2021. július 3., szombat

Júniusi bevásárlótáska

Hű, a júniusom aztán jó sűrűre sikeredett, minden volt aztán itt. Nagyleadás az egyetemen, a tesóim pár napra végre fel tudtak látogatni hozzám, próbáltam kiélvezni a nyári meleget, és emellett még valahogy olvasni is maradt időm.


Nem is tudom, hogy sikerült ennyi olvasást bepréselnem a suli  mellé. Legfőképp a villamoson csempésztem be pár oldalt munkába meg suliba menet, meg fél óra elalvás előtt, igazából gyorsan összeadódik ám.

Ezeket a könyveket olvastam júniusban


Nina Varela - Crier's War (429 oldal) 4/5
Lévén Pride-hónap, mindenképpen be kellett iktatnom legalább egy LMBTQ+ fantasy-t júniusra, ezzel a könyvvel pedig már régóta szemeztem, ott ült a polcomon, a megfelelő időre várva. Összességében tetszett, leginkább a világfelépítés, még ha helyenként be tudtam volna kötögetni. A legtöbb bajom a végével volt, de az is csak azért, mert a kerek lezárást feláldozták a folytatásba torkolló vég oltárán.

Kristin Cashore - Graceling (471 oldal) 4.5/5
Nemrég megjelent a Garabonc angolul ezzel a csodás új borítóval (valamiért most nagyon dívik, hogy régi regényeket modern köntösbe pakolásznak, lásd a Vastündérek sorozat), amíg pedig a rendelésemre vártam, bedobtam ezt az újraolvasást közé. Angolul még jobban tetszik, mint magyarul, öröm volt visszalátogatni ebbe a világba annyi év után.

V. E. Schwab - The Invisible Life of Addie LaRue (444 oldal) 5/5
Erre a szépségre kellett várnom, de mennyire megérte. Kicsit tartóztam tőle, mert égettem meg magam már agyon-hájpolt könyvvel, de az Addie megéri az összes neki szentelt imádatot. Az egyik új abszolút kedvencem lett, és még sokáig fogok róla áradozni. A teljes értékelésem róla itt.

V. E. Schwab - A Darker Shade of Magic (384 oldal) 5/5
Annyira tetszett az Addie, hogy azonnal szükségem volt még valamire Schwab-tól, ez a könyv pedig már vagy két éve csücsült a polcomon. Teljesen más alaphangulat, de ez is remek kis olvasmány volt, olyan igazi portálos fantasy, az írónő pedig nagyon erős a szereplők kidolgozásában.

Naomi Novik - A Deadly Education (313 oldal) 4/5
Bár az írónő többi könyvéről hallottam már hideget-meleget, mégis úgy döntöttem, hogy adok egy esélyt ennek, mivel az fülszöveg alapján úgy tűnt, tetszeni fog nekem. Bevallom, elég nehézkesen indult nekem, a könyv elején nagyon (de tényleg nagyon) nem bírtam a főszereplő csajt, a narrálása az őrületbe idegesített. Viszont ezt betudom szándékosnak, mivel ahogy a karaktere fejlődött, úgy lett olvashatóbb is az agymenése, a végére egészen tetszett már.

J. K. Rowling - Harry Potter and the Philosopher's Stone (346 oldal) 3.5/5
Részben nem tudtam dönteni, mi legyen a következő könyvem, részben megérezte a szervezetem, hogy itt az ideje az éves Harry Potter-újrolvasásomnak, de egyszer csak a kezemben landolt a Bölcsek köve.

J. K. Rowling - Harry Potter and the Chamber of Secrets (360 oldal) 4/5
Jelenleg épp a Titkok kamrája utolsó pár fejezetét olvasom, de mivel a nagyját még júniusban olvastam, ezért még oda fogom számolni.

Összesen 2747 oldalt olvastam júniusban, ami egy hangyabokával az átlagos mennyiségem felett van.


Ezeket a könyveket pedig júliusra tervezem


Ashley Olivier - The Raven Thief
Ha nem hallottál még erről a könyvről, ne lepődj meg, mivel még nem jelent meg. Viszont hála az egyik könyves csopinak, megkaptam ezt a megjelenés előtt, hogy ajánlót írjak hozzá, illetve bétázni a folytatását. Mindenképpen ezzel fogok kezdeni, úgy fest, hogy be fog jönni nekem.

Rainbow Rowell - Any Way The Wind Blows (Simon Snow 3.)
Majdnem elájultam, mikor a minap a boltban megláttam ezt a könyet, több, mint egy héttel hamarabb rakták ki itt a polcra, mint a hivatalos megjelenés. Ez a sorozat az abszolút kedvenc LMBTQ+ történetem, imádom minden részletét, így már nagyon vártam a erre a kötetre.

Kelly Quidlen - She Drives Me Crazy
Könnyed nyári olvasmányként terveztem bedobni ezt a könyvet, eredetileg ugyan júniusra, mivel ez is LMBTQ+ témájú, de a suli miatt átcsúszott júliusra. Mindenképpen cukinak tűnik, és a polcomról is hiányzott már pár világos borítós könyv.

Tracy Wolff - Crave
Nem véletlen, hogy ennek a könyvnek a borítója nagyon hajaz az Alkonyatéra, az első részt annak idején úgy is promóztak, hogy ez az új, modern Alkonyat. Nem tudom, mennyire fog tetszeni, de adok neki egy esélyt, hiszen annak idején szerettem az Alkonyatot is (bár ma már visszanézve inkább letagadom).

Jennifer L. Armentrout - From Blood and Ash
Nagyon szeretem Armentrout többi sorozatát, így végre neki fogok veselkedni ennek a falazótéglának is. Kicsit tartok tőle, mert nagyon folyik a hájp mindenhonnan hozzá, sosem kezdek bele az ilyen könyvekbe túl nagy elvárásokkal. Viszont ha mégis bejön, akkor kellemes meglepetésként fog érni.


Ez lenne a júniusi zárásom. Összességében elégedett vagyok a mennyiséggel és a minőséggel is, amit az elmúlt hónapban sikerült olvasnom, és már nagyon kíváncsi vagyok a júliusi könyvekre is. Legalább végre vége a félévnek, most aztán jöhet a nagyüzemi nyárkiélvezés.

Kinek mi volt a kedvenc olvasmánya júniusban? Írd meg kommentben!

Hamarosan újra jelentkezem, addig is kellemes olvasást, jó időt, és egy árnyékos vízpartot mindenkinek!

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése