2020. november 20., péntek

A legszebb Harry Potter kiadás - MinaLima Bölcsek köve körbejárás

Ameddig élek, mindig lesznek újabb és újabb Harry Potter kiadások, ebben egészen biztos vagyok. Ameddig Rowling le tud húzni még egy kis pénzt a rajongóktól (és itt leszögezném, a Harry Potter- rajongóknak nem kell J. K. Rowling rajongóknak is lenniük, én sem vagyok az), addig újra és újra ki fogja adatni a könyvét.

Ez persze nem feltétlenül rossz, hiszen például a roxforti házak színeiben pompázó kiadás nagy kedvencem, magam is a mardekáros kiadásban szerzem be a saját készletemet. (Eddig anyuét olvastam, de itt volt az idő, hogy a felnőtt fejem megszerezze a saját verzióját.)


Viszont a nemrég megjelent új kiadás mindenképpen megérdemli a létezését, olyan csudaszép lett, hogy muszáj volt azt is megszereznem. Tartalomra persze nem sok változott, viszont a külalak, amit kapott, igazán különlegessé teszi ezt a(z amúgy dögnehéz) könyvet.

A következő bejegyzésben kicsit megmutogatom ezt a szépséget, amire sierült a minap nekem is lecsapnom.

Egyébként MinaLima az a londoni dizájnercsapat, akiknek többek között a Legendás állatok grafikáját is köszönhetjük, de nem az volt az első Harry Potter-es alkotásuk, már jó ideje gyönyörködtetik meg a Potter-rajongókat abszolúte gyönyörű és elképesztően részletgazdag műremekekkel, és a filmek kellékeinek stílusa is tőlük származik. Most pedig fogták magukat, és végigillusztrálták az egész Bölcsek kövét.

A következő kis videóban végiglapozom a könyv első öt fejezetét. Tovább nem megyek, egyrészt mert marha nehéz ezt a falazótéglát fél kézzel nyitva tartani és még a kihajtható interaktív finomságokat is nyitogatni, másrészt nem akarom lelőni az összes meglepetést, hátha valaki gondolkozik azon, hogy maga is beszerezze.



Maga a könyv nem egy aprócska darab, a vastag papír és a sok beleékelt extra finomság miatt van vagy kétszer akkora, mint a puszta szöveges verzió, de szerintem mindenképpen megéri a mérete. (Egyébként a videóban egyenlőre bennhagytam a kihajtható elemek között az elválasztó- és védőpapírokat a biztonság kedvéért, de ez lesz a következő könyv, amit elolvasok, akkor majd megszabadulok tőlük.)

Ha pedig nem szeretnéd végignézni a videót, íme pár kép a belsőről. Ezeket mind az ötödik fejezetből lőttem, és jól bemutatják a négyféle alap illusztrációt:
- a fejezetcímek a bal oldalon rajzzal
- az egész oldalas illusztrációk
- a szöveges oldalak sem pusztán üresek
- a kihajtogatható, interaktív elemek, például a kinyitható Abszol út


Én mindenképp nagyon örülök, hogy megvettem ezt a szépséget, megéri minden (amúgy nem kevés) centjét. Nem kifejezetten olcsó, de egy nagy HP-rajongónak tökéletes ajándék lehet karácsonyra. Azt ugyan nem tudom, hogy a többi kötetet is tervezik-e kiadni ebben a csomagolásban, de önmagában is szép látványt nyújt így is. (Plusz el sem tudom képzelni, mekkora lenne a Főnix rendje ilyen kiadásban.)

Ez lenne a mai bejegyzésem, legközelebb jövő hét elején jelentkezem. Addigis jó olvasást, sok varázslatot és élvezzétek ki a napsütés utolsó nyalábjait.

Love,
Kalamaj

2 megjegyzés:

  1. Húha, nem gondoltam volna, hogy kihajtogatós részek is vannak benne! :O
    Most itt csillog a szemem, pedig három napja fogadtam meg, hogy augusztusig nincs több új rendelés... :(
    De ez valami gyönyörűséges. Bár az ára visszatart. :D Talán majd egyszer, addig gyűjtögetem a Hugrabugos kiadást (szigorúan csíkosban, egy fekete-egy sárga, általában a hibás példányokat hozom el, amit más otthagy a Thaliaban.)!

    VálaszTörlés
  2. én is úgy terveztem, hogy csak a Mardekárosakat veszem meg, és ezt kihagyom (főleg az ára miatt), de aztán láttam a belsejéről képeket, és nem bírtam megállni, gyorsan megvettem, mielőtt elfogyna. Thaliánál már nem is lehetett rendelni, csak az egyik üzletben volt már csak egy készleten. Legalább el tudtam dönteni, mit kapok nekem tőlem karira.

    VálaszTörlés