2020. december 1., kedd

Novemberi bevásárlótáska

Hihetetlen, hogy máris december van. De legalább végre 2020 is véget fog érni. Viszont mielőtt beizzítom a 10 órás non-stop Last Christmas maratont, még egyszer utoljára visszapillantok a novemberemre, hogy összegezzem, mi jót olvastam a letűnt hónapban.


Olyan elképesztően sok azért nem lett, lévén most már aztán tényleg lendületet vett az egyetem, de mégis sikerült meglátogatnom régi kedves ismerősöket és új kedvencekre is találtam novemberben. 

Újdonság viszont, hogy új ruhát adtam a  blogra. Ideje volt már egy újradizájnnak, némileg vidámabb színekkel. Eredetileg ugyan januárra terveztem, hogy majd az újévvel jól bevezethetem, de nem hagyott nyugodni a gondolat, és egyik délelőtt, ahelyett hogy a sulis dolgaimat intéztem volna, inkább ezzel szöszmötöltem egy sort.

Ezeket a könyveket olvastam novemberben:


Legalább a heti egy könyvhöz sikerült tartanom magam, és tartalmilag is egészen elégedett vagyok a novemberi olvasmányaimmal. Az egyetlen, amitől nem dobtam hátast, az rögtön az első volt, a Bone Crier's Moon. Ugyan a borító csodaszép, és nagy kedvencem, Charlie Bowater rajzolta, de valahogy a beltartalom nekem túl laposra és kiegyensúlyozatlanra sikerült. (Írtam róla teljes értékelést is, elolvasható itt.)

Végre sikerült neki is állnom a The Red Scrolls of Magic-nek is, jól esett április után újra visszatérni egy kicsit az Árnyvadászok világába. (A könyvről készült értékelésem ezen a linken vár.) Viszont a folytatásba még nem kezdtem bele, ugyanis hívott a polcom, és addig nem hagyott nyugodni, míg újra nem olvastam (csak idén már másodszor) az Üvegtrónt. Most ugyan sikerült megállnom az első kötet végénél, de ez is épp elég örömmel töltött el.

A nosztalgiavasutam második állomása pedig Harry Potterhez vezetett. Pár hete jelent meg a Bölcsek köve legújabb, csilliomodik kiadása, és ez olyan szép lett, hogy mindenképpen le kellett csapnom rá. A MinaLima-ház által végigillusztrált oldalak pedig olyan gyönyörűre sikerültek, hogy nem volt elég átlapoznom, ki is kellett olavsnom. (Ha szeretnéd te is ezen a szépségen pihentetni a szemed, írtam róla egy körbejárós bejegyzést itt, még egy videót is tettem bele az első öt fejezetről.)

Új kedvencként pedig ezzel a kontrasztdús borítóval rendelkező szépséget, a Serpent & Dove-ot köszönthettem. Eredetileg kicsit tartottam tőle, elég nagy hájpot kapott ez is, nehogy túl nagy elvárásaim legyenek hozzá, de kellemesen csalódnom kellett. Ez a könyv megérdemel minden szeretetet, amit kap, azonnal levett a lábamról, és teljesen beleszerettem az összes szereplőbe. Azonnal egy Üvegtrón-hoz hasonlatos státuszt kapott nálam, egészen biztos, hogy nem most fogok róla utoljára beszélni. (Egy értékelést mindenképpen hozok még hozzá ezen a héten.)


Ezeket a könyveket pedig decemberre tervezem:


Elsőként mindenképp a Serpent & Dove folytatását, a Blood & Honey-t fogom kiolvasni. Tegnap már neki is tudtam kezdeni, alig várom, hogy megtudjam, hogyan tovább. (A baj csak az, hogy a trilógia lezárására viszont jövő nyárig várnom kell majd.)

Hogy teljes legyen a Maas-maratonom, még gyorsan a Catwoman-t is szeretném ledarálni. Bár épp nem annyira illik bele az olvasási portfóliómba, egy kis másság sosem árt.

A The Maiden Ship és a Crier's War is a karácsonyi kívánságlistámon szerepel, és ugyan nem épp a leghíresebb könyvek, de egy ideje szemezek velük, talán idén decemberben sikerül majd sort is kerítenem rájuk.

Év végére pedig egy kis lélekmelegítésnek a legfrissebb Böszörményi-kötetet tervezem. Ugyan már megszereztem, mégsem valószínű, hogy hamarabb fogom tudni olvasni A Barnum-rejtélyt. Sajna a könyv otthon ül a szüleimnél, és nem hiszem, hogy karácsony előtt haza fogok jutni. Úgyhogy addig csak sóvárog a lelkem utána.

Ez lenne az én novemberi zárásom. Kinek mi volt a kedvenc könyve az elmúlt hónapban? Sikerült felfedezni egy új kedvencet? Írd meg kommentben!

Legközelebb a már emlegetett Serpent & Dove értékelésével fogok jeletkezni csütörtökön. Addig jó olvasást, jó ádventi-naptár-nyitogatást, és kellemes hónapkezdést mindenkinek!

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése