2021. május 2., vasárnap

Áprilisi (és márciusi) bevásárlótáska

Tudom, hogy már május van, de mégis megejtem ma az áprilisi zárásomat, hogy összeszedjem, mi mindent olvastam az elmúlt hónapban. Március meg még kevésbé van, de mivel mielőtt sor került volna rá, kivettem egy hosszabb szabit a blogon, így azt a pár könyvet is bedobom ebben a mixbe, hiszen nagyon is érdemes beszélni róluk is, remek kis olvasmányok voltak.


Összeségében elégedett vagyok a mennyiséggel, amit összeszedtem, bár volt már több is. Viszont március elején elkezdődött a félévem az egyetemen, így az időm nagy részében arra kellett koncentrálnom, és hú, de inspiráló tanárokat csíptem el ebben a félévben, kettejüknek sikerült fellobbantani a lassanként elporladó lángot a szakom iránt, szóval most kifejezetten boldoggá is tesz a projekt. Ráadásul a tárgynak köszönhetően megismertem pár új embert is, és már most érzem, hogy barátság-esélyesek.

No, ennyit a mesedélutánról, jöjjön a (két-)havi zárásom, a szokásos felépítés szerint.

Ezeket a könyveket olvastam márciusban:


Miután a februárom a Tüskék és rózsák udvara korábbi részeinek újraolvasásával töltöttem, kiszámítható volt, hogy a friss kötet, az A Court of Silver Flames (Ezüst lángok udvara? kíváncsi leszek a magyar fordításra) is sorra fog kerülni. Bár ugyan február közepén már megjelent a könyv, nekem mégis várnom kellett március közepéig, míg végre meghozta a postás a példányaimat, kellett nekem összerendelnem mindenféle különleges kiadást. (De megérte, most van dedikált példányom belőle.) Ez a könyv nagyon szíven talált, eddig is legjobban Nestával tudtam azonosulni, de most, hogy végre bele is láttunk a fejébe, még jobban a magaménak érzem a karakterét. (Majd érkezik egy értékelés is a blogra, csak még meg kell tudnom fogalmazni valahogy a gondolataim.)

Viszont igazából az első olvasmányom márciusban a Crescent City - House of Earth and Blood volt, mivel hónap elején jelentek meg külföldön az új, puhaborítós változatok, amiket mindenképpen meg akartam szerezni, akkor meg már újra is olvastam. Még tavaly, az első megjelenés után írtam a kötetről (spoilermentes) értékelést is, az elolvasható itt, valamint a blogszünet előtti utolsó bejegyzésemben összeszedtem, mégis hányféle kiadásban van meg a könyv a polcomon (spoiler: túl sok), ahhoz a link itt.

Ezekhez a könyvekhez pedig áprilisban volt szerencsém:


Még mindig Maas volt fókuszban nálam áprilisban, ezúttal az Üvegtrón sorozattal. Eredetileg ugyan nekiálltam a Chain of Iron-nak, de épp csak 50 oldalig jutottam, mikor beütött nálam a katasztrófa (emiatt is tűntem el egy hónapra), és nem volt túl sok kedvem folytatni. Muszáj volt a gyógyulási folyamat keretében inkább az abszolút komfort-könyvemhez, az Üvegtrónhoz nyúlnom, és ha már ott voltam, akkor folytattam a Crown of Midnight-tal és az Heir of Fire-rel is.

Áprilisban kicsit olvastam a szakomhoz kapcsolódóan, a Björke Ingels Group nevű építésziroda falazótégla nagyságú behemótját, a Hot to Cold-ot vettem kézbe (mindkettőbe, mert jó súlyos a jószág), ami a saját projektjeiket mutatja be, égövek szerint rendezve (innen a cím is), és mindig szívesen forgatom, ha inspirációt keresek egy új projekt kigondolása közben.

Ezeket láttam az elmúlt két hónapban:


Az olvasáson túl kicsit tévét is néztem ebben a két hónapban, kijött pár jó kis sorozat, név szerint a WandaVision (nyami), a The Falcon and the Winter Soldier (jó kis klasszikus gyepálódás) és persze a Shadow and Bone, amiről az elkövetkező időben meglehetősen sokat fogok áradozni, már most tudom. (Már írtam is róla tegnap egy értékelést, az elovasható itt.)

Ezeket tervezem májusban elolvasni:


A Shadow and Bone annyira Grisha-lázba hozott, hogy végre valahára nekiálltam a King of Scars-nak, jelenleg a felénél tartok, és a következő napokban be is fogom fejezni. Ha azzal megvagyok (mert hallottam, hogy függővége van), valószínűleg menni is fogok tovább a folytatásra, a Rule of Wolves-ra. (Azt azért jegyezzük meg, mennyire szemkápráztató mindkét könyv borítója.)

Még egy csodaszép csomagolás, egy ideje szemezek már a Crier's War-ral is, és szülinapomra megkaptam az egyik barátnőmtől a könyvet, így ha végeztem a Grishákkal (és tuti újranéztem a sorozatot még hússzor), ezt a könyvet tervezem következőnek venni.

Végül pedig, mert ismerem magam, tuti vissza fogok térni még Aelin-hez és befejezem az újraolvasást, legalább a Queen of Shadows-t még bepréselve májusra. Utána viszont jön majd a félév végi stressz, aztán a költözés, szóval lehet, hogy a többi résszel kicsit meg fogok csúszni, de az egész sorozat kedvenc részére biztos kerítek majd időt.

Ez lenne a márciusi-áprilisi összefoglalóm, egypár könyvet azért sikerült elolvasnom, láttam pár remek sorozatot, és még ha nem is indult az áprilisom épp fényesen, most már újra ura vagyok a helyzetnek, és nézek a jövőbe, erősen, és nem hagyom magam mégegyszer összetörni. (És neeem, nem egyfajta terápiás eszközként használom a blogot.)

Hamarosan újra jelenkezem, valószínűleg kedd délelőtt, addig eldöntöm, hogy az A Court of Silver Flames értékelésével vagy a májusi bullet journal oldalaimmal, olyan bejegyzés is régen volt már. Addig is jó olvasást, kellemes hétvégét, és kitartást mindenkinek, akinek szüksége van rá. Nem vagytok egyedül, én mindig itt leszek, ha szükség van rám.

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése