2021. június 5., szombat

Az 5 kedvenc könyvborítóm - piros kiadás

Bár az utóbbi hetekben valahogy sikerült nagyon ráülnöm az arany-ezüst-fekete vonalra könyvborítók tekintetében (mindezt ráadásul teljesen szándéktalanul, csak valahogy az összes sztori, amit el akartam olvasni, ezekbe a színekbe lett csomagolva), a mai bejegyzés alapszíne, a rikítóan vörös borítók is mindig megdobogtatják a szívem. Ha jól el van találva, egy vörös borító messziről vonza a tekintetet, csak úgy üvölti a boltban korzózónak, hogy vigye haza magával. Igen, már került be nem egy könyv a kosaramba pont emiatt, és egy percig sem szégyellem magam miatta, főleg, mert gyakran a tartalom is pont annyira megkapó volt, mint a csomagolás.


Ebben a bejegyzésben összeszedtem azt a top 5 kötetet, aminek (szerintem) igazán jól sikerült a külcsínye. Persze ez csak a személyes véleményem, és nem is láttam még a világ összes valaha megjelent könyvét, hogy végérvényes döntést tudjak hozni. Ha számodra van egy olyan pirosba öltöztetett könyv, aminek a borítója még ezeknél is szebb, és megérdemli, hogy én is legeltessem rajta a szemem, dobj egy kommentet, hogy találkozhassak vele.

Kékes-lilás kategóriában már volt egy hasonló bejegyzésem egyébként, abba beleolvashattok itt, és az idei év folyamán tervezem még folytatni ezt a kis minisorozatot, még több színnel.


1. Shelby Mahurin - Blood & Honey (Serpent & Dove 2)

Az első kötetet csak úgy felzabáltam (az értékelésem róla itt), így szinte azonnal bele is csaptam a folytatásba. Bár azzal kicsit megfeneklettem, de attól még továbbra is az egyik legszebb borító a polcomon, csak úgy rikít a vöröse, és az arany-fekete minta nagyon látványos kontrasztot alkot. A harmadik rész most nyáron fogmegjelenni, az a maga ezüst alapszínével még szemkáprásztatóbb, alig várom, hogy a polcomon tudjam azt is.


2. Leigh Bardugo - Ruin and Rising (Árnyék és csont 3)

Arról áradoztam már párszor, hogy Bardugo borítói mindig viszik a pálmát, kevés olyan sorozatot tudok, aminek minden kötete konzekvensen mindig ennyire betalálna. Ez részben betudható annak is, hogy a világuk motívumaiból nagyon jó kompozíciókat lehet összerakni, csak úgy adják magukat az aprólékos, gazdagon díszített borítókhoz. Emellé egy remek grafikus, aki eltalálja a színvilágot és nem tolja át giccsbe, és már kész is a siker. Az írónő borítóiról már hosszabban is értekeztem tavaly, azt a bejegyzésem elolvashatjátok itt.


3. Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses (ACOTAR 1.)

Bár lassan kezdek megbarátkozni az új külföldi Tüskék és rózsák udvara borítókkal, továbbra is azon a véleményen vagyok, hogy az eredetiek messze felülmúlják őket. (Nem is csoda, hogy felvásároltam Bécs környékén az összes használt példányt belőlük, az összes a polcomon csücsülő kiadásról itt már mutattam pár képet.) Mind közül pedig a legelső rész borítója ütött a legnagyobbat, félig-meddig csak emiatt is kezdtem bele a sorozatba. (Akkoriban még csak az Üvegtrón első olvasásánál jártam, talán a harmadik kötet táján, még nem tudtam, mekkora Maas-rajongó lesz belőlem.) És igen, még mindig nem tudok úgy könyves listát írni, hogy ne szuszakoljak bele legalább egy Maas-könyvet, tudom-tudom, javíthatatlan vagyok.


4. Kesia Lupo - We Are Blood and Thunder

Ez a klasszikus esete, mikor pusztán a borító miat vettem meg egy könyvet. A vörös villám középen, ahogy megvilágítja a két arcot, remekül megrajzolt egy borító is lett ez. Ugyan a fülszövege is felkeltette az érdeklődésem, emiatt jött haza velem, de azóta sem sikerült kiolvasnom ezt a könyvet. Valamikor sorra fog kerülni, addig is marad a gyönyörködés benne.


5. Bridig Kemmerer - A Vow So Bold and Deadly (Cursebreaker 3)

Az első kötet nemrég jelent meg magyarul is, így mostanában elég gyakran látni azt a könyves csoportokban, de a második és harmadik rész sem marad alul fotogenitásban. Ugyan még ez is várólistás nálam, de az első két részt nagyon élveztem (a duplaértékelésem róluk itt), lassan sorra fog kerülni a sorozatzáró is. Azt meg külön szeretem ebben a csomagolásban, hogy a brit puhaborítós verzió gerince holografikus ezüst, mikor a nap pont megtalálja a polcomon, csak úgy ragyog tőle.


Ez lenne az az öt piros borítós könyv, ami legjobban megragadta a szívem. Persze ha akarnék, tudnék tízes, huszas, százas listát is összerakni, nagyobb erőfeszítés nélkül, valahogy a vörös nagyon jól áll minden könyvnek. Írjátok meg, melyek a ti kedvenc vörösbe öltözött köteteitek, hátha találok új kedvencet köztük.

Hamarosan újra jelentkezem, ezúttal egy értékeléssel. Addig is kellemes hétvégét, élvezzétek ti is a jó időt, és mindenkinek egy nagy tégely fagyit az olvasnivaló mellé.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése