2020. március 21., szombat

Koronás book tag - avagy hogyan nevessünk arcon egy világjárványt

A bécsi ne-futkoss-az-utcán hercehurca már lassan egy hete tart, és még szerencse, hogy szeretek olvasni, különben már leuntam volna a hajam is a fejemről. Eddig összesen kétszer voltam az utcán hétfő óta, akkor is csak azért, mert muszáj volt lemennem a sarkon lévő boltba táplálékért, a többi időben meg idebent tespedem és a papíron lévő világokban élem ki a kalandvágyam.
(Ja meg amúgy Bécsben már többszáz eurós büntetést is kiszabnak, ha valakit elcsípnek indokolatlanul az utcán.)

De hogy egy kicsit felvidítsam a vesztegzár unalmasságát, kitaláltam most ezt a Korona- (Covid-) book tag-et. A felépítés egyszerű, a tünetek és intézkedések helyére helyettesítek be egy-egy könyvet, ami eszembe jut.

Csatlakozz te is, ha kedved van, használjuk fel ezt a vírust arra, hogy valami mást is alkossunk a pánikon kívül.

I. A tünetek

1. Magas láz: egy könyv, ami tűzbe hoz
Sarah J. Maas - House Of Earth And Blood (Crescent City 1.)
Már hónapok óta várok erre a könyvre. Új Maas-regény? Új imádható szereplők? Egy teljesen új világ? Még szép, hogy izgatott vagyok. Most, hogy tegnap végeztem az Üvegtrón-újraolvasásommal, végre neki tudok kezdeni.

2. Légzési nehézségek: egy könyv, amitől eláll a lélegzeted
Sarah J. Maas - Kingdom Of Ash (Throne of Glass 7.)
Ez a könyv! Egyszerre fáj, sírok, nevetek, és csak úgy általánosságban ledönt a lábamról. Tegnap este végeztem az újraolvasásával, de akkora űrt hagyott ismét, hogy legszívesebben előről nekiálltam volna a teljes sorozatnak.


3. Testi fájdalom: egy könyv, amitől hasogat a szíved
Sarah. J. Maas - Empire Of Storms (Throne of Glass 5.)
Ez lesz az utolsó Maas-könyv, ígérem. De ennek a köyvnek a befejezése rázott meg a legjobban. Ráadásul úgy, hogy tudtam, mi lesz a végén, mert az elolvasása előtt sikerült belefutnom egy spoilerbe. De így is kiterített.

4. Köhögés: egy könyv, amitől köpni-nyelni nem tudsz
Böszörményi Gyula: Leányrablás Budapesten (Ambrózy báró esetei 1.)
A másik nagy kedvenc íróm és személyes példaképem bármely könyve a padlón hagy. Legfőképp az írástechnikai bravúrok miatt. A legfrissebb, a történelmi Ambrózy sorozattól még inkább el vagyok alélva.

5. Fáradtság: egy könyv, aminek az olvasásába belefáradtál
George R. R. Martin - Kardok vihara (Tűz és jég dala 3.)
A könyv puszta méretéből kifolyólag párszor neki kellett futnom, mire egyszer a végére sikerült jutnom. Pedig nem rettenek el egy jó kis 1000 oldalas falazótéglától (lást Kingdom Of Ash), de valahogy ennél félúton mindig elfogyott az elán. Két külön nyelven is megpróbáltam, egyszer több, mint egy év szünetet is beiktattam két fejezet között, de végül tavaly a végére jutottam.
Nem tudom, mikor fogok neki a negyedik könyvnek, mert az se sokkal rövidebb, és annyi más könyv van előrébb a várólistán, de egyszer majd hozzá fogok annak is. De nem manapság.



II. Az intézkedések

1. Social distancing (szociális eltávolodás): egy könyv, ami elradagott a külvilágtól
J. L. Armentrout - Obszidián (Luxen 1.)
Egy hosszú nem-olvasós időszak végét jelentette, mikor egy iskolatársi ajánlás mentén a kezembe vettem az első Luxen könyvet sok évvel ezelőtt. Ettől kezdve szerettem bele úgy igazából az olvasásba, és azóta se tértem vissza a valóvilágba.

2. Elmaradó események: egy könyv, ami cserben hagyott
Colleen Hoover, Tarryn Fisher - Never never 3.
Egy könyvben sem csalódtam még annyira, mint ebben. A minitrilógia második része felvezetett egy igéretes vonalat, tényleg kíváncsi voltam a folytatásra, de ez a lezárás szerintem az egész sorozatot arcon köpte.

3. Bezárt iskolák: egy könyv, ami új módon tanul meg kommunikálni
Amie Kaufman, Jay Kristoff - Illuminae (The Illuminae Files 1.)
Már többször is emlegettem a blogon, de még mindig nem tudom túltenni magam rajta, milyen kreatív, milyen más módon teríti elénk a történetet ez a könyv. Egy képversbe csomagolt regény.

4. Karantén: egy könyv, amit elkülönítnél a világtól
Sara Shepard - Pretty Little Liars 1.
Nekem egyszerűen nagyon nem tetszett ez a könyv, főleg úgy, hogy a sorozatot láttam előtte. Több volt benne a márkajelzés, mint a történet.

5. Határzár: egy könyv, ami megosztja a világot
J. K. Rowling - Harry Potter és a bölcsek köve
Lássuk be, kétfajta ember létezik: aki olvasta a Harry Pottert, és aki nem. Megvannak a megrögzött rajongók (mint én is), akik nem értik, valaki hogyan nem ünnepli Harry kalandajait (papíron, vagy legalább a filmeket látta, elfogadjuk őket is), és vannak a nem Potter-megrögzöttek, akik meg azon szörnyülködnek el, akik annyira bele vannak habarodva egy könyvsorozatba, hogy az embertársait is az alapján ítéli meg, melyik roxforti házba tartoznának.
(Amúgy meg hű Mardekáros a végzetig!)

Te melyik könyveket választanád az egyes tünetekhez és óvintézkedésekhez?
Ez lenne a Koronás book tag, és a 10 könyv hozzá. Legközelebb hétfőn jelentkezem, a jövő hét lesz a Maas-március tematikus hónapom fő ékköve, az Üvegtrón-újraolvasós értékelésgyűjteménnyel. Az ütemterv a következő:
Hétfő: Az orrgyilkos pengéje - Üvegtrón - Éjkorona
Szerda: Tűz örököse - Árnyak királynője
Péntek: Viharok birodalma - A hajnal tornya - Felperzselt királyság
Imádom az éves Üvegtrón-újraolvasásomat, remélem a hozzájuk készülő bejegyzések nektek is tetszeni fognak.
A hétfői viszont-olvasásig:

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése