2020. január 27., hétfő

A könyvmoly alapvetések book tag

Nemrég futottam bele ebbe a book tag-be, ami egy hithű könyvmoly legalapvetőbb kérdéseit teszi fel, és gondoltam, jó móka lenne megválaszolni. Egy csomó nagyon röviden megválaszolható kérdésből áll olyan dolgokról, amikbe a könyvmoly esetleg aktívan bele sem gondol. The Bibliophile Girl angol nyelvű blogján találtam, és ha tetszett, folytasd te is nyugodtan tovább.

Akkor lássuk csak a kérdéseket.

1. Rosszul leszel az autóban olvasás közben?

Az autóban igen, de tömegközlekedésen meg vonaton egyáltalán nem, rendszeresen olvasok vagy tanulok utazás közben is.

2. Melyik író stílusa teljesen egyedi számodra, és miért?

Örökké nagy rajongója leszek Böszöményi Gyulának, és ahogy csűrni-csavarni tudja a magyar nyelvet, míg valami igazán különlegeset ki nem hoz belőle.

3. Harry Potter vagy Alkonyat? Írj 3 okot!

Harry Potter, ez egyértelmű:
- sokkal összetettebb történet, ami a felnövésről szól
- nincs benne erőltetett szerelmi szál (vagy nem az a lényeg)
- a vérfarkasok tényleg íjesztőek benne, nem simizhető ölebek

4. Van külön könyves szatyód? Ha igen, mit hordasz még benne?

Nincs kifejezetten erre a célra kitűzött tatyóm, de az egyik vászonyszatyromat használom a sulihoz is, szóval abban gyakran vannak könyvek és egyéb papírok.

5. Szoktál könyveket szagolgatni?

IGEN!

6. Könyvek illusztrációkkal, vagy nélkülük?

Igazából ez a könyvtől függ. Néha csak megakasztaná az olvasási folyamom, néha meg pont kellenne még egy ábra a teljes élményhez. De alapvetően soha nem fogok nemet mondani egy szépen kidolgozott, igényes illusztrációnak.

7. Melyik könyvet imádtad olvasás közben, de később rájöttél, hogy mégsem a minőség legmagasabb foka?

Annak idején (már lassan egy évtizede, azta) nagyon szerettem a Luxen sorozatot, annyira, hogy az hozta meg a kedvem újra a nagyüzemű olvasáshoz. De ma arra már visszatekintve azért kicsit másképp vélekedek róla. Legfőképp Daemon miatt, azóta nagyon sokat változott az ízlésem a hímnem felé, szerencsére egy sokkal egészségesebb irányba.

8. Van valami vicces sztorid a gyerekkorodból, ami a könyvekhez kapcsolódik?

Anyukám csak úgy engedte elolvasnom a Harry Potter sorozatot, hogy mindig nagyjából egyidős vagyok Harry-vel, mivel ha ő átélhette abban a korban, akkor én is elolvashatom. Így 11-12 évesen végigtolhattam az első három rész, viszont a Tűz serlegét már nem engedete, mivel ahhoz még nem voltam elég idős. De én ennek persze nem örültem, mert tudni akartam, mi lesz a negyedik részben. Szóval mikor anyu nem figyelt, mindig lecsentem a polcról, meg takaró alatt olvasgattam. Úgy hatvan oldalig jutottam, míg lebuktam.

9. Melyik a legvékonyabb könyv a polcodon?

Pontosan nem tudom, de német irodalmon volt pár rövidebb szösszenet, amit kötelezőként el kellett olvasnunk. Talán a Bahnwärter Tiel volt ezek közül a legvékonyabb. (Ha még nem hallottál róla, nem vesztettél semmit.)

10. Melyik a legvaskosabb könyv a polcodon?

Ha pusztán a centimétereket nézzük, akkor szerintem a Trónok harca harmadik része a nyertes, de a Gyűrűk ura angol kiadása, amibe mindhárom kötet bele van kötve bibliapapírra van nyomtatva, szóval tartalomra az a legnyagyobb.

11. Írsz te magad is? El tudod képzelni magad íróként a jövőben?

El írogatok magamban, bár az elmúlt két évben a suli miatt nem sok időm marad rá. Eddig megírtam már pár regényt, eddig csak a saját és a közeli ismerettségem szórakoztatására, de nem futnék el, ha valaki ki akarná adni.

12. Mikor szerettél bele az olvasásba?

Olyan rég óta rajongok a könyvekért, hogy már nem is emlékszem rá. Talán az is sokat segített, hogy anyukám már az oviban megtanított olvasni, így elsőben sokkal előbbre voltam, mint az osztály többi része, és emiatt nagyon elégedett voltam. Azóta is igyekszem a lehető legjobb lenni.

13. Melyik a kedvenc klasszikusod?

Annyira nem vagyok nagy klasszikus-rajongó, de én szerettem a Kőszívűt. Pár régebbi posztban már kifejtettem hosszabban is, miért, most nem akarom ismételni magam.

14. Melyik tárgyból voltál a legjobb gimiben?

Huh, jó kérdés. Mivel a legtöbb dologból ötös voltam, vagy max négyes, most hirtelen meg sem tudnám mondani, melyik volt a legjobb. Talán földrajz vagy töri. De semmiképp sem a tesi.

15. Ha ajándékba kapnál egy könyvet, amit előtte már olvastál, de utáltál, mit tennél?

Először is örülnék neki, hogy valaki volt olyan figyelmes, hogy könyvet ajándékozott nekem, nem tehet róla, hogy pont nem találta el, a széles zsáner-érdeklődési-köröm melyik kis sarkát nem szeretem épp pont annyira. Ha maga a könyv szépen mutat a polcon és még nincs meg, akkor megtartanám, amúgy meg valószínűleg elcserelném.

16. Melyik az a kevésbé ismert sorozat, ami szerinted hasonlít a Harry Potter-hez vagy az Éhezők viadalához?

Most így első ránézésre nem tudnék semmit mondani. Talán a Rainbow Rowell Simon Snow sorozatának eleje kicsit hajaz Potterre, de inkább csak olyan szinten, hogy mi lenne, ha valaki írna egy olyan Potter történetet, ahol nem riadna vissza olyan csavaroktól, amiknél Rowling megállt.

17. Mi egy rossz szokásod, amit olvasás közben művelsz?

Szeretek olvasás közben kicsit nassolni. Csak sajna legtöbbször az ágyban olvasok, és került így már csokimorzsa az ágyneműre.

18. Melyik a kedvenc világod?

Az Üvegtrón világa, főleg a sorozat második felétől, ahol nagyobb teret kap a mágia is.

19. Vámpírok vagy vérfarkasok?

Jó messze maradva a Twilight által keltett képfordulástól, és az eredeti, vérszomjasabb mitológiánál maradva, inkább a vámpírok, de a vérfarkasok vadságát is szeretem, szóval nem tudom.

20. Tündérek/tündék vagy angyalok?

Tündék, megint csak inkább Maas két sorozatának jól felépített világai miatt.

21. Zombik vagy szellemek?

Inkább zombik, azok ellen könnyebb védekezni, és lassabbak. A szellemek kiszámíthatatlanok és nem hagynak aludni.

22. Szerelmi háromszög, vagy tiltott szerelem?

A háromszögektől falnak megyek (kivéve azon nagyon ritka alkalmakkor, mikor tényleg minőségileg vannak kivitelezve, de ez tényleg csak elenyésző mennyiség), szóval inkább tiltott szerelem.

23. Akciódús regény pár elszórt szerelmi jelenettel, vagy totál szerelemes könyv?

Mindig kell egy kis (jó nagy) adag akció a könyvbe, amit olvasok, egy csak pusztán szerelmetes nyáladzásba nagyon hamar belealszom.

Ezek lennének a kérdések, érdekes volt kitölteni és kicsit elgondolkozni azon, mi is jellemzi a könyvmoly-létem. Mint már mondtam, nyugodtan csináld tovább vagy add tovább másoknak, lássuk, ki mit válaszol. Ha megcsinálod, jelölj meg, hogy meg tudjam nézni, és kielégüljön a kíváncsiságom.

Csütörtökön újra jelentkezem, jön a január végi összefoglaló. Addig is kellemes estét és jó olvasást.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése