2020. június 8., hétfő

A könyv, ami... book tag

A minap futottam bele Filip Lala book tag-jébe, ami egy sor könyvből áll, amik egy könyvmoly számára legalapvetőbb könyves érzéseket testesítik meg, és úgy éreztem, ezt nekem is ki kell töltenem.


Az eredeti book tag csak egy lista volt, de én hozzáfűzök minden válaszhoz egy rövid magyarázatot is, hogy alátámasszam, miért pont azt a könyvet választottam a kategóriához.

Íme hát a 10 kérdés:

A könyv...

... amin sokat nevettél:
Cassandra Clare - Csontváros
Az egész sorozat egyik kedvenc eleme számomra a szereplők közötti kémia és csipkelődés, nem egyszer hangosan felhotkantottam egy-egy jólirányzott beszólás miatt. A sorozat értékelése itt.

... ami átvert:
Colleen Hoover, Tarryn Fisher - Never, never 3.
Erről már párszor beszéltem, de ennek a minitrilógiának a befejezése idegesít a világon a legjobban. Annyi potenciál lett volna benne, de egyszerűen össze lett csapva.

... amiben csalódtál:
Suzanne Collins - Futótűz
Történetileg semmi bajom vele, azt nagyon élveztem, csak valahogy az írás nem fogott meg. Lehet, hogy részben a fordítás miatt is, de valahogy nem pörögtek valami folyékonyan a szavak.

... amit együltődben kiolvastál:
Leiner Laura - A Szent Johanna Gimi 4. Barátok
Még kb. kilencedikben, mikor a nagy Szent Johanna láz tombolt éppen, sikerült engem is beszippantania, és a negyedik és ötödik részt közvetlenül egymás után, egy nap alatt végigtoltam.
... ami elgondolkodtatott:
Rick Yancey - Az 5. hullám
Hiába lett a film bűnrossz, azért a könyvet én élveztem. Van benne elgondolkodtató téma, ami a filmből kihagyódott. Bár a második részt nem olvastam már, úgy hallottam, az már nem lett jó.

... amin sírtál:
Sarah J. Maas - Crescent City
Ó, ez a könyv. Egyértelműen ez Maas legszívszaggatóbb műve. (Még a Kingdom of Ash-en is túltesz, az pedig nagy szó.) Az utolsó 200 oldalon gyakorlatilag megállás nélkül bőgtem. Spoilermentes értékelés itt.
... amit a borítója miatt olvastál el:
Brandon Sanderson - Skyward
Charlie Bowater illusztrációinak már rég nagy rajongója vagyok, és mikor megtudtam, hogy Sanderson egy könyvéhez csinált borítót, tudtam, hogy ezt muszáj lesz, és nem bántam meg.

... amit nem olvastál végig:
J. R. R. Tolkien - Gyűrűk ura
Bevallom, már nem egyszer nekiálltam, hogy kiolvassam, hiszen mégis csak klasszikus, de valahogy nem tudok haladni vele. Az első könyv felénél tovább még sosem sikerült jutnom.
... amit többször kiolvastál:
Sarah J. Maas - Üvegtrón
Az abszolút kedvenc sorozatom, legalább évente egyszer újra kell olvasnom, nem tudok betelni vele. (És nem tudom abbahagyni az áradozást róla.) Az idei újraolvasásom itt olvasható.

... ami megszerettette veled az olvasást:
Böszörményi Gyula - Gergő és az álomfogók
A legelső tudatos könyves emlékem. Legelőször még anyukám olvasta fel nekem estimesének, aztán később magam is kiolvastam. És ezzel együtt a legelső írói autogrammom is a Mestertől származik.


Ezek lennének hát az én válaszaim. Ha megtetszett, csatlakozz te is, írd meg a kommentekben, neked melyik kategóriához melyik könyv jut eszedbe.

Legközelebb csütörtökön jelenkezem, akkor a Skyward értékelése fog (előreláthatólag) következni. Addig is kellemes június elejét és jó olvasást.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése