2021. január 11., hétfő

Olvasónapló oldalak 2021

Még tavaly készítettem el az első olvasónaplóm, hogy egy kis rendszert vigyek az össze-vissza olvasási szokásaimba (az eredeti bejegyzés itt olvasható), a maga kis A6-os pontozott füzetkéjébe, és miután gyönyörűen kész lettem vele, az év folyamán pontosan nulla darab alkalommal használtam. 


Úgyhogy idén változtatok a koncepción, és beleépítettem a tartalmakat a rendes bullet journal-omba, közvetlenül az éves előkészítő oldalak végéhez hozzácsapva, így remélhetőleg többet fogom használni.

Stílusra is tartottam magam az éves oldalak színvilágához, ami még passzolt is, mert az is egy ilyen kényelmes könyvtáros stílust imitált, könyvespolcokkal és világosbarna papírral. A felhasznált eszközeim csak egy sima 0,3-as Staedler fekete tűfilc, egy Signo Uniball Broad arany zseléstoll, a már korábban is használt kissebb méretű betűnyomdáim,  a sötétebb barna akcentusoknak pedig a Tombow ABT 947-es ecsetfilce. Az arany papírt eurósboltban vettem potom pénzért, a barna papír pedig egy kraftpapír jegyzetfüzet kiszedett lapjai, amire rányomtattam a füzetem ponthálójához passzoló pontozást. (Részletesebben az éves oldalakról, és arról, hogyan építs magadnak saját bullet journal füzetet itt írtam.)

Az áttekintés:


A belsőségek:


A nyitó oldalam kicsit felemás lett, egyrészt a bal felén még átlóg az éves oldalak utolsója, a témakövető. Mivel idén viszont minden hónap témájához egy könyvet fogok választani, így ezt az oldalt kvázi egy 'A hónap könyve' polccá alakítottam át. A tényleges borító az oldalpár jobb felét foglalja el, mintha egy igazi kis könyvet nyitnánk ki a könyvön belül, arany pántokkal és a címmel középen. Az ötletet a Plant Based Bride Youtube-csatorna novemberi videójában láttam, kicsit leegyszerűsítettem a saját igényeim szerint, nagyon elégedett vagyok a végeredménnyel.

Az első oldalpár, ami tényleges tartalommal is bír, balra egy idézetes oldal (ezt üresen hagytam, majd beleíródik, ha szembe jön velem valami megjegyezni érdemes), és az olvasási követőm. Ebben 4 kategória szerint tudom követni, mennyit olvastam egy nap: 3+ óra, 1-2 óra, kevesebb, mint 1 óra és nem olvasott aznap.

Azt pedig, hogy mit is olvastam az év folyamán, a következő oldalon követem, a klasszikus könyvespolc rendszerrel, amibe már bele is rajzoltam az első idei olvasmányom. Év végére egy szép, teli polc lesz a végeredmény.


Még áprilisban, mikor a karantén első fázisában naaaaagyon sok szabadidőm volt, és menni sem lehetett sehova (most se, csak most több dolgom van a sulival), nekiálltam egyszer katalogizálni a könyveim, amivel ugyan nem lettem akkor kész, mert elment a kedvem tőle, de az idei oldalaim közé újra behoztam ezt a listát, rögtön két duplaoldallal, mivel egyre nem férnék ki. Megjegyzés: ide csak azok a könyvek kerülnek, amik itt vannak velem a lakásban, ha azokat is hozzáadnám, amik még anyuméknál vannak otthon, akkor tényleg kellene egy külön füzet nekik. A színek is még áprilisból származnak a különféle műfajoknak, hogy ne csak egy monoton lista legyen.

A következő oldalpár pedig egy várólista, ahova be tudom írni a könyveket, amiknek a megjelenésére a legjobban várok, hónap szerint elosztva.


A következő is egy olvasáskövető, de kicsit másképp: hogy követni tudjam az egy hét - egy könyv célom, bevonalaztam az oldalpárt, ahova a címet, az írót, az oldalszámot, és a csillagos értékelésemet tudom majd beírni. (Igazából két oldalpár van ebből is, da a másodikat most kihagytam a képről, de a videóban látszik az is.)

Ezután jön a két önkihívásom, elsőként a 12 hónap - 12 könyv (a teljes bejegyzés hozzá itt), utána pedig a fantasy sorozatos kihívás, amit még nem töltöttem ki teljesen, hiszen még magam sem döntöttem el, mi minden kerül fel rá. Ez az oldal már tavaly is megvolt nálam, de a kis újítás rajta, hogy most azt is követni tudom, hány könyv van a sorozatban, és mennyit olvastam már belőle.

Végül pedig egy statisztika-oldal, amit főleg arra fogok használni, hogy tudjam, hány oldalt olvastam melyik hónapban. A jobb félen lévő dobogót pedig majd csak év végén töltöm ki, mert az lesz a 2021-es top 5 olvasmányom listája, ahova a kis téglalapokba a könyvborítót fogom beragasztani.

Ezek lennének az idei olvasónaplós oldalaim. Online nagyon sokféle olvasós bullet journal felépítést lehet találni, de ezek azok az oldalak, amik (remélhetőleg) nekem működni fognak. Egy részüket már használtam korábban is (elszórva a rendes füzetemben), de van, amit csak most próbálok ki először. Szóval talán idén nem marad az egész részleg tök üresen.

Hamarosan újra jelentkezem, addig is kellemes hétkezdést, ragyogó napsütést (legalábbis nálam majdnem be kell húzni a függönyt, olyan világos van, egy percig sem elégedtelkedek miatta), és egy jó könyvet.

Love,
Kalamaj



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése