönyves írőkra jellemző kiforratlanságot, már ez a könyv is teljesen profi. (Egyébként ezt az öcsémnek köszönhetően vettem kézbe, tizenkét évesen ezt nézte ki magának Könyvhéten, és végig is tolta.)

Rory Power - Wilder Girls

Bevallom, még magam is ismerkedek a horror/thriller kategóriával, de idén új műfajokba is bele akarok kóstolni, nem lehet mindig (de azért de) csak fantasy-n élni.

A Wilder Girls-re elsőre a csodaszép borítója miatt figyeltem fel, és mikor elolvastam a fölszöveget, tudtam, hogy ez nekem kelleni fog. Bentlakásos lányiskola, egy rejtélyes kór, LGBTQ+ szereplők, és egy nagy adag hátborzongatás. Csupa finomság, ami csak úgy vonzott a könyv felé. Az biztos, hogy az író nemrég megjelent új könyvét, a Burn Our Bodies Down-t is hamarosan sorra fogom keríteni.

Margaret Rogerson - An Enchantment of Ravens

Ismét egy fantasy, aminek a magyar megjelenéséről ugyan nem tudok, de ezt mindenképpen angolul érdemes elolvasni.

Még ha maga a történet ugyan nem is olyan forradalmi (tündérek között egy emberlány, láttunk ilyenból már nem keveset), mégis ahogy ez kivetelezve lett, emeli ki a többi hasonló könyv közül. A nyelvezete annyira gyönyörű, hogy mikor először, félálomban, a vonaton ülve nekiálltam olvasni, azonnal felébresztett. A borító pedig szintén csodaszép, ez is Charlie kezei közül került ki. A könyvről már írtam értékelést is, ezen a linken olvasható, kiegészítve az elvetett borítótervekkel.

On Sai - Apa, randizhatok egy lovaggal?

Hogy említsek egy magyar szerzőt is, nem hagyhatom ki On Sai modern világot, fantasy-t és kicsit sci-fi-t vegyítő műremekét. Szeretem az írónő többi történetét is, de az Apa, randizhatok egy lovaggal? messze a kedvencem tőle.

Ritkán tudok olyan sokat nevetni egy könyvön, mint ennél tettem. A szereplők viccességét pedig maga az írás minősége még jobban kidomborította, Böszörményi után talán On Sai nálam a második legélvezetesebben foglamazó magyar író. A borítótól pedig eltekintek, nem rossz ugyan, de egy ilyen nagyszerű történet egy a jelenleginél ezerszer jobbat is megérdemelt volna.

Ez lenne az az öt önálló könyv, amit bárkinek szívvel tudok ajánlani, ha belecsömörlött a sok rémhosszú sorozatba. Ha van olyan könyv, amit te ajánlanál, írd meg kommentben, mindig várom a javaslatokat, amiket a várólistámhoz tudok adni.

Legközelebb hétfőn jelentkezem, akkor ismét egy értékelést hozok. Sikerült még egy tételt kipipálnom a 12 hónap - 12 könyv kihívásomról, arról fogok egy kicsit beszélni. Addigis kellemes hétvégét és jó olvasást, a jó könyv mellé pedig egy finom forró csokit vagy teát.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése