2020. november 13., péntek

Kávés book tag

Fiatalabb koromban nem voltam nagy kávés, talán azért is, mert egyszer sikerült egy nagyon pocsékba beleinnom, és akkor megfogadtam, hogy soha többet ebből a sötét löttyből. Persze aztán jött az egyetem, és sikerült a nekem tetsző kéváfajtát is megtalálnom. Bár mondjuk inkább vagyok teás, mint kávés, de időről időre nekem is kedvem támad hozzá, sok tejjel és kevés cukorral.

A kép forrása: getliterary.com

Erre a book tag-re kedves ismerősöm, Réka a Bari olvas-ról hívott meg, aki nemrég indította útjára a saját könyves blogját, kukkantsatok rá ti is és küldjetek neki sok szeretetet.

1. FEKETE – egy könyvsorozat, amibe nehéz belekezdeni, de rengetegen szeretik
J. R. R. Tolkien - A gyűrűk ura
Nem szégyellem, de rajtam ez a könyv kifogott. A filmeket egymilliószor láttam és imádom, de valahogy a könyv nagyon nehezen olvastatja magát. (Jó, tudom, A gyűrűk ura elvben 1 könyv, nem sorozat, de három részben adódott ki.)

2. BORSMENTÁS MOKKA – egy könyv, ami különösen népszerű lesz télen
Sarah J. Maas - A Court of Mist and Fury
Még szép, hogy Maas nem marad le egy listámról sem. Az én ünnepi könyvem, és bár nem a legerősebb az írónőtől, de én szeretem.
 
3. FORRÓ CSOKI – a kedvenc gyermekkönyved
Novák Natália, Tama Zétény - Csigamász
Ez itt kicsit a reklám helye is, ugyanis ezt a könyvet jóanyám írta és az öcsém illusztrálta. 12 sétálós mesével van megtöltve, ami igyekszik egy átlagos magyar tájon növő növényekkel és giz-gazokkal megismertetni a gyerekeket.
 
4. DUPLA ESZPRESSZÓ – egy könyv, ami az elejétől a végéig pörgős volt és letehetetlen
Leigh Bardugo - Crooked Kingdom
Ó, hogy élveztem én ennek a könyvnek az olvasását. Lévén egy második rész, már nem kellett a karakterek bemutatásával bajlódnia, rögtön belecsaphatott a lecsóba.

5. STARBUCKS – egy könyv, ami mindenhol ott van
J. K. Rowling - Harry Potter
Ez a válaszom egyezik Rékáéval, de mondjon az ember olyan könyvet, amiről többet hallani, mint a Harry Potterről. Max a Biblia, de az nem egy kifejezett könnyűirodalom.
 
6. HIPSZTER KÁVÉZÓ – egy könyv egy indie írótól, akit szeretsz
Amie Kaufman, Jay Kristoff - Illuminae
Bevallom, nem sok indie jellegűt olvasok, többek közt azért is, mert nehezebb azokat beszerezni. Viszont Magyarországon Kaufman neve még annyira nem terjedt el, pedig nagyszerű az ifjúsági sci-fi témában. Az Illuminae köztük a legkülönlegesebb, és mindenképp nevezhető hipszternek.
 
7. HOPPÁ! VÉLETLEN KOFFEINMENTES KÁVÉ... – egy könyv, amitől többet vártál
Colleen Hoover, Tarryn Fisher - Never, never 3.
Hogy én már hányszor panaszkodtam emiatt a könyv miatt! A második rész egész ígéretesen zárult, erre ez a végkifejlet! Egy könyv nem hagyott még ennyire cserben.
 
8. JEGESKÁVÉ VANÍLIAFAGYIVAL – a tökéletes nyári olvasmány
Brandon Sanderson - The Way of Kings
Soha nem megyek nyaralni 800 oldalnál kevesebb olvasnivalóval. Ha egyszer kifekszem a strandra (csak árnyékba, mert égek mint a szárazfa), akkor egyszuszra végigtolok fél könyvet. Egy vaskos fantasy egyedi világfelépítéssel pont jó lesz.

9. CAPPUCCINO – a kedvenc klasszikusod
Sarah J. Maas - Üvegtrón
Ugyan nem igazi klasszikus, de nekem az, a legkedvesebb könyvem, és mindeképpen újra kell olvasnom évente legalább egyszer. Most is épp erővel kell visszatartanom magam, hogy a rémesen hosszú várólistám helyett ne ebbe kezdjek bele. Egyszer mindeképpen meg fogom szerezni a képen látható eredeti borítóval is, bár ahhoz kicsit még gyűjtenem kell az aprópénzt. Viszont egy sorozatot sem birtoklok eddig annyi kiadásban, mint az Üvegtrónt, és minden reggel kedves ismerősként köszöntöm a polcomon.
Amúgy a klasszikus, mint műfaj nem igazán az én színterem, ezért is értelemeztem ezt a kérdést szándékosan félre. 
 
10. DALGONA – egy új műfaj, amit eddig nem olvastál, vagy csak nagyon ritkán

Horrorral eddig nem sok dolgom volt, de tervezem már egy ideje, hogy közelebbről szemügyre vegyem. Stephen King-gel tervezem kezdeni, amikor végül sor kerül erre is.

11. A TÖKÉLETES KÁVÉ – egy könyv, ami egyben keserű és édes, de mégis tökéletes benne az összhang
Sarah J. Maas - Crescent City
Még soha nem bőgtem annyira könyvön, mint ezen. Maas mostanra már mesterfokra fejleszetette a tudását, hogyan facsarja ki az olvasói lelkét. Az eleje ugyan lassan indul be, de amint nekilódul, akkor tényleg száguld az a ló. És az a porszívózós jelenet az egyik legviccesebb, amit valaha olvastam.
 
12. ZÖLD TEA – egy könyv, ami egyszerűen csodálatos
Cassandra Clare - Chain of Gold
Egyértelműen a kedvenc Árnyvadász történetem eddig, és az általam eddig legjobban szeretett szereplőgárda a világból, egy remek helyszínen és korban. Clare beletrafált, alig várom a folytatást.
 
13. CHAI LATTE – egy könyv, amitől messzi helyekről ábrándozol
Shveta Thakrar - Star Daughter
Kicsit ismerkedtem idén az indiai mitológiával is ebben a könyvben, amiből tisztán kiolvasható, hogy az írónő ténylegesen otthon mozog a kultúrában. A sápadt fehér fejem is át tudta élni az indiai világot.
 
14. EARL GREY – egy angol klasszikus történet
Jane Austen - Büszkeség és balítélet
Mindig mondogatom, hogy idén már tényleg bepótolom, és el is olvasom ezt a könyvet, bár valószínűleg ez idén ismét el fog maradni. De ha már egyszer nekiállok a klasszikusoknak, akkor ezzel fogom kezdeni.

15. KAMILLATEA – egy estimese, vagy könyv, amit elalvás előtt olvastál
Böszörményi Gyula - Gergő és az álomfogók
Van már az több, mint egy évtizede, mióta utoljára estimesét olvasott nekünk anyu, de a Gergő kétszer is előkerült, mikor én voltam pici, aztán mikor az öcséim. Böszörményi klasszikusa mindenképp meghatározó volt a könyvmolyságom megszületésében.

Íme hát a 15 kérdés. Köszönöm a kihívást Rékának. Ha neked is megtetszett ez a book tag, töltsd ki te is, vagy írd le kommentben a válaszaid.

Hamarosan újra jelentkezem, épp ma fejeztem be a magyarul is hamarosan megjelenő The Red Scrolls of Magic-et, ennek az értékelése még a hétvége folyamán jön. Addigis jó olvasást, egy nagy csésze gőzölgő kávét és meleg zoknit mindenkinek.

Love,
Kalamaj

2 megjegyzés:

  1. Jujj de szuper lett! *-*
    Rég nevettem ilyen jót, szeretem a vicces el-/beszólásaidat! :D (az “égek, mint a szárazfa” különösen megmosolyogtatott, mert nagyon igaz rám is :P)
    Szerintem a legnépszerűbb könyvek közé esetleg még az Ikea katalógust lehetne sorolni, de ez a top3. (Olvasás közben pedig feltűnt, hogy a fekete háttéren a piros betűk+a dőlt fehérek 3D effektet generálnak, legalábbis telefonon, nagyon menő!)
    Irigyelem a rengeteg fantasy olvasásodat, ezt az oldalt igyekszem majd jobban behozni jövőre. :)
    Köszi, hogy kitöltötted! :3

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elószeretettel tudom ajánlani az Üvegtrónt fantassy téren. (Minden nap, amikor van indokom valakire rátukmálni ezt a sorozatot, az egy jó nap.)

      Törlés