2020. január 16., csütörtök

Elégetném - újraírnám - újraolvasnám: Fantasy kiadás

Végre valahára én is kipróbálom, milyen is ez az elégetném-újraírnám-újraolvasnám játék. A szabályok nagyon egyszerűen, összeírok pár könyvcímet (esetleg egy adott témában, mint most a fantasy), amit már olvastam, majd egy kalapból kihúzom őket hármasával. Egy ilyen tripletből pedig kiválasztom, melyiket égetném el (képletesen persze, soha nem gyújtanék fel egy könyvet, még a Szürkét sem), melyiket írnám újra (azaz melyik nem tökéletes, de egy kis javítással szuper lehet), és melyiket olvasnám újra, annyira szeretem. Persze a húzástól függően az is előfordulhat, hogy pont a három kedvenc könyvem kerül egy kézbe, de mindenképpen ki kell választani a három kategóriát.

Öt turnusra elegendő könyvet válogattam össze. Ezek a következők:

Alexandra Christo - To Kill A Kingdom (Egy birodalom végzete)
Brandon Sanderson - Elantris
Brigid Kemmerer - A Curse So Dark And Lonely
George R. R. Martin - Trónok harca
Holly Black - A kegyetlen herceg
Kae Westa - A démon és a papnő
Kristin Cashore - Graceling (Garabonc)
J. R. R. Tolkien - A hobbit
Leigh Bardugo - Árnyék és csont
Leigh Bardugo - Six Of Crows (Hat varjú)
Marie Rutkoski - The Winner's Curse (A nyertes átka)
On Sai - Apa, randizhatok egy lovaggal?
Sara Holland - Everless
Sarah J. Maas - Üvegtrón
Sarah J. Maas - Tüskék és rózsák udvara

Mindegyik könyvet olvastam már, és a sorozatokból csak az első részt tettem bele. Szándékosan nem raktam közéjük olyat, ami tényleg nagyon nem tetszett, valamilyen szinten mindhez alakult ki kötődés, szóval így mókás lesz az elégetném kategória

Nos, akkor lássuk, miket ad ki a sorsoló kezem:

1. turnus: A kegyetlen herceg - Trónok harca - To Kill A Kingdom

Kezdetnek talán egy egyszerűbb.
Elégetném: A kegyetlen herceg. Annyi bajom ugyan nem volt vele, de a hármasból ő a leggyengébb nekem. Legfőképp azért, mert nem ért fel ahhoz a galaktikus méretű hájphullámhoz, amivel a megjelenése előtt promózták.
Újraírnám: To Kill A Kingdom. Élveztem a könyvet, nincs bajom vele, de ha átdolgozhatnám, kicsit hosszabbra írnám.
Újraolvasnám: Trónok harca. Tudom, nem mindenkinek való egy masszív, 1000 oldal feletti felnőtt fantasy-tégla, de nekem pont a zsánerem.

2. turnus: A Curse So Dark And Lonely - Elantris - Six Of Crows

Na, ez lesz szerintem a legnehezebb kör, mindhárom könyvet nagyon szeretem.
Elégetném: Sajnos muszáj az A Curse So Dark And Lonely-t a metaforikus lángok közé vetnem, pedig nagyon szerettem, jelenleg is a folytatását olvasom.
Újraírnám: Six Of Crows. Ha mindenképpen hozzá kéne nyúlnom, akkor az elejét tenném egy kicsit pattogósabbá, de normál esetben eszembe sem jutna belerondítani.
Újraolvasnám: Elantris. Az utóbbi időben nagyon rákaptam Brandon Sanderson könyveire, és az Elantris az egyik kedvencem közülük. Egyszer egészen biztosan tényleg újra is fogom olvasni.

3. turnus: Everless - A démon és a papnő - Árnyék és csont

Elégetném: Everless. Kicsit kevés volt nekem, egy lassú indulás után a végső csavar előkészítetlenül csattant a képembe.
Újraírnám: A démon és a papnő. Szerettem a könyvet, az egyetlen bajom csupán az volt, hogy a végső csavart a második oldalon kitaláltam, még azelőtt, hogy a tényleges főszereplők egyáltalán feltűntek volna. Szóval én kitörölném a bevezetést.
Újraolvasnám: Árnyék és csont. Éljen soká Leigh Bardugo! Még ha a trilógia nem legerősebb része is volt nekem, akkor is nagy kedvenc.

4. turnus: A hobbit - Tüskék és rózsák udvara - The Winner's Curse

Elégetném: The Winner's Curse. Kicsit nyafis és naiv főszereplő, de amúgy nincs sok baj vele. Viszont a másik két versenytársa ellen labdába se rúg.
Újraírnám: Tüskék és rózsák udvara. A folytatása abszolút kedvenc, de az első rész nekem mindig egy kicsit elnyújtott prológusnak hatott, és még nagyon érezni az eredeti Szépség és szörnyeteg-alapot. Ettől függetlenül nagyon szeretem.
Újraolvasnám: A hobbit. Egy tendenciát látok itt, a felnőtt fantasy-k valahogy mindig elől zárnak. Az eredeti Gyűrűk ura-könyveket nem bírom olvasni, még nekem is túl száraz és lassú, de A hobbit nagyon belevette magát a szívembe.

5. turnus: Graceling - Apa, randizhatok egy lovaggal? - Üvegtrón

Elégetném: Graceling. Hiába szeretem nagyon (legalábbis az első részt, a folytatások nem érnek már fel hozzá), túl erős mezőnybe keveredett, így neki kell mennie.
Újraírnám: Apa, randizhatok egy lovaggal? Ez a könyv is közel áll a szívemhez, főleg a nyelvezete miatt. Külön plusz pont, amiért egyedülálló regény, nem kell egy teljes sorozatot hozzá végigtolni. Azonban...
Újraolvasnám: ...semmi sem vetekedhet az Üvegtrónnal. Az egyik mindenkori kedvencem, mind a könyv, mind az egész sorozat. Egyetlen másik könyvet sem birtoklok annyi példányban, mit ezt, és soha nem fogok tudni ráunni. Aki olvasott már tőlem bejegyzést, tudja, hogy valahogy mindig igyekszem az Üvegtrónt is beletuszkolni.

Ez lenne a öt körös játékom. Annyira nem lett szélsőséges, sikerült jól elosztódni. Ki milyen könyveket pakolászna a kapalba? És hogyan döntene? Ha van kedvetek, hívjátok ki ti is magatokat, én kíváncsian meghallgatom az eredményeket.

Legközelebb hétfőn jelentkezem, egy angol olvasmány, az előbb is látott A Curse So Dark And Lonely és legfőképp a folytatásának értékelésével. Addig is olvasós hétégét mindenkinek.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése