2020. március 25., szerda

Maas-Március VOL 3.2. - Üvegtrón második fázis: Heir Of Fire, Queen Of Shadows újraolvasás



Üdv az idei nagy Üvegtrón újraolvasásom második felvonásában!

Ahogy már a hétfői bejegyzésemben is felvezettem, évente legalább egyszer újra kell olvasnom az egész sorozatot. Most pedig, hogy a vírus miatti kijárási tilalom miatt még több időm felszabadult, még gyorsabban végeztem vele.

Azt sem kell megismételnem, hogy ez a kedvenc sorozatom, és legszívesebben csakis ezt olvasnám. Persze nem fogom, nehogy valahogy véletlenül mégis ráunjak (haha, mintha az lehetséges lenne), de azért jó időről-időre kézbe venni.


A sorozatot három fázisra osztottam:

I. Celaena útja: The Assassins Blade (TAB) - Throne Of Glass (TOG) - Crown Of Midnight (COM)

II. Aelin újjászületése: Heir Of Fire (HOF) - Queen Of Shadows (QOS)

III. A harmadik Valg háború: Empire Of Storms (EOS) - Tower Of Dawn (TOD) - Kingdom Of Ash (KOA)

A mai adag a második fázis lenne, azaz a Tűz örököse és az Árnyak királynője. Ahogy az előző, úgy a mai bejegyzés is spoilereket tartalmazhat, csak saját felelősségre olvasd tovább, főleg ha a második részen még nem jutottál tovább.


Ez a kedvenc fázisom a három közül, a két kötete meg a sorozatból a kedvencem. Ha mindenképp választanom kell, akkor a QOS lenne a kedvenc részem mind közül.

3. Heir Of Fire - Tűz örököse

Egy darabig nem voltam biztos benne, hogy az első vagy a második fázishoz tartozik-e ez a kötet, hisze inkább egy átmenet a kettő között. Mindazonáltal megvan benne egy törés a COM végi nagy titok felfedése után.
Az első olvasásom során, mikor a könyv végi eseményekhez értem, azt sem tudtam, hova nézzek. Viszont a mostani, sokadik újraolvasás során már sokkal jobban tudtam figyelni az egyes eseményszálakra. Az tűnt fel, hogy milyen gyorsan lepereg az egész. A KOA végén egy szál jól elnyújtva kitölt többszáz oldalt, de ebben a részben az utolsó száz oldalon vagy négy nagy szál sorsfordító lezárása is bele van nyomva.

4. Queen Of Shadows - Árnyak királynője

Mint az előbb említettem, ez a kedvenc részem. Legfőképp azért, mert ez vegyíti az első fázis még könnyedebb, csipkelődős hangvételét a harmadik fázis komolyabb tétjeivel. A másik oka, hogy ez lett a kedvencem, mert ez legfőképp a városban játszódik, és ez az a fantasy-téma, amivel mindig meg lehet fogni.
Hiába volt ez a sokadik újraolvasásom, még most is pont ugyanannyira örömködtem a kedvenc jeleneteim olvasása közben, mint először. Legfőképp a végső összetűzés alatt alélok mindig el. A sorozat összes része közül ez a legjobban megkomponált szerintem. Nem azt mondom, hogy a többi nem lenne szuper, de mind közül ez nyerte el a legjobban a tetszésem.

Összefoglaló: Aelin újjászületése

Első sorban azért szeretem annyira ezt a fázist, mert végre belecsapunk a nagy lecsóba, és a végső összecsapás főszereplői végre megjelennek. Persze ezek közé számolom Aelin-t is. Szerettem Celaená-t is, de Aelin-ként sokkal jobban a szívembe lopta magát. Szükség volt Celaená-ra is, hogy megértsük, hogyan épül fel Aelin pszichéje, és mit miért tesz. De azért sokkal jobb látni, mikor beindul Aelin tervező és cselszövő agya.
A második fázis még kialakuló Aelin-je a kedvenc Aelin-em. Még nem teljesen királynői, de már sokkal felnőttebb, mint az első fázis Celaená-ja.

Még egy pont, ami miatt sokkal jobban szeretem a második fázist, mint az elsőt, az a beemelt többszálas történetvezetés. A COM végén történt törés miatt fizikailag szükséges volt a több nézőpontot több helyszínre is szétszórni, ezzel jöttek az új szereplők. Az első olvasásom során még nem nagyon értettem, mihez kell Manon és a boszorkányok története, de ma már ő az egyik kedvenc szereplőm mind közül, és nélküle nem az lett volna a végkimenetel, mint ami lett.

És hát Rowan, na.

Másnak is ez a kedvenc része? Vagy esetleg pont, hogy nem? Írd meg a kommentekben!

A harmadik fázis újraolvasós értékelése pénteken érkezik. Közben Maas új könyvét, a Crescent City-t olvasom, és csak annyit mondok, hogy imádom. 500 oldalnál tartok (a 800-ból), és lassan kezdődnek az igazán jó részek, szóval most megyek, elásom magam a betűk között.

Pénteken újra jelentkezem, hogy lezárjam a Maas-Márciusi tematikus hónapomat. Addig is jó olvasást mindenkinek, aki ezekben a napokban otthon ül. Aki meg tartja a frontot, annak le a kalappal.

Love
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése