2021. február 16., kedd

Az összes A Court of Silver Flames előzetes - magyarul

Boldog megjelenési napot, A Court of Silver Flames, a Tüskék és rózsák udvara legfrissebb részének! Amint megírtam ezt a bejegyzést, rohanok is a legközelebbi könyvesboltba, hogy még egy példányt megszerezzek belőle. (Mert neeeem, nem rendeltem meg belőle már két speciális kiadást, amire még legalább egy hetet kell várnom, míg megjön Angliából...)

Ez még nem a tényleges könyv, csak a Bloomsbury virtuális modellje.

Ebben a bejegyzésben, ezt a jeles napot megünnepelendő, összeszedtem az elmúlt hetekben nyilvánosságra hozott részleteket és kedvcsinálókat, és legfordítottam őket magyarra, hogy azoknak, akiknek még várnia kell a teljes fordításra, se kelljen teljesen ACOSF (Ezüst lángok udvara?, én így fordítanám a címet) nélkül maradnia.


"Egy komisz, kötekedő mosoly ült ki a szájára.
  - Örülök, hogy játékra készen ébredtél, Nesta."



"Soha többé nem lesz gyenge.
Soha nem fog mások kegyelmére szorulni."



"Azriel felkuncogott.
- Szükségetek van egy gardedámra idefenn?"



"Az első alkalommal, mikor ezt a kifejezést láttam az arcodon,
még mindig ember voltál...
és majdnem térdre estem előtted."



"Erő lapult a kezében.
A Halál markolta a másikat."

Az ízelítők nagy része most hangoskönyv-kivágások formájában érkezett Sarah insta oldalán (@therealsjmaas), ezeket gépelte be a @thewhitethorns és a @courtofmaas insta rajongói oldal, az eredeti képeket is nekik köszönhetem ehhez a bejegyzéshez.


"Cassian ismerte a keringőt. Nézte és táncolta már évszázadok óta. Tudta, hogy az utolsó fél perc a hangjegyek és emelkedő hangzás sebes őrülete volt, tudta, hogy a legtöbb táncos csak folytatta a keringőt alatta. De a bátrak, a hozzáértők végigcsinálnák a tizenkét perdülést - a női test vakon pörgetve, az egyik kart a feje fölé emelve, újra és újra és újra megforgatva a párja által, ahogy végigszálltak a táncparketten.

A pörgéssel legjobb esetben azt reszkírozták, hogy bolondnak tűnjenek, legrosszabb esetben a pofára esést. Nesta belevágott, és Eris követte, a szemei vad gyönyörülettel teli. A zene belecsapott az ütköző fináléjába, a dobok döngtek, a hegedűk zúgtak, és az egész terem kiegyenesedett, a szemek Nestán. Nestán, ezen a valaha emberi nőn, aki legyőzte a halált, aki most úgy ragyogott, mintha felfalta volna a holdat is."



" Nesta még egy sor ütést adott le. Cassian tudta, hogy a végső kiütésre készült. Két jobbos és egy balhorog csapódott bele a fába olyan keményen, hogy az meghasadt. Aztán megállt.

Nekinyomta az öklét a fának. A ziháló lelegzetvétele a szája előtt kavargott a jeges esőben, miközben kiegyenesedett. Leengedte az öklét, a gőz kiszivágott a fogai közül ahogy megfordult. Elcsípte az ezüst tűz egy szikráját, aztán az el is tűnt. Lucien megmerevedett."



"Egy hosszú pillanatig Nesta és Cassian csak nézte egymást. A szél tépte a vállig érő, sötét haját, de állhatott volna akár egy nyári mezőn is, amennyi reakciót a hideg kiváltott belőle. Annyival élesebb itt fenn, magasan a város felett. Mást nem tudott tenni, hogy visszatartsa a fogait, mielőtt azok kivacogták volna magukat a koponyájából.

Cassian végre megszólalt:
- A régi szobádban fogsz lakni.
Mintha lett volna bármiféle kötődése ehhez a helyhez. Vagy bárhová máshová. 
- Az én szobám egy szinttel afölött van - folytatta.

- Miért kéne ezt tudnom? - csattantak ki a szavak belőle.

Elindult az üveg ajtók felé, ami a hely belsejébe vezetett.

- Arra az esetre, ha rosszat álmodsz és szükséged van valakire, aki felolvas neked - mormolta, miközben egy felemás mosoly táncolt az arcán. - Talán az egyik piszkos kis könyvet, amit annyira szeretsz."


Ezek mellett a rövedebb ízelítők mellett megosztásra került egy hosszabb részlet is, amit négy darabbal közöltek, ehhez a felosztáshoz tartom most én is magam, a következő négy részlet összetartozik:


Első rész:

"- Még mindig leejted a könyököd - mondta, ahogy ő megpördült, és akkora meglepetéssel esett neki a kocsinak, hogy elnyelte a nevetését.

Még soha nem látta Nesta Archeront ennyire... ziláltnak. Ő megemelte az állát, ahogy felé vonult. A lába minden mozdulását figyelte. Ő felhagyott azzal, hogy a súlyát túlzottan a jobb lábára terhelje, és az izmok elmozdultak a combjában, letisztultan és erőteljesen. Hátom hét talán nem valami sok egy emberi testnek, hogy izmokat halmozzon fel, de ő most már tündér volt."


Második rész:

"- Nem ejtem le a könyököm - mondta kihívóan, ahogy előtűnt a rakások sorából a rámpa lejtője előtti lapos területre.

- Láttam kétszer is annál a jobb horognál, épp az imént.

Nekidőlt az egyik hosszú polc végének:

- Felteszem Clotho küldött, hogy sziddj le.

- Nem tudtam, hogy annyira komolyan veszed az edzést, hogy még idelenn is folytatod - vonta meg a vállát.

A szemei valósággal szikráztak a félomályban.

- Belefáradtam, hogy gyenge vagyok. Hogy másokra kelljen hagyatkoznom, hogy megvédjenek."


Harmadik rész:

"Érthető.

- Mielőtt eltekintek a leckétől, amiért figyelmen kívül hagytad Clotho kérését, csak hadd monjam, hogy...

- Mutasd meg - lépett Nesta el a polctól, és felvette volna az állát vele szemben. - Mutasd meg, hol ejtem le a könyököm.

Csak pislantott az arcán hullámzó intenzitás láttán."


Negyedik rész:

" Aztán nyelt egyet. Nyelt egyet, mert itt volt: egy pillantás abból, akit a Hybern-nel folytatott háború vége előtt ismert. Egy pillantás belőle. Mint egy délibáb - ha túl hosszan nézné, elillanna.

- Állj helyzetbe - mondta így inkább.

Nesta engedelmeskedett.

Reménykedve, hogy Clotho nem fogja átvetni a korláton, amiért ellenszegült az utasításának, annyit mondott:

- Rendben. Ide azzal a jobb horoggal."


Ezek lennének az eddig napvilágot látott idézetek a könyvből, és már ezek alapján is van pár teóriám. Sajnos most is, mint sok nagyon várt könyvnél, megtörtént, hogy valaki a kiadó és az írónő engedélye nélkül kiszivárogtatott fejezeteket, de ezektől szerencsére sikerült magam távol tartani, így semmi nagy nem spoilereződött le nekem előre. 

Ahogy most a közösségi médiától is távol fogom tartani magam pár napig, amíg ki nem olvastam a könyvet, mert jópár könyves és Maas-centrikus rajongói csoportban benne vagyok, a spoilerek miatt pedig nagyon tudok harapni. (Úgy néz ki, mégis meg kell vennem azt a plusz példányt, míg meg nem jön, amit már megrendeltem, nem fogom kibírni még egy hétig. Szörnyű vagyok, tudom.)

Amint kész vagyok a könyvvel, azonnal fogok írni is róla egy értékelést, amit - hasonlóan a tavalyi Crescent City-hez - ismét teljesen spoilermentesen fogok tartani, így azok is el tudják majd olvasni, akiknek még várniuk kell a magyar megjelenésig.

Ki várja még ennyire ennek a könyvnek a kézhez vételét?

Most pedig megyek vadászni a könyvesbolt mezejére. A legközelebbi viszont-olvasásig:

Love,
Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése