2020. december 28., hétfő

A Top 5 kedvenc könyvem 2020-ban

Jön az év vége, itt az idő összefoglalni, mi jót olvastam ebben az évben. Összeségében elégedett vagyok azokkal a könyvekkel, amikkel szemben találtam magam idén, több új kedvencre is leltem. Csak egy-két könyv volt, amitől nem dobtam hátast, de ez a bejegyzés nem nekik szól, maradjunk inkább pozitívak.


Ez a poszt az idei 5 kedvencemet foglalja össze, ezúttal rangsorolva. Van benne kiszámítható, de van benne meglepő fordulat is, amire magam sem számítottam, mielőtt belekezdtem volna. A bejegyzés spoilermentes, így nyugodtan használható erős ajánlásnak is, anélkül, hogy lelőném a poént bármelyikről is.

5. hely: Shelby Mahurin - Serpent & Dove (Serpent & Dove 1.)

Az egyik váratlan nyertes ezen a listán, nem számítottam arra, mennyire be fog nálam találni. Nem gondoltam volna, hogy erősebb lesz egy közepes ifjúsági fantasy-nél, de annyival több lett ez a könyv annál! Még ha történetileg nem is a legösszetettebb, amit valaha olvastam (de azért kellőképp meg van rakva leleplezésekkel), ami igazán megfogott, azok a szereplők. A fő gárda mind igazán emberien és a célcsoport számára példaként követhetően viselkedik, öröm olvasni végre egy olyan könyvet, ami nincs tele toxikus szerelmi szálakkal.

A könyvről készült teljes értékelésem itt olvasható.

4. hely: Cassandra Clare - Chain of Gold (Árnyvadászok, már magam sem tudom hányadik rész)

Ebbe a könyvbe először a borítója miatt szerettem bele. Áprilisban pedig a 'rona miatt úgyis hirtelen nagyon sok szabadidőm lett, szóval úgy döntöttem, újra fogom olvasni / befejezni az Árnyvadászok sorozatát. Már a Pokoli szerkezetekbe is beleszerettem, de a Chain of Gold még azon is túltette magát, szerintem ez lett Clare eddigi legjobb könyve. Legfőképp a szereplőgárdát imádtam, bármire hajlandó lennék értük.

Májusban került képletes papírra az értékelésem a könyvről, megleshető ezen a linken.

3. hely: Böszörményi Gyula - Szer'usz világ (Ambrózy báró esetei 5.)

Szerintem ez eddig a legjobb Ambrózy-regény, imádtam Mári narrálását, annyira velejében böszörményis lett, öröm volt olvasni minden sorát. Ezen a könyvön nevettem a legtöbbet idén, színtiszta boldogsággal töltött meg minden mondata. Rég szórakoztam ilyen fenségesen olvasás közben, és ez már nagyon hiányzott akkoriban a lelkemnek. (Azt hozzátenném, hogy a  legújabb részt még nem volt lehetőségem olvasni, otthon pihen a könyv a szüleimnél, így arról még nem tudtam véleményt nyílvánítani.)

A könyvről a blogszülinapi tematikus hetem utolsó mozzanataként írtam egy hosszabb értékelést is, az a poszt itt olvasható.

2. hely: Sarah J. Maas - House of Earth and Blood (Crescent City 1.)

Hihetetlen, de nem egy új Maas-könyv lett a legnagyobb kedvencem, idén sikerült még őt is túlmúlnia egy másik könyvnek, és letaszítani őt a dobogó legfelső fokáról. Viszont a Crescent City-t is faltam, imádtam (még az első felében végrehajtott infó-ömlesztés és lassabb indulás ellenére is), és nem bőgtem még annyit könyvön, mint ezen, hol örömöben, hol a megszakadó szívem miatt. Mindenképpen összehozza az írónő jellegzetes húzásait és beledob néhány mókás easter egg-et, alig várom a folytatást.

A könyvről spoilermentes értékelést is írtam, elolvasható itt, a végkifejletről pedig spoileres kiegészítést írtam, ebben a bejegyzésben.

1. hely: Erin Morgenstern - Csillagtalan tenger

Magam sem gondoltam, hogy ez a könyv ennyire el fog ragadni. Hatalmas volt a hájp a megjelenése körül, az ilyen könyvektől pedig mindig tartok egy kicsit. (Sajna a Kegyetlen herceggel megjártam, túl sokat vártam tőle a hírneve miatt, de nekem nem hozta a szintet.) Úgyhogy csak pár hónappal később álltam neki, mikor a könyvesboltban szembejött velem egy érdekes kiadás, és ez a könyv azonnal berántott a lapjai közé. Míg a végére nem értem, mindenhova hurcoltam magammal a táskámban, hátha akad pár percem olvasni, és a végezte után napokig csak ez járt a fejemben. Nem hinné az ember az első pillantásra, hogy ez a szívemnek szóló könyv, mégis, olyan mély nyomot hagyott bennem, hogy a mai napig nem voltam képes egy összefüggő gondolatmenetet írni róla.

Akik erről a listáról már lemaradtak, de közel jártak hozzá:

Leigh Bardugo - Crooked Kingdom (Six of Crows 2.)
Brigid Kemmerer - A Heart So Firce and Lonely (Cursebreaker 2.)
Brandon Sanderson - Skyward (Skyward 1.)

Ezeket a könyveket is nagyon élveztem, de az 5, amit végül kiválasztottam, egyszerűen nagyobb maradandó nyomot hagyott hátra bennem, ami hosszasan az olvasás után is bennem van még. 

Ez lenne az az öt könyv, amiket idén a kedvenceimmé koronáztam. Azért jól látszik, mind nagyjából a komfortzónámon belül van, ami a preferált könyvtípusokat illeti. De azért örültem, hogy volt, ami meg tudott lepni idén is. Kinek mi volt a kedvenc könyve 2020-ban? Írd meg kommentben!

Holnap újra jelentkezem, ismét egy Top 5 listával, ezúttal pedig azt az 5 könyvet fogom összeszedni, aminek a megjelenésére a legjobban várok 2021-ben. (Őrület, hogy már csak pár nap, és vége ennek az évnek.)

Addigis jó olvasást, kellemes téli szünetet, és egy vastag zoknit minden lábra! (Brrrr, fázik a kislábujjam éppen.)

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése