2020. október 1., csütörtök

Szeptemberi bevásárlótáska

Pár napja lecsapott az igazi ősz is, és hamarosan végre megkezdődik a szemeszterem is, szóval itt az idő, hogy elbúcsúzzak a nyártól, és összeírjam, mi mindent olvastam az elmúlt hónapban.


Túl sokat szemtemberben nem sikerült olvasnom, de attól még nem vagyok elégedetlen, és sikerült egy új kedvencet is felfedeznem köztük.

Ezeket olvastam szeptemberben:


Az Ambrózy-maratonom után visszatértem az augusztus elején félbehagyott Tüskék és rózsák udvara-újraolvasásomhoz, és kivégeztem az A Court of Wings and Ruin-t és az A Cout of Frost and Starlight-ot is. (Utóbbihoz újraolvasós értékelést is írtam, elérhető itt.) Most már csak a február közepén megjelenő A Court of Silver Flames-re várok, de arra nagyon, már elő is rendeltem a dedikált speciális kiadást.

Hosszas fantasy-eposzok közé bevetettem egy kisebb pihenőt, először az Antisocial gimis szösszenetével, majd az indiai mitológiát feldolgozó önálló történettel, a Star Daughter-rel. (Mindkettőt említettem a Star Daughter értékelésében, olvasható itt.)

Végül nekivágtam egy könyvnek, amiről már csupa jót hallottam, és jó nagy a hájpja is, de tartottam tőle, hogy nálam nem fogja megütni az elvárások mércéjét. De szerencsére nem kellett csalódnom a The Starless Sea-ben, megérdemel minden csepp rajongást, amit kap, egészen elvarázsolt engem is. Azt sem tudom, hogyan írjam le az érzéseim ezzel a könyvvel kapcsolatban. Pont ahogy Zachary is folyton magánál akarta tudni a könyvben szereplő könyvet, úgy hurcolásztam magammal én is ezt mindenhova, még akkor is, ha tudtam, hogy nem lesz időm olvasni. Egy értékelés is jön hozzá hamarosan, amint sikerül értelmes formátumba szuszakolnom róla a gondolataimat.

Ezeket a könyveket pedig októberben tervezem elolvasni:


Rám jött egy kis nosztalgiázhatnék, előszedtem az Obszidiánt, az egyik könyvet, ami elindított a mai könyvmolyságom útján. (Valahol az Obszidián, a Szent Johanna gimi és az Üvegtrón hármasa terelt vissza egy hosszabb kihagyás után.) Mondjuk azt nem hiszem, hogy az egész sorozatot újraolvasom, de azért jó egy kicsit elővenni egy régi barátot.

Kis késéssel, de végül mégis meghozta a postás a The Red Scolls of Magic-et is, szóval annak is neki tervezek most már tényleg állni. Már nem hiányzik sok hozzá, hogy ki tudjam pipálni az összes eddig megjelent Árnyvadász kötetet, ezt is az idei céljaim egyikének tűztem ki.

Fantasy-téren sem fogok elmaradni, az ehavi Charlie Bowater-borítós könyv a Bone Crier's Moon lesz (az 5 kedvenc Charlie borítómról írt poszt itt), és nekiállok a sok pozitív értékelés után a Serpent & Dove-nak és a folytatásának, a Blood & Honey-nak is. Az sem ront az elvárásaimon, hogy mindkettő igencsak szemgyönyörködtetőre sikeredett.

Nem tudom, mennyit fogok tudni ténylegesen olvasni, hiszen nekilendül a suli is pár napon belül, és az elmúlt szemeszter Covid-által okozott láblógatása után most remélem már aktívan okítani is fognak. De ettől még megpróbálok a lehető legtöbb időt szentelni a könyveknek is.

Legközelebb hétfőn jelentkezek megint, előreláthatólag a Csillagtalan tenger értékelésével, de még magam sem vagyok biztos benne, hogy értelmesen meg fogom tudni fogalmazni, mennyire varázslatos egy könyv is az.

Addigis kellemes olvasást, egy nagy bögre forró teát (vagy kakaót vagy kávét, vagy bármilyen szívhez közeli forró italt), és egy jó könyvet mindenkinek.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése