2021. augusztus 28., szombat

Kedvenc íróim hete 6. nap - V. E. Schwab

Végéhez közelít a blogszülinapi tematikus hetem, már az utolsó előtti naphoz érkeztünk. Mára pedig egy olyan írót választottam, aki még nem olyan rég áll a kedvenceim listáján. Ugyan V. E. Schwab több könyve is ült már a polcomon évek óta, valahogy sosem sikerült el is jutnom odáig, hogy elolvassam őket. Pedig még követem is Instagramon már rég, és nagyon szimpatikus emberként is, nagyon nyílt és felettébb cuki.


Maga az Addie LaRue láthatatlan élete is már majdnem egy éve megjelent, mégsem került az étlapomra. Tartok kicsit az agyonhájpolt könyvektől, égettem már meg magam néhánnyal, így az Addie-vel is vártam. Aztán egyszer mégis a kezembe akadt a könyvesboltban, és hazajött velem. Ez a könyv levett a lábamról, így azonnal kellett még valami az írónőtől. Még jó, hogy volt már pár kötete a polcomon.

The Invisible Life of Addie LaRue (Addie LaRue láthatatlan élete)

Ah, ez a könyv, az első oldaltól levett a lábamról, szinte képtelen voltam letenni. Simán bekerült a valaha olvasott legjobb könyveim közé. Az egészben az alaphelyzet keltette fel először az érdeklődésem: egy lány, aki halhatatlan, de senki sem emlékszik rá, amint szem elől veszti. Viszont ami még jobban behúzott ebben a könyvben, az módja, ahogy meg van írva. Minden szóból árad a varázslat, ott érzed magad a szereplők mellett, és ez aztán tényleg kikapcsolja a való világot körülötted. Még ha történetileg épp nem is történik olyan rengeteg a vásznon, ahogy a szavak körbeölelnek, mégsem tudod letenni. Nagyon remélem, hogy a magyar fordításban nem fog ez az aspektus elveszni, mert számomra pont ez tette ki a könyv varázsát.

Kinek ajánlom: Mindenkinek. De tényleg, legszívesebben mindenkinek erről a könyvről beszélnék, és egészen biztos, hogy nem most olvastam utoljára, sokáig fogom még én ezt az élményt emlegetni, és hozzá hasnolót keresni.

A Darker Shade of Magic (Egy sötétebb mágia)

Ebbe a könyvbe kezdtem bele közevetlenül az Addie után. Persze tudtam, hogy ez egy egészen más felállás lesz, hiszen az Addie felnőtt fantasy, ami nagyjából a mi világunkban játszódik, ez meg egy ifjúsági trilógia, ahol a háromféle London inkább csak névben London, azért nagyban különböznek a mi világunktól. Viszont az alaphelyzet itt is érdekesen hangzott, ezért szereztem be a könyvet, még évekkel ezelőtt, csak odáig már nem jutottam el, hogy ki is nyissam. Nem baj, most volt itt pont a megfelelő ideje.

Kinek ajánlom: Aki szereti a való világot jó sok mágiával keverni, és szereti a térkapukat és multiverzumokat. (Most néztem meg a Lokit tegnap, az után is pont jól passzolna.) Aki szereti az okos főszereplőket, és az olyan női karaktereket, akik megállnak a sarkukon, és nem hagyják megmondani nekik, hogy túl erősek. Kellemes kis ifjúsági fantasy ez, a jobb fajtából, és a romatikus szál sincs annyira az arcunkba nyomva, így aki inkább a kaland-félét szereti a fantasy-kben, az sem fog csalódni.

Vicious (Viszáj)

Igazából ez a Schwab-könyv ül a legrégebb óta a polcomon, még 2017-ben kaptam Rékától karácsonyra ajándékba. Jól ismer már, tudja, hogy oda-meg vissza vagyok a szuperhőhös sztoriktól, azoktól meg pláne, ha van bennük egy csavar, például ha antihősök és gonosztevők a fő karakterek. Ez a könyv pedig pontosan erről szól: Victor Vale tíz év után kiszabadul a börtönből, és nekiindul, hogy mindezt megbosszulja az egyetemi barátján, Eli-n, közben összeszedve pár, szintén nem épp hétköznapi csatlóst.

Kinek ajánlom: Aki szereti a külöleges képességeket és a  szuperhősöket, de főleg a gonosztevőiket. Itt egyik nemezis sem igazán jó vagy igazán rossz karakter, de inkább mindkettejüket a rossz irányba sorolnám, és emiatt felettébb érdekesek, nem tudja az ember, meddig fognak elmenni a céljuk érdekében. Ha szeretted a Lokit és az X-Men-t ez pont neked való. Ráadásul most jelenik meg angolul egy spin-off képregény is hozzá, a képregények meg szintén pont az én asztalom.

Még messze nem végeztem Victoria Schwab teljes munkásságával, de amennyit eddig olvastam belőle, az nagyon tetszik, egészen különleges, ahogy ír, és nem unatkozik rajta az ember, az biztos. Át fogom magam nyálazni a könyvein szép lassan, van itt még mit olvasnom.

Holnap érkezik a tematikus hetem utolsó napja, és mivel az fog a tényleges szülinap mapjára esni, természetesen oda tettem az abszolút kedvencemet, Sarah J. Maas-t. Mert ugyan ki mást? Így is minden második posztban beszélek róla, szinte keresem az alkalmat hozzá, hogy ajánljam a könyveit mindenkinek, aki szembejön velem.

A nyereményjáték utolsó napja is holnap lesz, ha érdekel, itt megtalálod a részleteket hozzá.

A holnapi viszont-olvasásig kellemes hétvégét, egy jó könyvet, és varázslatos olvasnivalót mindenkinek!

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése