2020. július 6., hétfő

Július bullet journal - Így csinálj egyedi háttérszínű oldalakat

Ebben a hónapban folytattam a júniusban megkezdett nagy átívelő témám, ahol a Tüskék és rózsák udvara könyvsorozat hét Udvarát dolgozom fel metaforikus értelemben. A júliusi Udvar (meglehetősen találóan) a Nyár Udvara lett, amit egy haragos tengerként gondoltam újra.


Az ehavi téma különlegessége, hogy háttérnek egy rikító kék színt választottam. Hála öcsém színespapírjainak, pont az a szín lett, amit szerettem volna, és összességében nagyon tetszik, ahogy a végeredmény alakult.

A következő bejegyzésben azt is bemutatom, hogyan csinálhatsz te is egyedi színű háttereket a saját témádhoz, és adok egy ponthálós sablont, ami egy A5-ös füzethez passzol.



A címlap és technika

A színes háttéren kívül viharos tengerek fotóit is nyomtattam. Hogy ne kelljen a ragasztóval bajlódnom, és a tapintása is más legyen, matricafóliára nyomtattam ki őket, és az előre pontosan lemért méretekre szabtam (vagy az oldal magassága vagy a szélessége * 7 kocka vastagság).

A címlaphoz magát a JULY feliratot is nyomtattam, és a belsejét kivágtam. Itt a tengeres képet (ami maga is négyzetes, azt nem vágtam betűre) a kék lap mögé ragasztottam, hogy elérjem ezt az ablakszerű hatást.

A nagy átívelő téma egyik állandója a fényes-metálos vékony washi szalag, ehhez a hónaphoz a kék került ki. (A képeken nem nagyon látszik, mert nagyon közel áll a háttér színéhez és a kamera felzabálta.)


A havi és heti oldalak

A duplaoldalas naptár maradt a régi, de a követőket megint megváltoztattam egy kicsit. Most csak 6 tevékenységet rajzoltam meg, és elhagytam a blogkövető mellől a havi legfontosabb dolgokat követő dobozokat, mivel azokat eddig se használtam túlzottan.

A képeken és a háttéren kívül maradtam egy egyszerű, minimalista színvilágnál. 1.0-s fekete tűfilccel húztam meg a vonalakat, a feliratokat pedig fehér zselés tollal. (Ami azért is jó, mert a kék papír volt elég sötét ahhoz, hogy meglátszódjon.) A főcímeket a klasszikus kézíráshoz hasonló betűtípussal írtam, egy üres hátterű dobozban, ami kicsit ki is lóg belőle. Az alcímeket és napszámokat pedig fekete háttéren, egyszerű, kiskapitális jellegű betűkkel.


Így csinálj egyedi hátteret

Ez a hónap igényelt nem kevés előkészületet a gépen is. Egyrészt a fotókat méretre vágni, másrészt meg ugye a háttérlapok.

A háttérhez InDesing-ban csináltam meg a ponthálós alapot. Ehhez először lemértem az oldalak méreteit a füzetemben. Ugyan hivatalosan A5-ös méretű, de a lapok szélessége egy kicsivel keskenyebb, mint egy A5-ös standard méret. A pontháló méreteit a füzetből mértem le, hogy ha kivágnék egy darabot a lapoból, passzoljon az alatta lévő hálóhoz.

Egy A4-es lapra nyomtattam ki, a legtöbb színes lap simán működni fog, és a vastagság sem lényeges, mert ha egy vastagabb filc átütné, az amúgy sem látszódna, hiszen a füzet eredeti lapja ígyis-úgyis ott van alatta és ez elfedi. (Lapot-laphoz ragasztottam, így a füzet összes lapszáma nem változik, csak egy kicsit vaskosabb lesz.)

Mivel az A4 szélesebb, mint a végleges lapméret, hagytam oldalt egy vastagabb margót, ha középen félbehajtva ragasztod be, akkor egyforma lesz mindkét oldalon, csak a széleknél kell levágni egy kicsit.



Ha érdekel, itt a saját ponthálós sablonom. Az én füzetem egy A5-ös darab a Tiger-ből, ennek a méreteit használja, egy más gyártóhoz nem mindenképp passzol 100%-osan, de ha nem vágsz bele lukakat, nem fog feltűni. Csak kattints a linkre, az elvisz a pdf fájlhoz.

Ez lenne az idei júliusom, remélem tetszett és tudott adni ötletet a saját színes hátterekhez. Legközelebb csütörtökön jelentkezem egy sorozatos témával. Nemrég újranéztem az Avatar - Az utolsó léghajlítót és a Korra legendáját, és mindenképpen le kell írnom róla a gondolataim.

Addigis jó tervezést és kellemes nyárias időt.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése