2021. június 21., hétfő

Muti a könyvespolcod - book tag

Rég volt book tag itt a blogon, de ma belefutottam egybe, amit mindenképpen ki akartam tölteni, így hát írtam is hozzá rögtön egy bejegyzést, míg itthon tespedek a hőségben, és próbálok akkora kereszthuzatot csapni, amekkorát csak tudok.



Kedvelt időtöltésem, mások könyvespolcát nézegetni, imádom az olyan beszélgetéseket a könyves csopotokban, ahol mindenki megmutogatja a gyűjteményét. Vendégségben is az első utam általában a polchoz szokott vinni, jól kitanulmányoni, ki mit állít ki rajta.

Ez a poszt is hasonló tematikával foglalkozik, egy moly polcának sarokköveit szedi sorra. Az eredetit @dontgobrekkermyheart insta oldalán találtam, ő egy videót csinált belőle, és viszont inkább leírom, hogy kicsit ki is tudjam fejteni a gondolataim.

1. Muti a legszebb könyved


Huh, rögtön egy fogós kérdéssel kezdünk, hiszen nagyon szeretem gyűjteni a szemgyönyörködtető könyvcsomagolásokat, így jópár meg is lapul belőlük a polcomon. Viszont ha mindenképpen ki kell választanom egyet, akkor a Sorcery of Thorns fog kikerülni nyertesként. Nagy kedvelője vagyok Charlie Bowater borító-alkotásainak, és ennek a könyvnek mindenképpen az élvonalban van a helye még azok között is. Az eredeti, zöld hátterű verziót is szeretem, de a lila különleges kiadás még inkább a kedvencem.


2. Muti a legvastagabb könyved


Nem szoktam visszarettenni egy nagydarab fantasy-től, így akad pár igazán falazótégla a polcomon. Lehet, hogy nem konkrétan a legnagyobb, de hosszra mindenképpen az egybekötött Gyűrűk ura kiadásom viszi a pálmát, olyan terjedelmes, hogy bibliapapírra van nyomva, talán 5-ös betűmérettel, mégis behemót még így is. Egy nap talán sikerül a végére is érnem.


3. Muti a legkisebb könyved


Imádom gyűjteni a mini-kiadásos könyveket, hiszen amellett, hogy cukik, még nem is foglalnak sok helyet. Rádasul a high fantasy kötetek angolul gyakran kapnak egy mini kiadást is, amiket előszeretettel szoktam nyűni. Viszont a legkisebb még ezeknél a kiadásoknál is kisebb. Egyszerűen beleszerettem az Üvegtrón mini verziójába, amin az is sokat segített, hogy gyűjtöm minden létező kiadását, így mindenképpen kellett ez is.


4. Muti a kedvenc könyved


Mivel nem akarom megint az Üvegtrónt felhozni, inkább az idei eddigi kedvenc olvasmányom választottam ki. Az Addie LaRue láthatatlan élete csak úgy elragadott magával, igazán jókor talált meg. Csak ajánlani tudom mindenkinek, remélem mihamarabb megjelenik magyarul is, mindenestre megérdemel minden hájpot, amit csak kap. (Írtam róla egy értékelést is, abba belekukkanthatsz itt.)


5. Muti egy könyvet, amit mindenkinek ajánlasz

A két Üvegtrón-fotó a bejegyzésben azonos távolságról készült,
így látni igazán a méretkülöbséget köztük.

Ez a legegyszerűbb válasz, ha bárhol belefutok egy kérdésbe, amikor valakinek könyvet kell ajánlani, arra megpróbálom rátunkolni az Üvegtrónt. Legszívesebben mindenhova egy extra példánnyal mászkálnék, amit elosztogatnék az emberek között. Eddig már sikerült három embert rávennem, hogy el is olvassa, akit ismerek, de nem adom fel, és élem tovább az "Egy nap, mikor valakinek tudom ajánlani az Üvegtrónt, az egy jól sikerült nap" mentalitásom.


6. Muti egy közkedvelt könyvet, ami neked nem jött be


Talán túl sokat vártam a Kegyetlen hercegtől a hírneve alapján, de engem nem ragadott magával. Az első fele kissé untatott és nem kedveltem a szereplők egyikét sem. A második fele már oké lett volna, de az meg olyannyira elütött az elejétől, mintha egy külön könyvet olvasott volna az ember. Épp ezért még nem is kezdtem bele a második részbe, és nincs is annyira a várólista élén.


7. Muti egy bigyót a polcodról, ami nem könyv

Igen, egy Frozen-es Anna az alap itt, Elsából meg Aelin lesz egy nap.

Nehéz kérdés, nehéz kérdés, mivel előszeretettel gyűjtöm a mindenféle polcra kipakolható kacatot, leginkább pedig a figurákat. Ha pedig nem létezik az adott szereplőhöz már kész figura (ami könyves karakterek terén sajnos elég gyakori), akkor magam építem össze őket és festem a megfelelő színezetre. A kedvencem közülük talán a Feyre Funko-m, aki igazából még félkész, mert a haját még át kell festenem, még ha elég közeli is lesz az eredeti színezéshez.


Ez lenne a Muti a könyvespolcod book tag hét kérdése. Ha megtetszett, töltsd ki te is, akár gyorsan kommentben. Hamarosan újra jelentkezem, lassan ráfűződök a félév-értékelő bejegyzésekre (lesz belőlük több is). Ezen a héten viszont a sulival fogok leginkább foglalkozni, pénteken van a nagyon nagy leadásom, így az emészti jelenleg el minden figyelmem. Pedig legszívesebben az uszodában pancsolnék már.

A legközelebbi viszont-olvasásig pedig mindenkinek egy jó könyvet, egy hűs italt, és egy még hűsebb szobát.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése