2021. július 21., szerda

Balaton Book Tag

Jó is egy kellemes kis book tag egy ilyen kellemes nyári napra, ezt a darabot éppen Rácz-Stefán Tibor blogján találtam (az eredeti bejegyzést elolvashatjátok a Sorok között blogon itt), és azonnal tudtam, hogy nekem ezt mindenképpen ki kell töltenem.


Persze úgy lett volna a legstílusosabb, ha épp a Balcsi partján fekve botlottam volna bele ebbe a book tag-be, de sajnos ekkora mázlim nem volt, csak másnap este jött szembe velem, és bár ugyan közel voltam még a tóhoz (Bakonybélben, hogy pontosak legyünk), mégsem pont ugyanaz.


1. Palacsinta: egy könyv, ami csupa olyan dologgal van megtöltve, amit szeretsz
Victoria Aveyard - Realm Breaker

Az idei év egyik kedvenc olvasmánya, végre sok-sok könyv után ismét a kezembe akadt egy olyan fanatsy, amibe eredetileg beleszerettem: egy kalandtúra (tudjátok, az érzés, mint mikor a Hobbit elején Bilbo kirohan a házából, lobogtatva a szerződést, kiabálva, hogy Kalandra indulok!), csupa szeretnivaló, sokszínű szereplővel, egy érdekes világgal, és egy aprólékos térképpel az elején, amin végig tudom követni, merre futkerásznak a szereplők.
Remélem a sorozat további részei is meg fogják ütni az első kötet szintjét, mert akkor biztosan sokáig fogok még áradozni róla.

2. Lángos: egy könyv, amit régen nagyon szerettél, és azóta is újra meg újra előveszed
J. L. Armentrout - Obszidián

A nagyüzemi könyvmolyságom egyik első darabja, annyira beleszerettem már több mint egy évtizede a Luxenbe, hogy sokszor újraolvastam már azóta. Mondjuk egy ideje nem vettem már kézbe, kicsit idősnek éreztem már magam a stílusához, illetve a könyv kora is már meglátszott rajta, de tavaly mégis kedvem akadt nosztalgiázni egy kicsit vele, így újra belecsaptam. Ennyi év után is élveztem még, a humora mindenképp megvan még ma is, még ha az ízlésem a könyves pasik terén sokat is változott azóta az első olvasás óta. De mindig kedves helyet fog elfoglalni ez a sorozat a szívemben.

3. Úszás: egy könyv, amiben fontos szerepet kap a mozgás
Sarah J. Maas - A Court of Silver Flames

Lehet, hogy kicsit spoileres, de a könyv egy fontos központi motívuma az, ahogy Nesta edz Cassian-nel. Ezzel nem csak a saját fizikumán javít, hogy meg tudja védeni magát a következő konfliktusokban, hanem részben egy lelki utazás is a számára, a mozgásformák segítik lenyugtatni a kavargó érzelmeit. Meg van a könyvben egy igencsak magas lépcső, amin időnként folyik a fel-le futkosás (ennek már az olvasásától is elfáradtam), de erről többet nem árulok el. (Meg persze jó sok jelenet van ebben a kötetben egy egészen másfajta testmozgással is, viszont nem hiszem, hogy itt mindenki nagykorú lenne, szóval ezt is el kell majd magatoknak olvasni a részletekért.)

4. Unikornisos úszógumi: egy könyv, ami annyira cuki, hogy el sem hiszed
V. E. Schwab - The Invisible Life Of Addie LaRue

Tudom, nem a klasszikus válasz erre a típusú kérdésre, inkább egy cukorba mártogatott romantikus regényt várna az ember, nekem mégis inkább az Addie tartozik ide (főleg, mert nem olvasok annyi romantikus regényt). A fanatsy-bb elemek kevésbé voltak cukrok, az Addie és Henry közötti szerelmi szál olvasása közben viszont csak úgy repesett a szívem. Összességében az egész könyv felettébb megható, bárcsak el tudnám olvasni megint az első alkalommal. (A könyvről írt értékelésem itt olvasható.)

5. Naptej: egy író, akit sokat bántanak, és te mindig késztetést érzel rá, hogy megvédd
Sarah J. Maas

Maas könyvei kapcsán két nagy érzelem jellemző: vagy nagyon szeretik (mint ahogy én is), vagy nagyon savazzák, mind a könyveit, mind a személyét magát. Természetesen megértem, hogy senki sem teljesen probémamentes, mutass egy olyan embert, aki soha egész életében nem ejtett ki egyetlen betűt sem a száján, ami valakinek nem tetszett volna. Pont így Maas sem tökéletes, neki is voltak olyan pillanatai és olyan jelenetei a könyveiben, ami bántó lehet specifikus embereknek. Egyenlőre kiállok mellette, amíg nem derül ki róla olyan súlyos dolog, ami fölött nem tudnék szemet hunyni.

6. És végül egy könyv, amit a legutóbbi nyaraláson olvastál
Ashley Olivier - The Raven Thief

Bár idén inkább túrázós-dolognézős nyaralást tartottunk, és nem a strandon feküdtünk egész nap, valahogy mégis akadt időm kiolvasni közben egy teljes könyvet. Ez pedig egy kissé különleges darab is volt, ugyanis megjelenés előtt kaptam meg az irónőtől (hála egy könyves facebook-csoportnak), hogy írjak hozzá ajánlót (amit hamarosan ide a blogra is tervezek lefordítani az angolról), illetve ami még jobban izgalomba hozott, a folytatás első fejezeteit bétázni. Ha pedig szeretted a Six of Crows-t és megkevernéd egy kis klasszikus fantasy-s kalanddal, akkor repülj rá erre a könyvre, amint megjelenik augusztusban.

Ezek lenne a Balaton Book Tag, ha tetszett, te is töltsd ki! Bevallom, egy kérdést kihagytam az eredetiből, az lett volna az ötödik, és így hangzott: Napszúrás: egy könyv, amiben fontos szerepet kap egy betegség. A betegséges téma nekem személyesen elég kiakasztó tud lenni, így kerülni szoktam. Bár tudom, hogy megannyi remek könyv íródott már ebben a témában, nem szoktam annyira olvasni, így a kérdést is inkább kihagytam.

Hamarosan újra jelentkezem, addig is jó nyári szünetet, kellemes vízparti olvasmányokat, és pisimeleg tóvizet mindenkinek!

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése