2021. január 31., vasárnap

Januári zárás

No, csak elindult 2021 is, és máris az első hónap végére értünk. Hektikus egy hónap volt ez nálam, a projektzárások az egyetemen mindig sok stresszel járnak. Így olvasni sem volt olyan elképesztően sok időm, de mégis sikerült pár könyvet beszuszakolnom. (Nem azt a 19 (!!!), őrületes mennyiséget, amit Rékának a Könyvfikuszról sikerült, te jóságos ég.)


Ebben a hónapban, pont a suli miatt sikerült egy új "olvasási" módot is felfedeznem. Mivel sokat kellett a képernyő előtt ülnöm, hogy az alaprajzok készen legyenek a projekthez, kevesebb időm volt a könyvek lapjai előtt ülnöm. Viszont szembejött az infó, hogy a Spotify-on vannak hangoskönyvek is, így a rajzolás alatt is tudtam könyveket hallgatni.

Ebben a bejegyzésben összeszedtem az ehavi olvasmányaim, és azokat is, amiket februárban tervezek majd sorra keríteni. A korábbi hónapok hasonló bejegyzéseit mind elolvashatod a fenti Bevásárlótáska fülre kattintva. (Igen, korábban a havi zárásaim Bevásárlótáskáknak hívtam, valahogy megmaradt az elnevezés a füleknél.)

Ezeket a könyveket olvastam januárban


Az év első könyve nálam Jane Austen klasszikusa, a Büszkeség és balítélet volt. Ugyan a filmet már láttam kismilliószor, de valahogy a könyv eddig mindig elkerült. Ami még nagyobb szégyen, mert Réka kedvenc könyve (sokat emlegetem ma Rékát, de tegnap jó hosszan tudtunk beszélgetni, és már nagyon hiányzott a feje), így már nagyon itt volt az ideje, hogy kézbe vegyem. Összességében nagyon tetszett, bár mivel eredeti nyelven olvastam, kicsit a régies angollal még nekem is meggyűlt a bajom.

A második fizikai példány, amit olvastam, az idei 12 hónap - 12 könyv kihívásom novemberi indulója, a Blood Heir volt Amélie Wen Zhao-tól. Igen, eredetileg később került volna idén sorra, de sikerült lecsapnom egy leárazott példányra, és akkor már bele is olvastam. De nem bántam meg, hogy előrehoztam, nagyon elkapta a hullámhosszom ez a könyv. Nem volt ugyan tökéletes, pár dolgot máshogy csináltam volna, de akkor is nagyon jól összerakott egy könyv ez. (Jövő héten jön hozzá a hosszabb értékelés is, ha érdekel, pillants majd vissza.)

Az első hangoskönyvem Neil Gaiman Északi mitológiája volt, amit szó szerint együltő helyemben toltam végig, volt vagy 6 óra az egész. Érdekel az alaptéma, és idén Gaiman-től is mindenképpen akartam olvasni valamit, szóval megvolt a potenciál a sikerhez. Összességében okés is volt, bár nekem egy kicsit tankönyvszerű beütése volt. Bár lehet, hogy az is belejátszott, hogy csak fél aggyal figyeltem oda, a másik fele meg rá volt tapadva az alaprajzaimra.

A másik hangoskönyvem pedig az All The Crooked Saints volt Maggie Stiefvater-től, ami sokkal jobban megfogott, főleg a vége maradt meg sokáig velem. Véletlenül pedig pont ezzel egyidőben sikerült sok-sok év után végre lecsapnom az írónő másik sorozatának, a Shiver-nek a hiányzó, harmadik részére, szóval egy ilyen Stiefvater-hetet tartottam. A blogon is kitértem a témára, írtam egy útmutatót, melyik Stiefvater-sorozattal kezdjen az ember, az a bejegyzés elolvasható itt.

Az utolsó olvasmányomat még most is olvasom. Mivel a Tüskék és rózsák udvara legfrissebb része februárban fog megjelenni, úgy gondoltam, ez lesz a tökéletes időpont még előtte gyorsan újraolvasni az egész sorozatot. (Nem mintha alig fél éve lett volna a legutolsó újraolvasásom.)

Ezeket a könyveket pedig februárra tervezem


Folytatni fogom a Tüskék és rózsák udvara újraolvasásom a többi résszel, aztán tizenhatodika után bekuckózom magam a hálószobámba, és addig ki sem dugom onnan az orrom, míg nem végeztem az új résszel, az A Court of Silver Flames-el. Hú, de várom már ezt a könyvet.

Ha pedig marad még időm a hónapban, akkor szeretnék továbbmenni a következő Austen-könyvre, ezúttal jóanyám választottjával, az Emmával. Réka szerint valószínűleg nekem is az fog a legjobban tetszeni, remélem el is jutok idáig. (Ha meg nem, a március is még ott van...)

Ez lenne a januári zárásom. Nem lett túl sok könyv, de egyrészt a heti egy könyvhöz tudtam még így is tartani magam, másrészt belekóstoltam jópár olyan címbe, amibe már régóta akartam. Kinek mi volt a kedvenc olvasmánya ebben a hónapban? Írjátok meg a kommentben!

Hamarosan újra jelenkezem, a megígért Blood Heir értékeléssel. Addig is jó olvasást, kellemes január végét, és egy jó könyvet mindenkinek!

Love,
Kalamaj


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése