2020. október 30., péntek

Októberi bevásárlótáska

Hogy van az, hogy holnap már Halloween van, és mindjárt itt a november is? Ez a hónap úgy elszaladt, hogy csak pillanat volt az egész. De végre elkezdődött az egyetem (végre nekikezdhettem a mesterképzésnek), ez pedig egy kis rendszert hozott az elmúlt fél év rendezetlen lazulásába.


Olvasás terén viszont ez az extra teendőkupac kicsit visszavett a tempómból, lévén azzal is kell foglalkoznom, nem kergethetem csak a könyveket. De attól még elégedett vagyok azzal, amit végül sikerült beszuszakolnom még a tennivalók közé.

Ezeket a könyveket olvastam októberben:


Hála annak, hogy sikerült szert tennem az angol gyűjtői kiadásokra (amiben két-két részt adtak ki egybe kötve), rámjött a nosztalgiázhanék, és elővettem a Luxen első részét, az Obszidiánt. Ugyan tovább egyenlőre nem mentem a sorozattal, de ez a visszatekintés is kellemes érzésekkel töltött el. Egy újraolvasós értékelést is írtam a könyvhöz, elérhető itt.

Hónap elején jelent meg az Árnyék és csont csodaszép angol gyűjtői kiadása, természetesen azonnal le kellett rá csapnom. Ha pedig már a kezemben volt, akár bele is olvashattam... Ebből meg az lett, hogy visszarepített a Grishák világába, és akkor már a Six of Crows-t is befejeztem (aminek már tavaly nekiálltam, de valahogy sosem értem a végére). Majd annak a folytatását, a Crooked Kingdom-ot is kivégeztem, hála annak a függővégnek, amit a Hat varjú merészelni művelt. A Leigh Bardugo maratonom végét pedig a másik (tartalmában is) friss megjelenés jelentette. A The Lives of Saints egy rövid kis könyvecske, karakterre talán a Legendás állatok és megfigyelésük eredeti, tankönyvszerű szösszenetére emlékeztet, ahol a Grisha világ fontosabb szentjeiről ír röviden, szemkápráztató illusztrációkkal telepakolva. A Crooked Kingdom és a The Lives of Saints értékelése hamarosan következik, viszont nemrég értekeztem arról, miért is sikerülnek Bardugo borítói olyan szépre, a link a poszthoz itt.

És ugyan olvasás, de nem épp irodalom, a suli miatt végigdaráltam két városi klímával foglalkozó szakirodalmat is, a Henninger-Weber-féle Stadtklima-t és a Bécs klímastratégiájával foglalkozó Urban Heat Islands - Stategieplan Wien-t. Mindkettő felettébb tanulságos, ámbár kevésbé szórakoztató mű. Viszont a téma érdekel, szóval még diplomamunka témának is befigyelhet a végén.

Ezeket a könyveket pedig novemberre tervezem:


Még nem végeztem teljesen a Grishákkal, a King of Scars még hátra van, de félek belekezdeni, mert a folytatása csak jövő év elején fog megjelenni, és nem szívesen futnék bele egy függővégbe. Viszont a másik Bardugo-könyv, amit itt az ideje befelyeznem, az a Ninth House, még januárban maradt félbe, de kedvem van befejezni.

Bele kéne húznom a 12 hónap - 12 könyv kihívásomba is, hiszen lassan kifogyok a hónapokból, és még megannyi induló várja a listából, hogy kézbe vegyem őket. A Sorcery of Thorns, a Crown of Feathers és az Of Silver and Shadow is közéjük tartozik. (Egyébként a teljes ön-kihívásom itt olvasható.)

Kérdéses persze, hogy a suli és a munka mellett ténylegesen mennyire is fog időm jutni, és persze az is meglehet, hogy (szokás szerint) megint megszólít egy teljesen más könyv a polcomon, és addig nem nyugszik a lelkem, míg azt el nem olvasom. A tényleges végkifejletre úgyis fény derül egy hónap múlva.

A blog tekintetében a következő pár nap kicsit sűrűbb lesz. Holnap (az alkalomhoz adódóan) érkezik majd egy Halloween book tag, elsején pedig, lévén Mindenszentek, passzolónak találtam a The Lives of Saints (azaz magyarul kb. Szentek élete) értékelését. Utána pedig szerdán jelentkezem majd újra, egy osztott Six of Crows és Crooked Kingdom villámértékeléssel. (És ígérem, spoilermentes maradok majd.)

Addig is egy jó meleg bögre teát, egy jó könyvet, és egy vastag paplant mindenkinek.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése