2020. január 1., szerda

Újév - book tag

2020 van, milyen szép évszám. Egy új évtized, és egy teljesen új év, tele lehetőségekkel. Ennek örömére úgy döntöttem, megcsinálok egy gyors újévi book tag-et. Ha kedved támadt hozzá, nyugodtan csatlakozz te is, kíváncsi vagyok, ki mit tervez 2020-ra.

1. Milyen olvasási célokat tűztél ki magadnak? Hány könyvet tervezel elolvasni 2020-ban?

Azt terveztem, hogy belehúzok egy kicsit az olvasással. 2019-ben egy hosszabb olvasási válságba kerültem, alig olvastam, és amit elkezdtem is gyakran nem fejeztem be. De úgy érzem, ennek most vége, megint van kedvem belebújni egy jó vaskos könyvbe.
Szóval legelsőként befejezem azokat, amik félig olvasottan ülnek a polcomon, aztán pedig végre elolvasom azokat, amiket már megvettem, nem tudtam belekezdeni. Elsődleges újévi fogadalmam szerint heti egy könyvet tervezek elolvasni, és lenullázni az olvasási várólistám.

2. Egy író, akitől szeretnél olvasni, de eddig még nem sikerült

Annyi ideje szemezek Stephen King könyveivel a boltok polcain, idén végre rá fogom venni magam, és elolvasok tőle valamit. Nem hiszem, hogy rögtön az Az egymillió oldalas féltéglájával kezdem, de már itt az ideje, hogy nyissak ebbe az irányba is.

3. Egy író, akivel még mindig nem tudsz betelni

Felsorolhatnám a szokásos kedveinceim, Sarah J Maas, Leigh Bardugo, Böszörményi Gyula, de idén azt hiszem Brandon Sanderson-nak fogom szentelni a figyelmem. Ha már nem csak azért is, mert az előzőektől már (szinte) mindent elolvastam, többet többször, de Sanderson művéből még van hátra párszáz oldalam, amin élvezkedhetek. Főleg mostanában, hogy egyre inkább nyitok a felnőtt irodalom felé. Amit eddig olvastam tőle, az teljesen magával rántott, a világépítése kivételes. Amúgy is oda meg vissza vagyok a fantazy-ktől, Sanderson varázsrendszerei pedig frissítően mások, mint az olyan gyakran alkalmazott közpkori-fantasy-rendszerek. Nem rövid vagy könnyű olvasmányok, de annyira be tudnak szippantani, hogy fel sem tűnik.

4. Egy könyv, amit újra akarsz olvasni

Természetesen idén is megjetek egy nagy Maas-maratont, és végigrágom magam az Üvegtrón sorozaton, ha pedig erőm engedi, a Tüskék és rózsák sorozaton is. Legszívesebben ezt még március előtt, az új könyve megjelenése előtt tenném, de nem vagyok biztos benne, hogy fizikailag erre képes vagyok, van ott azért párezer oldal.
A másik nagy újraolvasnivalóm idénre még a teljes Harry Potter sorozat, az is túl régen volt már a kezemben. Meg Rainbow Rowel Simon Snow könyvei is megérdemelnének még egy olvasást. Meg ha már itt tartok, az eredeti Grisha-trilógiát sem tegnap láttam. Főleg most, hogy magyarul is megjelent az utolsó rész, talán így is elolvasom egyszer. Uh, lehet, hogy új könyvekre nem is marad időm...

5. Egy könyv, ami egy ideje már a polcodon porosodik, és végre kézbe akarod venni

Amie Kaufman és Jay Kristoff új sorozatának első része, az Aurora Rising már április óta vár arra, hogy kézbe vegyem. Mikor annak idején megláttam a könyvesboltban, azonnal tudtam, hogy KELL nekem. Az írópáros előző sorozata, az Illuminae Files az egyik legkülönlegesebb olvasási élményeim közé tartozik (ha már itt tartunk, be kéne végre fejeznem annak a harmadik részét is), szóval tustam, hogy megint valami nagyszerűre számíthatok. Emellett meg a borítót Charlie Bowater rajzolta, akirt szintén odavagyok, nem egy könyvet azért vettem meg, mert tudtam, hogy a borító az ő keze munkája. És valahogy ,ég egyszer sem kellett az ilyen könyvekben csalódnom.

6. Egy sorozat, amit végig szeretnél tolni elejétől a végéig

Ha az újraolvasásokat nem számolom, akkor elsőre Cassandra Clare Gonosz fortélyok trilógiája jut eszembe. Igazából az eredeti sorozatot is befejezhetném, most jut eszembe. A Végzet ereklyéi első három könyvét olvastam el, de mivel az viszonylag egy lezárással végződik, nem éreztem visszatarthatatlan szükségét, hogy a második háromnak azonnal nekikezdjek. A Pokoli szerkezeteket meg csak megvettem, hogy ha majd végeztem az alaptörténettel, neki tudjak ülni. Lehet, hogy ezeket most ki fogom hagyni, és egyenesen a Lady Midnight-tal megyek tovább, amennyire tudom, lehet olvasni az előzőek nélkül is, és ennek a története kicsit jobban érdekel, mint Clary és Jace.

7. Egy sorozat, amit végre be szeretnél fejezni

EGY?! Nem tudnék egyt kiválasztani, annyi félig elolvasott sorozatom volt 2019-ből. Csak így szabad kútfőből rögtön legalább öt eszembe jut, amivel mindenképpen végezni akarok idén:
Holly Black: A levegő népe (The Cruel Prince, The Wicked King, The Queen of Nothing
Amie Kaufman, Jay Kristoff: The Illuminae Files (remélem a magyar forítás vissza fogja tudni az eredeti különlegességét
Cinda Williams Chima: The Shattered Realms (Flamecaster, Shadowcaster, Stormcaster, Deathcaster)
Tahereh Mafi: Shatter Me (asszem magyarul Ne Érints-nek lett lefordítva)

Ha viszont muszáj legfontosabban választani, akkor Böszörményi Ambrózy-sorozatát teszem meg éllovasnak. Szégyen szemre még nem értem a már megjelent könyvek végére. Nem éreztem egyszerűen késznek magam, hogy befogadjam a Mester művészetét. Pedig annyire el szerettem volna már olvasni. Remélhetőleg 2020 végére sikerült kiolvasnom, és megtudnom, hogyan halad tovább a történet. Amúgy imádom a krimiket, időről időre egy jól összerakott történelmi regénybe is belekanalazok (bár azokat inkább filmen szeretem, egyszerűen fantasztikusak szoktak lenni a felvonultatott kosztümök. Amit eddig olvastam, az is nagyon tetszett, most már csak a megfelelő időzítést kell megtalálnom az olvasásához, aztán uccu neki, ki sem lehet majd vakarni a lapok közül. (Anyám úgyis kiakasztottm azzal, hogy az első mellék-kisregényt háromnegyed óra alatt ki is végeztem.)

8. Az első könyv, amit 2020-ban fogsz elolvasni

Leigh Bardugo új felnőtt könyve, a Ninth House, karácsonyra kaptam tőlem-nekem, és az ünnepi oda-vissza-futkosásban nem volt időm leülni vele, de most, hogy kicsit lenyugodtak a rokonlátogatós kedélyek, végre hátra tudok dőlni, és kiélvezni.

9. Egy 2020-as megjelenés, amire már alig vársz

Maas új könye mellett Bridig Kemmerer YA fantasy sorozatának második részére az A Heart So Fierce and Broken-re várok leginkább. Az első részt nagyon élveztem, remélem a folytatása is legálbb ennyit fog hozni. Az meg egy adott plusz, hogy mindkét rész borító csodaszépek. Már jövő héten jelenik meg, szóval már nem kell sokat várnom.
Emelett kinéztem persze még pár könyvet, amire a megjelenésükkor le kell csapnom, többek között a Loveboat Taipei, az Ember Queen, The Kingdom of Back, az új Hunger Games történet és a The Shadows Between Us érdekel a legjobban, de persze nem tartom vissza magam már megjelenésektől sem, amik esetleg váratlanul ugranak elém.

10. Egy szó, ami a te 2020-ad jellemezni fogja

Kreatív
Azta, milyen kreatív, még biztos senki nem választotta ezt, nem? Viszont tény, hogy szeretnék egy kicsit többet kreatívkodni idén. 2019 sem múlt el teljesen alkotá nélkül, végülis az egész egyetemi szakomnak (építészet) az az alapfeladata, hogy kreatívak legyünk, de ez gyakran annyira leszívta az agyam, hogy máshoz már nem volt erőm és kedvem. Az egyetlen, amit rendszeresen csináltam, az a bullet journal-om vezetése volt (tudjátok, ilyen pöttyözött jegyzetfüzet, amiben magának rajzolja meg az ember a naptárát és mindenféle rajzokkal dekorálhatja), ezt ebben az évben is tovább fogom vinni. Sőt, talán még itt a blogon is megmutatom majd.

+1 A megújuló blog

Úgy döntöttem, az új évvel kicsit újra életet lehelek a blogba 2019-ben összes három bejegyzést sikerült kierőltetnem magamból, a múlt hetit leszámatva utoljára augusztusban. Sok volt az egyetem vége is, meg annyira már nem leltem örömömet benne, de most újra sikerült rátalálnom. Szóval kezdetnek itt van egy teljes arcfelvarrás, új stílus, ami szerintem kicsit életvidámabb, mint a szürke, ami volt. A tartalmakat is kicsit megújítom (legfőképp azzal, hogy lesz egyáltalán tartalom), heti két bejegyzés a terv, hétfőn egy könyves (egy kritika, egy book tag, ilyesmik), és egy csütörtökön, változó témákkal (lehet ez is könyves, vagy filmes, esetleg a bullet journal bemutatása). Persze röptében fog rendesen kialakulni, de tényleg terveze több időt fordítani rá.

A következő bejegyzés tehát jön hétfőn, egy visszatekintés, miket olvastam az elmúlt évtizedben. Addigis sok lencsét, boldog új évet, és sok jó könyvet 2020-ra.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése