2020. április 7., kedd

5 (+1) vaskos könyv, amit a karantén idejére ajánlok

Mivel úgy néz ki, itt Bécsben még egyhamar nem fog visszatérni az élet a normálishoz (de legalább már van remény), az előrelátható időben a fő tevékenységem az olvasás és a kísérletezés a tökéletes nutellás croissant kifejlesztéséhez lesz. Szóval itt az idő, hogy előszedjem a legvaskosabb könyveket, amik a polcomon csücsülnek.

A Trónok harca nincs épp nálam, az még a szüleimnél lévő polcomon ül,
 úgyhogy ő nem tudott szerepelni a képen.


1. Sarah J. Maas - Cescent City

Oké, ez eléggé előrelátható volt. Mégis hogyan írhatnék bármilyen listát anélkül, hogy legalább egyszer meg ne említenék rajta egy Maas-könyvet?
Viszont tényleg nagyon ajánlom. Megvan 800 oldal, legalább a duplájára elég történéssel, klasszikus maas-i fordulatokkal és nyelvezettel. Bryce az egyik kedvenc új könyves hősnőm lett, és ha nem bírok magammal, mindjárt megint kézbe veszem, és egy héttel azután, hogy befejeztem, újra is olvasom, ahelyett, hogy az olvasatlan könyveim hegyét csökkenteném.
Ugyan tudni kell hozzá angolul, de ha elég magabiztos a nyelvtudásod, akkor csak ajánlani tudom.
Múlt héten írtam is a könyvről egy értékelést, ide kattintva olvasható.

2. Brandon Sanderson - The Way Of Kings (A királyok útja)

Nagy szívfájdalmam, hogy Brandon Sanderson-ról olyan keveset hallani Magyarországon, pedig külöföldi fantasy-berkekben igen nagy szeretetnek örvend. Ugyan megjelentek magyarul a könyvei (legalábbis egy része, Sanderson olyan tempóban ír, hogy követethetelen), de eddig boltban Magyarországon nem nagyon jött szembe. Pedig nagyon megérdemelne sokkal nagyobb szeretetet. Évente kinyom magából legalább egy Trónok harca-vastagságú falazótéglát, egy még annál is összetettebb és kidolgozottabb mágiarendzerrel és világgal.
Számomra ő a klasszikus felnőtt high fantasy új nagymestere, legalább annyi hírnevet érdemel, mit Martin vagy Tolkien.

3. Cassandra Clare - Lady Midnight (Éjfél kisasszony)

Ez a jelenlegi olvasmányom, és ugyan (csak) 700 oldalas, de legalább a duplájának érződik.
Elég lassan olvasható ahhoz, hogy kitöltsön legalább egy hetet, mire a végére érek. Legfőképp azért, mert a fejezetek legalább 20, de inkább 30 vagy 40 oldal hosszúak, és elfárad az agyam, mire egynek a végére érek. De közben nem unom, mert még ha helyenként a történet nem is hasít, de a szereplők közötti kémia és csipkelődés kitölti a teret.
Az eredeti Árnyvadász sorozattal ugyan még nem végeztem (a negyedik rész elejéig jutottam), de most egy másik irányból akartam nekimenni a világnak, és eddig ez sokkal jobban tetszik, mint Clary és Jace  szerelmi káosza.

4. George R. R. Martin - A Game Of Thrones (Trónok harca)

Hiába nem volt akkora sikere a sorozat utolsó évadának, ami sokaknak elrontotta az egész Game Of Thrones-élményt, én azért továbbra is nagyon szeretem. A könyveknek amúgy is más lesz a vége, mint a sorozatnak.
A kötetek bő 1000 oldalas, vagy még annál is nagyobb terjedelme le tud bárkit foglalni jó időre, mi sem mutatja jobban, hogy a harmadik kötetet több mint egy évbe telt kiolvasnom. (Beiktatttam a közepébe egy naaaaagyon hosszú szünetet, de attól most eltekintek.) Amúgy sem tud az ember manapság úgy elmenni bármilyen fantasy-kategóriás popkultúr téma mellett, hogy ne fusson bele George R. R. Martin vagy a könyveibe. Még pár évtized, és a végén ebből is iskolai kötelező olvasmány lesz.

5. Leigh Bardugo - Ninth House

Visszakanyarodva a legelső indulóra ezen a listán, itt van még egy felnőtteknek íródott félig fantasy könyv, amiek a leírása először engem kicsit a Crescent City fülszövegére emlékeztetett. Vagyis inkább fordítva, mivel a Ninth House pár hónappal hamarabb jelent meg, a CC leírása közben tűnt fel, hogy ez kicsit olyan, mint a NH. Mindenesetre érdekes, hogy a két kedvenc, eddig ifjúsági fantasy-ket író irónőm szinte egyszerre rukkolt el egy-egy új, felnőtt olvasóknak ajánlott urban fantasy-bb világgal.
Még nem végeztem ezzel a könyvvel, de már jópárszáz oldal előrehaladásnál tartok. (Közbevágott az Üvegtrón újraolvasására feltörő vágy.) Talán most sikerülni is fog befejezni, annyi időm van, hogy már azt sem tudom, mihez kezdjek magammal.

+1 J. R. R. Tolkien: The Lord Of The Rings (Gyűrűk ura)

A vaskos high fanatys-k atyja, a Gyűrűk ura, ezzel egy hónapra is le tudnám foglalni magam. A teljesség kedvéért megjegyezném, hogy itt a teljes trilógiát egyben értem, hiszem ez igazából nem egy trológia, hanem egy könyv, háromba csomagolva. (Ahogy az Outlander sokadik köteteit is két darabban adták ki, olyan vastagok lettek. Hopp, hamár Outlander, ő is bekerülhetne ebbe a listába, az sem a legrövidebb.)
Egyszer már nekiálltam vagy egy évtizede magyarul olvasni, de akkor csak az első kötet felééig jutottam, aztán feladtam. Nem egy tizen-egy-két éves gyereknek való. Nemrég újra nekiálltam, túl gyorsan nem haladok vele, de jövő ilyenkor lássuk, meddig jutottam vele.

Ez lenne az az 5 (+1) vaskos könyv, amit a karantén idejére ajánlok, amivel az ember egy ideig lefoglalhatja magát. Neked van még indulód a listára? Írd meg a kommentszekcióban, szívesen fogadok tippeket, mit olvassak.

Legközelebb csütörtökön jelentkezek, ha addigra végzek a Lady Midnight-tal, akkor annak az értékelésével, ha kifog rajtam a hátralévő 150 oldal, akkor kitalálok valami mást. Mindenesetre hamarosan jelentkezek, addig is jó olvasást.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése