2020. május 31., vasárnap

Májusi bevásárlótáska

Emberek, valahogy 2020 nem akar működni. De legalább tegnap este jól elstartolt a SpaceX űrhajója, és ez ad egy kis reményérzetet. Mi sem lenne ideálisabb időpont arra, hogy az ember elmerüljön egy kupac könyvben, ami eltereli a figyelmét a valóságtól. (Apró megjegyzés, a két asztronauta valamit jól csinál, annyira elegük lehetett a világ drámájából, leléptek a bolygóról.)



Szabadidőből még mindig nincs hiányom, és kicsit az olvasási sebességem is nőtt, szóval ebben a hónapban sem vagyok elégedetlen a könyvmennyiséggel, amin sikerült átrágnom magam.


Ezeket a könyveket olvastam májusban:

Cassandra Clare - Az angyal (Pokoli szerkezetek 1.)
Cassandra Clare - A herceg (Pokoli szerkezetek 2.)
Cassandra Clare - A hercegnő (Pokoli szerkezetek 3.)
Cassandra Clare - Chain of Gold (The Last Hours 1.)
Cassandra Clare, Joshua Lewis - The Shadowhunter Codex

Amie Kaufman, Jay Kristoff - Obsidio (The Illuminae Files 3.)
Brandon Sanderson - Skyward (Skyward 1.)
J. K. Rowling - Harry Potter és a bölcsek köve
J. K. Rowling - Harry Potter és a titkok kamrája


Az áprilisi Árnyvadász-maratonom májusban is tovább folytattam, mivel a  Végzet ereklyéi végeztével nem tudtam megállni, és mindenképpen szüksége volt a lelkemnek a Pokoli szerekezetekre is. És ha már ott tartottam, onnan tovább mentem annak a "folytatására", a Chain of Gold-ra is, és mellékesen az Árnyvadász kódexet is kinyitottam.

Jelenleg kicsit szünetel a maraton, mert az Árnypiac kísértetei valahol a nemzetközi postán kóvályog még, és következőnek azt szeretném elolvasni. A köztes időben kicsit más vizekre eveztem, kicsit kinéztem az űrbe. Az ehavi kötelező olvasmányom, amit még januárban a 12 hónap 12 könyv kihívásban előírtam magamnak, az az Obsido volt, és annyira űrhajózhatnékom lett tőle (utólag belegondolva még illik is a SpaceX rakéta kilövésének híréhez), hogy újra nekiálltam a Skyward-nak.

A háttérben pedig nekiálltam az idei Harry Potter újraolvasásomnak is, ami ezúttal inkább hangoskönyv hallgatás lett, mivel a szép mardekáros kiadásom otthon ül a szüleimnél. Azóta ugyan sikerült beszerznem használtan a sorozatot angolul, de egyenlőre maradok a hangoskönyvnél. Praktikus, akkor is tudok a könyvmolyságomnak szentelni, mikor éppen más dolgom van, vagy úton vagyok, és nem lenne épp kényelmes egy papírkönyvvel az arcomban futkorászni.

A pokoli szerkezetekről (itt) és a Chain of Gold-ról (itt) írtam már értékelést is, az Obsidio-é pedig jövő héten fog érkezni, ahogy a Skyward-ról is hamarosan fogok még értekezni. A Harry Potter sorozatról még 2018-ban írtam, azokat a bejegyzéseket elolvashatod ezen a linken vagy a HP hét bannerra kattintva.

Ezeket a könyveket pedig júniusban szeretném elolvasni (/meghallgatni):

Cassandra Clare - Az Árnypiac kísértetei
Cassandra Clare - Lord of Shadows
Cassandra Clare - Queen of Air and Darkness

Samantha Shannon - The Priory of the Orange Tree
Margaret Rogerson- Sorcery of Thorns
Sarah J. Maas - A Court of Thorns and Roses
Sarah J. Maas - A Court of Mist and Fury
J. K. Rowling - Harry Potter és az azkabani fogoly
J. K. Rowling - Harry Potter és a tűz serlege


A júniusom már mos elég telített, nem vagyok biztos benne, hogy mindre lesz ténylegesen időm. 

Az Árnyvadász könyvek közül az Árnypiacot mindenképp el fogom olvasni, mikor égre ideér (ez a hátránya, ha az ember egy specifikus kiadás nyomában van, hogy az illjen a polcon a többihez), de ha sikerül akkor a Gonosz fortélyokat is szeretném befejezni.

A 12 hónapos kihívás júniusi indulója, a Sorcery of Thorns is mindenképpen sorra fog kerülni, de időtől függően az áprilisban elmaradt The Priory of he Orange Tree is tervben van.

Harry Potter tekintetében legalább még egy rész biztos bele fog férni, azt nem hiszem, hogy az egész sorozattal végeznék, de haladok azzal, amennyit majd sikerül. Ugyanígy a Tüskék és rózsák udvarával is. Mivel június elején jelenik meg angolul a széria az új, felnőtt borítókkal, erre a hónapra terveztem az idei újraolvasásukat is. (Még mikor év elején lerántották a leplet az új csomagolásról, írtam egy részletes véleményt itt arról, miért is nem a szívem csücskei ezek az új borítók, de lassan hozzájuk melegszik a szívem. Akkoriba úgy voltam velük, hogy ezek hú de rondák, ez mostanra annyit változott, hogy ezek hú de rondák, de pont ezért tetszenek.)

Ez lenne az idei májusom és a júniusi terveim. Ki hány könyvet olvasott el ebben a hónapban és kinek mi volt a kedvence? Írjátok meg a kommentekben.

Legközelebb kedden jelentkezem hétfő helyett, a beígért Obsidio értékelésemmel. Addig is kellemes Pünkösdöt és nyugis hétvégét kívánok mindenkinek, és még annál is jobb könyveket.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése