2020. június 4., csütörtök

A csillagokra, mert meghallgatnak bennünket - Bullet journal június 2020

Májussal véget ért az év első felét felölelő nagy bullet journal témám, a hét főbűn, így júniussal egy új irányba néztem. 2020 hátralévő 7 hónapjára is találtam magamnak egy új tematikát, ugyanis ebben a hónapban jelenik meg a legkedvencebb irónőm, Sarah J. Maas Tüskék és rózsák udvara sorozatának új borítóval kiadott változata. Ezt megünnepelendő a hét hónap a hét udvar újragondolt megszemélyesítése lesz.


Az első, júniusi induló rögtön a kedvenc udvarom, az Éjudvar lett. Az előző hónapok elég sötét színvilágú külalakja után egy kis színfoltot szetettem volna bedobni, így jött az ezüst és a világosbarna.


1. A téma

Ugyan tavaly novemberben volt már egy éjszakai égboltos témám, ahol magam festettem meg a háttereket, most kicsit mást szerettem volna. Az Éjudvart elég tág értelemben vettem, kitoltam a határait az űrre, és leginkább a Hubble űrteleszkóp legszebb képeire. Ezeket a képeket egy polaroid kamera képeire hajazó, halványlila keretbe szerkesztettem bele. (Ezeket magam nyomtattam, sima papírra, hiszen maguk a képek sokkal kisebbek, mint egy normál polaroid kép, csak kb 5 centi szélsek.)

2. A címlap és technika

A kis képek mellett nyomtattam pár nagyobbat is. (Ezekhez egyszerűen lemértem a ponthálóm legszélső pontjai közötti távot.) Az egyik ilyen nagy kép lett a címlapkép. Idézetet most külön nem választottam, hagytam, hogy a képek beszéljenek magukért, úgysem lehet igazán szavakba foglalni a világűr szépségét.

Fénylő pontként egy holografikus ezüst washi-szalaggal cikáztam keresztül a lapokat, mindenféle különösebb rendszer nélkül, ahova elfértek vagy csak jól néztek ki. (Ezek a színes szalagok átívelő elemek lesznek a későbbi témákban is, van egy 10 színes csomagom, minden hónap megkapja majd a saját színét, bár nem mindenképpen ebben a formában, mint most.

3. A havi felvezetők

A kis képek elhelyezése is elég random, a célom az volt, hogy úgy fessenek, mintha csak oda lennének dobva. A színbeli kiegészítést/ellenpólust pedig a megtépett barna papír (egyszerű csomagolópapírt használtam, aminek kicsit fényesebb a felülete) adja.

A fő feliratokhoz előszedtem a márciushoz használt betűnyomdáim, a mellékesebb feliratokat pedig egy nagyon sok glittert tartalmazó ezüst zseléstollal firkantottam oda egy egyszerű betűtípussal. (Sajna ez a fotókon nem látszik, a kamera nem szerereti az ezüstöt.)

A felvezetők tekintetében maradtam az eddigi elrendezésnél, egy duplaoldal naptár, a másodikon balra a főbb tennivalók és a blogbejegyzés-tervező, jobbra pedig a szokáskövetőm, ezúttal két szokással kevesebb, mint májusban, mert azokra nem volt szükségem.

4. A heti tervezők

A heti tervezők tekintetében sincs semmi kifejezett kinézeti megkötésem. Az oldalpárok nagyján a csomagolópapírdarabra nyomdáztam rá a hétszámot, a napok dobozait pedig elszórtam valahogy.

Nagyjából 4-5 képecskét számoltam egy oldalpárra, de az első hétre például rögtön a majdnem dupláját raktam, ezekkel kitöltve a dobozok közti helyeket. Úgy általánosságban a fekete vonalakat 1,2 milis tűfilccel húztam meg, szándékosan elég vastagon. A dobozok mind zárt dobozok, de már nagyon tervezek az egyik hónapban egy nyitott alaprajzú témát is.

A második hetet is megcsináltam már, ehhez használtam fel a másik egészoldalas képet. A napok tekintetében sokat nem újítottam, a féloldalas, hosszúkás napú elrendezésemet tettem hozzá. Ezzel az asszimetrikus, nagyképes elrendezéssel ez lesz az egyetlen oldalpár, mert nem épp helyoptimális, de mindenképp az egyik kedvencem.

Ez lenne a júniusi bullet journal előkészítésem. Mivel ezzel a hónappal egy új füzetet is kezdtem, hamarosan egy nagybevezetős bejegyzés is következik, de egyenlőre még el kéne döntenem, hogyan nézzen ki, mert az eredeti verzió nem tetszett, és újból neki fogok ugrani.

Legközelebb jövő hétfőn fogok jelentkezni, egy újabb könyves témával, Addigis kellemes hétvégét és jó tervezést.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése