2020. május 7., csütörtök

A sorozatzáró - Mennyei tűz városa értékelés

A végéhez ért a nagy Végzet ereklyéi (újra)olvasásom, tegnap végre sikerült befejeznem a Mennyei tűz városát is. Az első három kötet meglepő sebessége után a sorozat második fele sokkal nyögvenyelősebbre sikerült, de nem adtam fel, végigtoltam a végéig, hogy lássam, hogyan alakul a nagy finálé.


Persze ez még nem jelenti azt, hogy ez a vége az Árnyvadász-maratonomnak, már neki is álltam a Pokoli szerkezeteknek, és szeretném befejezni a Lady Midnight trilógiáját is, de a fő történettel ezennel végeztem.

Aki még nem tart itt a sorozattal, annak a bejegyzés enyhén spoileres lehet, csak saját felelősségre olvasson tovább.


A korábbi kötetek értékelései a következő linkekre kattintva elérhetőek:

Először magáról a könyvről fogom kefejteni a véleményem, utána kicsit az egész sorozatról is írok egy összefoglalót így a vége után.

A véleményem röviden:

Az ötödik résszel sokat szenvedtem, nem tudott bevonzani, de ez a rész visszapedálozta magát. Nem azt mondom, hogy a kedvenc részem lenne, és ezzel is volt pár problémám, de érezhetően jobb volt, mint az elődje.

A végjátéka kielégítő volt, és szerencsére nem csöpögött annyira, mint a harmadik rész fáziszárása (ami ugye eredetileg a sztori vége lett volna, ha Clare nem ír még hozzá). Hagyott hátra egy kis édes-keserű érzést, és pár ajtót is nyitva, de azért le is zárta a történetet.

Bővebben:

A felépítés és nyelvezet:

Ez a rész messze a leghosszabb az eredeti sorozatból, de valahogy nem volt olyan lassú, mint az ötödik rész, ami jóval rövidebb. Történt jópár dolog a könyvben, volt is nem egy szála, amit el kellett varrnia. Nem az összes vége tetszett (khm, Maureen), de legalább foglalkozott velük, és igyekezett valahogy lezárni.

Összeségében azért tetszett a könyv, túl nagy problémáim nem voltak vele. Rendben lezárta a sorozatot, érdekes története volt, ami még most is új helyekre tudott menni. De azért ennyi elég is volt a Végzet ereklyéiből. Szívesen beleolvasok a kiegészítő sorozatokba, de Clary-ből és Jace-ből eleget olvastam.

A szereplők:

Clary-t és Jace-t már elégszer elemeztem. Kicsit rájuk untam az Elveszett lelkek városa folyamán, de most egy kicsit ők is javítottak.

Sebastian mint főgonosz sokkal kevésbé érdekelt, mint Valentine. Valentine-ban megvolt még egyfajta Voldemort-os rettegnivaló, de mivel Sebastian-t elég gyakran láttuk, főleg Clary szeméből, így nekem a cselekedetei alapján inkább hisztis, kiszámítható gyereknek tűnt, aki túlzottan rágörcsölt egy dologra, amit aztán nem tudott elengedni, és ez okozta a vesztét.

Emma és a Blackthorn-ok története magában okés volt, de nagyon éreztem, hogy ők azért voltak benne, hogy előkészítsék a Lady Midnight-ot, és ha kimaradtak volna, akkor sem változott volna az alapsztori.

A konfliktus és végkifejlet:

A legnagyobb problémáim a végkifejettel voltak. Sebastian karakteréből kifolyólag eleve kiszámítható volt, mi fogja okozni a vesztét (főleg, hogy elég tipikus filmes húzás, ezerszer láttuk már). Az ugyan tök jó volt, ahogy Clary és társai  felépítették a tervet, de egyszerűen nem tudott meglepni.

A legnagyobb bajom az volt, hogy Sebastian legyőzetik, és még volt több mint száz oldal hátra a könyvből, amiből gyakorlatilag 80 oldal epilógus. És az naaaaaagyon el volt nyújtva, kifejezetten szükséges sem volt minden eleme.


A végzet ereklyéi összefoglalás:

Összeségében szeretem ezt a sorozatot, még ha nem is tökéletes. Nagyon érezhető rajta, hogy már több mint egy évtizeddel ezelőtt jelent meg (az első része), de ez nem jelenti azt, hogy rossz lenne. Voltak benne részek, amiket nagyon szerettem, és olyanok, amiket kevésbé. 

A legjobb része viszont egyértelműen maga a világ felépítése, épp ezért szívesen olvasok még az Árnyvadász világról, csak ezzel az adott szereplőgárdával érzem úgy, hogy végeztem. Talán valamikor még visszanézek hozzájuk, de most más vizekre evezek.

Ez lenne a véleményem A végzet ereklyéi nagy fináléjához. A világot még nem hagyom el, megnézem, mit imádnak annyira az emberek Az angyalban, hátha egy másik történelmi kor még többet tud adni.

Legközelebb hétfőn fogok jelentkezni, megint eltérek a könyves témától, vissza a bullet journal-hoz, mert megrajzoltam a májusi oldalakat, és szeretném azokat is bemutatni. Ha nagyon érdekel, már felraktam őket a blog insta oldalára, a Kapcsolatok fül alatt elérhető hozzá a link.

Addigis kellemes hétvégét és jó olvasást!

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése