2021. június 2., szerda

Májusi bevásárlótáska

Uh, kicsit eseménydúsra sikerült az idei májusom, az egyetemen közeleg a félév végi nagyleadások időszaka, nem is csoda, hogy nem sikerült valami sokat írnom a blogra. Viszont legalább pozitívum, hogy végre megkaptam az első oltásom. (Jó tanács: ne abba a karodba kérd, amivel írsz, nekem ez valahogy nem jutott időben eszembe, és au, kicsit használhatatlan még.)

Valahogy mostanában nagyon rákaptam az arany borítós könyvekre.

Olvasás terén egy inkább közepes hónapon vagyok túl, ugyan oldalszámban megugrottam a kétezret, de ez annak is köszönhető, hogy inkább a vaskosabb kötetekre fókuszáltam. Tartalomra viszont nagyon elégedett vagyok, csupa jóságot vettem kézbe, egy új kedvencre is találtam, örömködés ezerrel.

Ezeket a könyveket olvastam májusban:


Mivel április végén nagyon betalált nálam a Shadow and Bone tv-sorozat (az áradozásom róla elolvashatod itt), így egy darabig még grisha-lázban égtem. Ezért nekiveselkedtem magam az utolsó két kötetnek, amit még nem olvastam a világból (főleg, mert a második megjelenésére vártam). Mind a King of Scars, mind a Rule of Wolves nagyon bejött, épp elég csinnadrattával és meglepetéssel megtöltött lezárása a grishaverzumnak, azon túl, hogy elképesztően csodaszép mindkettő borítója. (Írtam róluk egy duplaértékelést is, az elérhető itt.)

Ha pedig már Bardugo-maratont tartottam, akkor muszáj volt újra előszednem a végső kötetet, amit még nem olvastam tőle. A Ninth House-nak még tavaly januárban egyszer nekiálltam ugyan, de elég hamar félbehagytam, mert valami elterelte a figyelmem, most viszont végigtoltam. Az írónőre jellemzően ez a könyv is (bár ennek már semmi köze a grisha világhoz) szép lassan indul be, de a második felétől kezdve csak úgy pattog.

Az utolsó májusi olvasmányomra pedig véletlenül akadtam rá. Ugyan láttam már fotókat a Realm Breaker borítójáról, de annyira nem ragadott meg, hogy mélyebben utána is nézzek. Viszont mikor múlt héten random flangáltam a könyvesboltban, mégis a kezembe akadt, és mikor elolvastam a fülszövegét, valami mégis megtetszett benne és bevándorolt a kosaramba. Micsoda remek döntés is volt, szabályosan belélegeztem ezt a könyvet, imádtam minden pillanatát, egész végig úgy éreztem magam, mint Bilbo a Hobbit elején, mikor elindul egy kalandra.

Ezeket a könyveket pedig júniusra tervezem:


Borítóra nagyon hasonlít a Realm Breaker-re, én pedig nagyon szeretem a lángoló kardokat, a következő olvasmányom a Blade of Secrets lesz, ami érdekes mód még időre is egy napon jelent meg a Realm Breaker-rel. Ráadásul ezt a könyvet a 12 hónap - 12 könyv kihívásomra is felpakoltam még januárban (a teljes listám itt), és azzal is kéne haladnom egy kicsit.

A Crier's War még májusról maradt vissza, erre nem maradt már időm az eredeti tervezetből, viszont júniusban még jobb helye van. Ugyanis június (ha valaki nem tudná) a Pride-hónap ideje, ez a könyv pedig az egyik régóta tervezett LMBTQ+ fantasy könyvem a polcomon.

Ha pedig Pride-hónap, akkor mindenképp itt az ideje újraolvasnom Rainbow Rowell elképesztő könyvét, a Carry On-t, és annak a folytatását, a Wayward Son-t, még pont időben, mielőtt július elején megjelenik a trilógia harmadik része. Imádom ezeket a könyveket és a szereplőit, annyira, hogy az ehavi bullet journal témám is a Carry On lett, ezt is megmutatom hamarosan.

Ez lenne a májusi zárásom, még ha már június is van közben. Hamarosan újra jelentkezem, valószínűleg a Realm Breaker-értékelésemmel. Viszont egyenlőre nem ígérek semmit, a suli kicsit elhavazott az utóbbi időben. Addigis kellemes napsütést, egy jó kis oltást, és jó könyveket.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése