2020. december 26., szombat

Karácsonyi hangulat 2020 - book tag

Kellemes karácsonyt mindenkinek! Ugyan idén sajnos kicsit hiányzott nálam a karácsonyi hangulat (még egy jó kis vásárba sem tudtam menni), de az utolsó pár napra azért mégis visszatért, még szereztemegy fát is (1,2 méter tömény cukiság). Az egyetlen problémám csak azzal volt, hogy a jelek szerint elfelejtettem tavaly óta, hogyan kell szépen ajándékot csomagolni. A végeredmény ugyan jól nézett ki, de el szenvedtem velük egy kicsit. Jövőre táskába megy minden.


Ezt a book tag-et már tavaly is kitöltöttem, de kíváncsi voltam, hogy egy év távlatából mennyire változtak a válaszaim. Az eredeti bejegyzést itt elolvashatjátok, és természetesen ti is kitölthetitek a saját könyveitekkel.

1. A várakozás: 
Ahogy a karácsonyt is tűkön ülve várod, mely könyvmegjelenés miatt izgulsz a legjobban?
Egyértelműen a februárban megjelenő új Maas-könyvet, az A Court of Silver Flames-t várom a legjobban. Már előrendeltem két példányban is, egy dedikáltat meg a Tour Special-t.

2. Karácsonyi dalok: 
Egy író vagy könyv, akinek/aminek nagyszerűségéről megállás nélkül örömódákat zengsz
Idén a könyv, ami a legjobban levett a lábamról, az egyértelműen a Csillagtalan tenger volt Erin Morgenstern-től. Nem számítottam rá, de teljesen magával ragadott, így jó darabig fogok még róla áradozni.

3. A mézeskalács házikó:
 
Egy könyv igazán csodálatos világfelépítéssel
Eltartott 10+ könyvig, de mostanra az Árnyvadászok világa olyan összetett lett, hogy Cassandra Clare-en kívül szerintem teljesen senki sem látja már át az utolsó zugáig. A Chain of Gold magában is remek könyv, de az előzményei (és gyakorlatilag utózmányai) ismerete után még élvezetesebb.

4. A Karácsonyi ének: 
Egy kedvenc klasszikus, vagy egy, amit szívesen elolvasnál
Idén csak egy "klasszikust olvastam el, és ugyan elsőre kicsit kaotikus volt, mégis a szívemhez nőtte magát a Szentivánéji álom. Ráadásul az 1999-es film is nagyon jó lett belőle.

5. Az édességek:
 
Egy könyv, amit szívesen kapnál karácsonyra
Olyan régóta vadászok már az első kiadásos, eredeti Üvegtrónra, de olyan drágán lehet csak megszerezni, amit egy csóró egyetemista nem tud megengedni magának. Na de majd egyszer! Egyszer ráteszem a kezeim én is! (A köztes időben meg megszerzem oroszul, ők az eredeti borítóval adták ki.)

6. Gyertyák az ablakban: 
Egy könyv, amitől kellemes, meleg érzet tölt el
Ah, Harry Potter és a bölcsek köve, valahogy mindig visszatérek hozzád. Nem véletlen, hogy ennyire népszerű vagy, a generációm nőtt fel rajtad, nekünk a roxfortos házunk örökké a személyiségünk része marad. Időről időre téged is újra kell olvasnom, és nosztalgiáznom egy kicsit.

7. A karácsonyfa:
 
Egy könyv, aminek annyira gyönyörű a borítója
Teljesen beleszerettem az ősszel megjelent Shadow and Bone gyűjtői kiadásokba. Magamnak egyenlőre a brit verziót szereztem meg (mert az passzol a Six of Crows gyűjtőihez), de az amerikai verzió még annál is gyönyörűbb, egyszer arra is ráteszem a praclim.

8. Az ünnep öröme: 
Mi a kedvenc dolgod a karácsonyban és/vagy mik a kedvenc ünnepi szokásaid?
Idén sajnos nem tudtam hazautazni karácsonyra a családomhoz (lévén ismerjük a jelenlegi helyzetet), így a barátommal társasoztunk és lazultunk a lakásban egy kört. Ez sem volt egy rossz dolog, de azért hiányzott a kiscsalád.

Ez lenne az idei Karácsonyi hangulat book tag-em. Nyilván szokás szerint megint befigyelt pár Maas-könyv a listára, de ez ellen már nem tudok (és nem is akarok) tenni, egyszerűen imádom az írónőt. Ha megtetszettek a kérdések, válaszoljátok meg kommentben.

Az év vége előtt még készültem pár bejegyzéssel, ami kitölti majd a két ünnep közti furán üres hézagot (amit idén még rokonlátogatással sem lehet fellazítani). Össze fogom foglalni az ezévi olvásmányaim, megmutatom majd a 12 idei bullet journal témám és a jövő évi nyitó oldalaimat is. Addig is kellemes karácsonyt, jó mézeskalács-majszolást (csak ne azt, amit én csináltam, mert azokat csúnyán odaégettem), és nyugott 2020 végét.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése