2020. március 10., kedd

Igen-Nem-Talán book tag

Időről időre minden könyvmoly elgondolkozik azon, mi is teszi őt könyvmollyá és milyen szokásai vannak a könyvekkel kapcsolatban, hogy újradefiniálhassa magát és az olvasás élményét. Így a tavasz közeledtével úgy döntöttem ,nekem is itt az ideje, hogy visszatekintsek az alapokhoz, és önreflektáljak egy kicsit.
Nemrég futottam bele ebbe a book tag-be egy kvíz formájában az Epicreads oldalán, és gondoltam ezt nekem is ki kell töltenem. De míg ott csak egy egyszavas választ lehetett adni, én így gondoltam, kicsit meg is indoklom, miért is így válaszoltam.
Ez lenne a 10 kérdés:

1. Megbocsátanál egy barátodnak, ha elspoilerezné egy könyv végét?

TALÁN

Egy barátnak még esetleg. Ha nagyon megható kiskutyaszemet meresztene. De attól is függ, mit spoilereznének el. Ha a kedvenc sorozatom lezáró kötetének nagy végső lezárása lenne, akkor kizárt. A számomra legfontosabb embereken kívül bárki másnál nem bocsátanám meg, bosszúm gyors lenne és könyörtelen.

2. Szereted a barátokból szerelem típust?

IGEN

Alapvetően szeretem, hiszen a való életben is ezt tartom a legegészségesebb kapcsolatnak. Persze csak akkor, ha jól meg van írva és elhihető, és emellett nem csöpög a cukorsziruptól.

3. Szoktál egyszerre több könyvet párhuzamosan olvasni?

IGEN

Az elmúlt pár hónapban nem, mert éppen az Üvegtrón újraolvasásomban vagyok, és az lefoglalja minden figyelmem, de előtte egyszerre négy könyvet próbáltam meg egyszerre olvasni. Van, hogy sierül, de általában akkor csinálom ezt, mikor egy könyv sem tud rendesen lekötni és/vagy olvasási válságban vagyok.

4. Tettél már úgy, mint aki elolvasott már egy könyvet, közben meg nem is?

IGEN

Szerintem ezt minden középiskolás megtette már. Kötelező olvasmányok, hozzátok beszélek. Ugyan kb. kilencedikig elolvastam mindent, amit feladtak, de mikor utána megindultak ezek a modern, se-füle-se-farka drámák, még én is feladtam.
Ezen kívül az egyetlen, ami eszembe jut, az a Gyűrűk ura. Láttam a filmeket kismilliószor, de az első könyv felénél tovább nem sikerült jutnom. Tudom, nagyjából miben különböznek a könyvek a filmektől, és nem is állítom, hogy a világ legnagyobb Gyűrűk ura rajongója vagyok, de talán tényleg neki kéne már ülnöm, hogy elmondhassam, tényleg elolvastam.

5. Kértél már kölcsön könyvet, de nem adtad vissza?

NEM

Teljesen nem visszaadott könyv ugyan nincsen, de volt már olyan, hogy elég hosszan ültem rajtuk. A leghosszabb ideig azt hiszem az Outlander első része volt nálam. Barátnőmtől kaptam kölcsön miután ő elolvasta, de két évig nem sikerült előrehaladnom vele (az első két fejezet után feladtam, és nem vettem újra fel), úgyhogy végül visszaadtam.

6. Sírtál/pityeregtél már nyilvánosan olvasás közben vagy egy könyv miatt?

IGEN

Nyilvánosan könyvön csak egyszer, mikor a strandon fejeztem be a Csillagainkban a hibát.
Magamban ezen kívül csak a 13 okom volton és az Empire of Storms végén pityeredtem el, de az is inkább volt sokk mint szomorúság.

7. Kívántad már, hogy egy könyves karakterrel járhatnál?

NEM

Nem igazán. Mikor gimiben abban a korban voltam, mikor a lányok egy része könyves álompasik után epedezett, engem nem fogott meg. Persze, én is megejtettem egy-egy gondolatot pár kellemesebb hímegyedről, de ténylegesen képzelegni, hogy járhatnék vele? Nem az én ízlésem. El tudtam különíteni a valóságot a könyvektől.

8. Hagytál már félbe könyvet, ami nem jött be?

IGEN

Nem is egyszer. Nem szoktam azzal kínozni magam, hogy ha nem élvezek egy könyvet, akkor is végigszenvedem magam rajta. Ha nem jön be, akkor félbehagyom, minden szívfájdalom nélkül.
A legutolsó ilyen könyv a Red, White And Royal Blue volt, pedig még nem is azért, mert nem élveztem volna, ameddig elolvastam. Még Goodreads-díjat is nyert tavaly. De a második felétől ráuntam, és egy érdekesebb olvasmány érdekében magára hagytam.

9. Beleegyeznél, hogy nem olvashatod a kedvenc könyved soha többet, ha kaphatnál egy folytatást a második kedvenc könyvedhez?

NEM

Soha nem egyeznék bele, hogy nem olvashatom többet újra az Üvegtrónt. Még akkor sem, ha hamarabb kaphatom meg a Tüskék és rózsák következő részét.

10. Kedveltél már jobban mellékszereplőt, mint a könyv főszereplőjét?

IGEN

Nem is egyszer.
A legelső, ami eszembe jut, az maga az Alkonyat. Gondolom nem én vagyok az egyetlen, aki ki nem állhatta Bellát. Engem sokkal jobban érdekelt (volna) a többi Cullen gyerek, de nem én írtam a könyveket, így nem kaptam eleget belőlük.

Íme a 10 kérdés és a 10 válaszom rájuk. Ha tetszik az ötlet, töltsd ki te is, vagy válaszold meg a kommentekben, szívesen olvasom, kinek milyen olvasási szokásai vannak.

Csütörtökön újra jeletkezem, a Maas-március egy újabb felvonásával, ahol szemügyre veszem Sarah J. Maas könyveinek új és régi borítóit, valamint próbálok majd kedvencet választani.

A legközelebbi viszont-olvasásig,

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése