2020. május 12., kedd

Nem minden arany, ami... - Bullet journal május 2020

Áprilisban megkezdtem egy úgy kategóriát a blogon, a saját készítésű bullet journal határidőnaplóm bemutatását. Május beálltával felrajzoltam az új hónap oldalait is, a következőkben bemutatom őket.


Akinek esetleg újdonság a bullet journal fogalma, vagy esetleg kíváncsi az áprilisi témára, az rákukkanthat ezen a linken, vagy a fejlécben megjelent új Bujo fülön.

1. A téma

Ahogy már az áprilisi bejegyzésben is megemlítettem, 2020 első felére egy nagy átívelő témát választottam, a 7 főbűnt. Ezeket 5 hónapra osztottam szét, szóval két hónap dupla bűn volt, mivel csak öt hónapra elegendő hely volt a füzetemben. A májusi is egy ilyen dupla hónap, mostanra a kapzsiság és a lustaság maradt. Ezt a kettőt egy elfelejtett kincsként gondoltam újra, ahol a kapzsiság maga a kincs (a metafora ezen fele még egyértelműbb), a lustaság meg a sötét erdő. (Eredetileg pókhálókat terveztem, de az erdős egyszerűen több misztikumot adott az oldalaknak.

2. A címlap és a technika

Ebben a hónapban visszatértem a rajzolgatósabb-festősebb irányba az elmúlt pár hónap inkább papírkivágásokkal operáló témái után. Nem épp gyors egy folyamat egyesével kirajzolni az ágakat, aztán tűfilcel kihúzni a kontúrokat, de marha jól néz ki a végén legalább.

A hátterek váltakoznak fehér és fekete között, ahol a feketét kevés vízzel kevert akrilfestékkel pemecseltem be az ágak közé. Az érméket és a zafírokat fémes színes papírból vágtam ki, a May-feliratot pedig az Old English Text betűtípus alapján, arany és kék zseléstollal rajzoltam ki.

3. A havi felvezetők

 Az ágak és a kincsek végigvonulnak az egész hónapon, bár a fa-elemeket néha elhagytam, ahol nem lett volna nekik hely, például a szokáskövetők oldalán.

A nagy, egész hónapos naptárnál egyesével különálló dobozokat rajzoltam most a napoknak (néha egy nagy összefüggő táblázatot alkotnak), így be tudtam közéjük is menni a festékkel. A fehér alapon sötét fákat pedig egy ecsetfilccel töltöttem ki.

Egy újdonságot is ki akartam próbálni, a különféle dobozok széleit is most a zselés tollakkal húztam ki, nem a fekete tűfilcekkel, mint eddig. (Párszor használtam már színes tűfilcet, de ezzel a csillogós variánssal már szemeztem egy ideje.) Úgy általánosságban, a mindenképp szükségesen túl most nem akarok fekete tűfilcet használni (csak a fák kontúrjához).

A címlap betűtípusa egy leegyszerűsített verzióban itt is visszaköszön, a nagyobb feliratokat ezekkel rajzoltam meg, ugyanúgy kék körvonal, arany töltéssel. A kisebb feliratok pedig egy egyszerűbb, díszítetlen (és gyors) betűtípussal készültek.

Persze ebben a hónapban sem maradhatott el a könyves motívum sem. Ahogy áprilisban a szem az Üvegtrón sorozatból ismert Elena szemeként szerepelt, most is becsempésztem egy kis könyvmolyságot a lapok közé. A naptárnál is látható Napban-Hold szimbólum több helyen is szerepelni fog (a címlap nagy érméjén is az van kidomborítva, csak a fotón nem látszik olyan jól). Ez egy saját projekthez kapcsolódik, amin éppen dolgozok.

4. A heti tervezők

Ebben a hónapban is igyekszem sok különféle dizájnt találni a különböző heteknek. Ezek közül az első van még csak megrajzolva, fehér háttéren egy fával középen, akörül arany keretes dobozokkal. A következő hét már születés alatt áll, abban kék körvonalakat fogok használni, és visszatér a fekete háttér is.

Ez lenne a májusom bevezetése. A hónap végén esetleg megmutathatom majd a többi heti tervezőt, ha valakit érdekel. Ha esetleg addig nem akarsz várni, a blog instagram oldalán (@kalamajblog) szoktam posztolni őket frissen, egyéb könyves finomságokkal együtt.

Ki milyen témát választott májusra? Muti!

Bullet journal témában tervezek még a következő hetekben pár bejegyzést. Mivel májussal betelik a füzetem, egy újat kell előkészítenem, ezt is szeretném bemutatni, iletve még egyszer átlapozni a régin. 

Legközelebb csütörtök helyett most pénteken fogok jelentkezni, még egy megállót beiktatva az Árnyvadász-maratonomban. Addigra végezni fogok a Pokoli szerkezetek olvasásával, és a trilógiáról egy összefoglaló értékelést szeretnék írni. 

Addig is kellemes hetet mindenkinek, és jó tervezést!

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése