2020. január 31., péntek

Januári bevásárlótáska

Még alig pislantottam egyet, és máris itt 2020 első hónapjának vége. És micsoda egy hónap volt! Ég Ausztrália, máshol meg épp hogy áradások mosnak el városokat, messziről integet már a harmadik világháború, Kínát meg egy vírus fenyegeti. Micsoda egy évtized, és még csak egy hónapja tart!
Még jó, hogy ilyenkor a könyvek képletes homokjába tudja az ember dugni a fejét.

Január számomra is aktívan telt, kevésbé baljósan, de aktívan. Végre túl tudtam tenni magam az elmúlt hónapok (félév?) olvasási válságán, és sikerült a kezembe venni több jó kis könyvet is.

Ezeket olvastam januárban:


Sikerült tartanom magam (nagyjából) a heti egy könyv célkitűzésemhez, majdnem minddel végeztem is. Egyedül az első heti könyvet, a Ninth House-ot nem olvastam még ki, pusztán a termetes mérete miatt, ez még a következő hetekben teljesül.

Az elmúlt két hétben nekiálltam az éves Üvegtrón-újraolvasásnak, Az orrgyilkos pengéjével már végeztem, az Üvegtrón pedig jelenleg is a kezemben van, már csak pár fejezet van hátra belőle. Ezt az újraolvasást pedig a télen angolul megjelent miniatúr kiadásban hajtom végre. Írtó cuki kis könyvecskék, tervezek róluk is majd egy bejegyzést hozni, ahol bemutatom őket.

Ez a január elég fantasy-dúsra sikeredett, a hónap második és harmadik hetében két ifjúsági fantasy került sorra, a Három sötét korona és az A Heart So Fierce And Broken. Míg az elsőt magyarul olvastam, és annyira nem nyerte el a tetszésem (részletes értékelés itt), addig a második egy friss angol megjelenés, és nagyon szerettem (erről is írtam itt). Egyébként az olvasás nyelve és a tetszési fok között nincs összefüggés, mégha a mondatszerkezetből arra is lehetne következtetni.

Ezekre a könyvekre pedig februárban fáj a fogam:


Folytatni fogom az Üvegtrón-maratont, legalább az Éjkoronát és a Tűz örökösét ki akarom olvasni, bár lehet, hogy még Árnyak királynője is lesz belőle.

A 12 hónap 12 könyv kihívásom februári darabja a farsang és a karnevál témájába csippent bele, az indulója pedig a Caraval.

A friss megjelenések közül Tricia Levenseller ífjúsági fantasy-jére, a The Shadows Between Us-ra várok a leginkább.

És talán végre sikerül idén befejeznem az Ambrózy-sorozatot, ehhez igyekszem a számomra következő részt, az Ármány és kézfogót elolvasni.

Ezen kívül januárban végre megújítottam és felélszettem a blogom, az egyik nagy változtatása az új  imidzsen kívül, hogy több book-tag kategóriás posztot is írtam a klasszikus értékelések mellé. Én nagyon élvezem, hiszen egy-egy játékként egészítem ki így a könyvmoly létem.

Januárban ezek a book tag-ek jelentek meg:
(a címre kattintva el is érheted őket)


Úgy tűnik, az olvasóközönségem is pozitívan fogadta ezeket a book tag-eket, szóval meg fogom őket tartani a jövőben is.

Sokkal többre ebben a hónapban nem volt időm, intéznem kellett mellette az egyetemet is (mindjárt meg van a papír, végre, juhú!), de a februárom sem lesz eseménytelen. Remélem legalább annyit sikerül majd olvasnom, mint az elmúlt hónapban, ha nem többet.

Legközelebb hétfőn jelentkezem, talán épp az Üvegtrón miniatúr kiadásokkal. Addigis kellemes hétvégét, egy jó meleg paplant és egy jó könyvet a kézbe.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése