2021. június 27., vasárnap

Évközepi könyves kiakadás book tag - 2021-es kiadás

A végéhez közeledik már a június is, ezzel az év első fele is letelik. Ahogy tavaly, idén is terveztem egy kis félévzáró összefoglalót, ezért ismét kitöltöm az Évközepi könyves kiakadás tag-et. (A tavalyi kiadáshoz itt a link).

Kezdő képnek pedig rögtön 5 remek olvasmány ebből a félévből, amit csak ajánlani tudok.

Annyit már előre elárulhatok, hogy nagyok sok szuper új könyvvel akadtam össze az elmúlt hat hónapban, új kedvenc is került közé, és nagyon elégedett vagyok a mennyiséggel, amit még a suli mellett is sikerült elolvasnom.

Hány könyvet olvasátál el eddig 2021-ben?
Ha beleszámolom a sulis szakkönyeveket és a hangoskönyveket is, akkor jelenleg kereken 30-nál tartok. Ez nyolccal kevesebb, mint tavaly ilyenkor, de tavaly nem is volt ennyi teendőm a sulival. Ennek egy része újraolvasás (legfőképp Maas), de a nagyja újdonság.

Milyen témá(k)ban olvastál idén?
Továbbra is legfőképp a fantasy irányon haladtam, leginkább ifjúsági könyvekben (nem meghazudtolva magam a kedvenc zsáneremmel), de idén beiktattam pár felnőtt fantasy-t is, illetve bekerült egy kis Jane Austen is a repertoárba. Igyekszem tágítani a látóterem, az év második félére még több új témát terveztem be.

A legjobb könyv, amit eddig idén olvastál
Ez egyértelműen V. E. Schwab legfrissebbje, a The Invisible Life of Addie LaRue (magyarul talán Addie LaRue láthatatlan élete), egyszerűen elvarázsolt ennek a könyvek minden szava, és még biztosan sokáig fogok áradozni róla. (Az értékelésem róla itt.)

A legjobb folytatás, amit idáig olvastál
Valahogy ez a félév nem a folytatásoké volt nálam, alig egy-kettő akadt (az újraolvasásokon kívül), inkább egy csomó újdonságba kóstoltam bele. Ha mégis választanom kell, akkor viszont a Grisha sorozat zárását, a Rule of Wolves-t emelném ki. (Ehhez is írtam értékelést, olvass bele itt.)

Egy új megjelenés, amit még nem olvastál, de nagyon szeretnél
Ava Reid The Wolf and the Woodsman-jével már hónapok óta szemezek, mivel egy magyar mondavilágot feldolgozó angol fantasy-ről van szó. Mivel viszont egy ehavi könyves dobozommal fog jönni, eddig még váratott magára, de amint megérkezik, rögtön neki is fogok lendülni.

A legjobban várt könyv az év második feléből
Nagyon sok megjelenésre várok a második félévben, csupa remek folytatás, de legjobban mindközül talán Rainbow Rowell Simon Snow-trilógiájának befejezésére, az Any Way the Wind Blows-ra. Szerencsére már csak egy hét, és kézbe is vehetem.

Az eddigi legnagyobb csalódás idén
Boldogan jelenthetem ki, hogy idáig egy olvasmányomban sem kellett csalódnom, így azt hozom fel, ami a legkevesebb csillagot kapta tőlem. Ez pedig Neil Gaiman Északi mitológiája, amit be kell vallanom, csak fél füllel hallgattam, mert közben alaprajzot gyártottam ezerrel.

A legnagyobb meglepetés idáig
A Realm Breaker-be különösebb elvárások nélkül mentem bele, egy kis köztes olvasmánynak szánva, de teljesen meglepett, mennyire magával ragadott, kimaxolta azt a jó kis klasszikus, Zsákos Bilbó indul a kalandra-típusú érzést, amit nagyon szeretek egy fantasy-ben.

Az új kedvenc íród idén
V. E. Schwab teljesen levett a lábamról az Addie-vel, így utána azonnal neki is álltam az Egy sötétebb mágiának, ami már időtlen idők óta állt a polcomon, és abban sem kellett csalódnom. Az írónőt egy ideje már követtem ugyan Instán, de az irományaiba most szerettem bele teljesen.

Egy új kedvenc könyves karakter
Bár eddig is nagyon bírtam Zoyát, a King of Scars-ban és a Rule of Wolves-ban igazán brillírozott, nagyon azonosulni tudtam vele. Végre megkapta az őt megillető időt a szereplésre, és nagyon elégedett voltam, ahová az utolsó fejezet végére került.

A kedvenc újraolvasásod idén
Készülve a Silver Flames-re, februárban végigmaratonoztam a korábbi Tüskék és rózsák udvara részeket. Két hétig mást sem csináltam, mint reggeltől estig csak olvastam, igazán jólesett a már jól ismert világot újra meglátogatni, és teljesen átadni magam a szavaknak.

Egy könyv, ami megríkatott
Ha már Tüskék és rózsák, akkor erre a kérdésre rögtön az A Court Silver Flames-el felelnék. Ugyan nem sírtam a szó szoros értelmében (nem úgy, mint tavaly a Crescent City esetében), de mélyen megérintett, hiszen mindig is nagyon közel éreztem magamhoz Nesta jellemét.

Egy könyv, ami boldoggá tett
Oh, Addie LaRue, még nem olvastam hozzád foghatót, és a befejezésedhez hasonló gyönyörűség is igazán ritka. Az érzések, amik a könyv letétele után velem maradtak, a mai napig követnek, és még jó sokáig nem fogom tudni teljesen elfeledni őket. (Nem mintha el akarnám felejteni.)

A leggyönyörűbb könyv, amit idén vettél
Nem rejtem véka alá, hogy szeretem gyűjteni az esztétikailag előnyös csomagolásokat, és hajlandó vagyok kicsit mélyebbre nyúlni a malacperselyben, hogy a lehető legpöpecebb kiadást szerezzem meg. Nehéz is választani, ha viszont nagyon muszáj, akkor legyen Amelié Wen Zhao kissé véresen festő finomsága, a Blood Heir.

Célok az év hátralévő részére
Mindenképpen szeretném tartani magam a tempóhoz, amit az első félévben sikerült felállítanom, a heti egy könyv mindenképpen sikerülni fog. Nyáron pedig még több, a tegnapi nappal hivatalosan is nyári szüneten vagyok, így a teljes figyelmem a könyveknek tudom majd szentelni.

Ez lenne az idei Évközepi könyves kiadás 15 válasza. Kinek mi volt eddig a kedvenc olvasmánya? Ha kedved támadt a kérdések megválaszolására, tedd meg akár kommentben, kíváncsi vagyok, ki hogyan felelne.

Mivel pedig végre vége a félévnek, blog tekintetében is több időm lesz, így megpróbálom visszahozni a heti két bejegyzést. A következő jön is hamarosan, megmutatom majd, milyen témákat választottam ki a bullet journal-omhoz az elmúlt hat hónapban. Annyit már most elárulok, az is könyvesre sikeredett.

A legközelebbi viszont-olvasásig:

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése