2020. február 25., kedd

5 könyvmegjelenés, amire idén várok

Kinek nincsen egy listája olyan könyvekből, aminek a megjelenésére alig tud várni? Ha a magyar fordításról beszélünk, ha idegennyelvű újdonságról, ha hazai íróról, mindenkinek eszébe jut egy könyv, amit AKAR, hogy végre a kezében tarthassa. A TOP 5 szekcióm második részében bemutatom azt az 5 könyvet, aminek a megjelenésére idén várok:



1. Sarah J. Maas: Crescent City 1 - House of Earth And Blood

Új Maas-könyv, ráadásul egy teljesen új sorozat, amibe beleszerethetek? Hova iratkozhatok fel?
Szerencsére már csak kicsivel többet, mint egy hetet kell várnom rá, március harmadikán jön ki, és amint elérhető lesz, rohanok is a könyvesboltba, és addig ki sem lehet majd rángatni a lapok közül, míg végig nem taroltam rajta.
Röviden a történet: Bryce és Hunt (aki egy bukott angyal) a városban garázdálkodó és gyilkolászó démon után nyomoznak. 
Ez Maas első kifejezetten felnőtteknek szóló könyve (ugyan a Tüskék és rózsák sem volt már kifejezetten ifjúsági), szóval elvárom tőle az igazán sistergő románcot.

2. Isabel Stirling: This Coven Won't Break (These Witches Don't Burn 2)

Tavaly olvastam a sorozat első részét. Mikor megvettem, még nem tudtam, hogy lesz folytatása is, csak olvasás közben jöttem rá. Alapvetően az ilyen húzások miatt mérges szoktam lenni a könyvekre (valahol, legalább a gerincen egy apró helyen tültessék már fel, hogy ez csak egy első rész, ha már fixen tudják, hogy lesz folytatás, légyszi). 
Viszont hiába ez az apró mínuszpont, attól még élveztem a könyvet, könnyed kis szívmelengető kellemesség volt két masszív ezeroldalas tégla között, és kíváncsivá tett, hogyan folytatódik tovább.
A hiatalos megjelenési idő május 19, szóval valószínűleg ebből is könnyed nyári olvasmány lesz.

3. Tricia Levenseller: The Shadows Between Us

Ez a könyv is egyszerre jelenik meg A Crescent City-vel, szóval biztos először hátra fog tolódni a fontossági listán, de egész biztosan hamar sorra fog kerülni. Ha valakinek ismerős az írónő neve, magyarul már megjelent tőle A kalózkirály lánya, amit szintén nagyon élveztem, remélem a második része is hamarosan követni fogja.
Ez a könyv egy kicsit sötétebb hangvételű, az alaptörténet szerint Alessandra terve a következő: Elcsábítani az Árnykirályt (Shadow King az eredeti, legjobb tudásom szerint fordítottam). Hozzámenni. Megölni és átvenni az uralmat a birodalmán. És aztán persze semmi sem fog a terve szerint haladni.
És persze a borító is csodaszép, annyira szépen fog mutatni a polcomon.

4. Suzanne Collins: The Ballad of Songbirds and Snakes

Azt ugyan nem tudom, hogyan fog a cím passzolni a történethez, de nem is ez a lényeg. Igazán kíváncsi vagyok, milyen az Éhezők viadala világa hatvanegypár évvel az eredeti trilógia történései előtt.
A könyvek közül ugyan csak az elsőt olvastam eddig végig (a többi is ott ül a polcomon, csak valami más elterelte a figyelmem, mikor belekezdtem volna a második részbe, igen ez gyakran előfordul velem), de a filmeket már kismilliószor láttam, és abból is átüt, milyen mélyenszánó üzenetei és témái vannak a történetnek.
Szóval ez a kiegészítés remélhetően méltó előzménye lesz egy nem véletlenül világhíres sorozatnak.

5. Cassandra Clare: Chain of Gold

Egyenlőre eléggé felemás a viszonyom Cassandra Clare könyveivel és a belőlük készült feldolgozásokkal. Egyrészt a felvázolt világot nagyon kreatívnak és jó ötletnek találom, de valahogy soha sem sikerült tovább jutnom a harmadik könyvön. Vagyishát azt még elolvastam, belekezdtem a negyedikbe, de minden újraolvasásnál itt terelte el valami jobb a figyelmem. Belekezdtem a Lady Midnight-ba is, de még azzal sem végeztem. A tévésorozatról meg ne is beszéljünk. Csak azután sikerült élveznem, hogy nem feldolgozásként tekintettem rá, aminek ismerem az alapanyagát, és már nem húztam fel magam a módosításokon.
De ezzel a könyvvel adok még egy esélyt az Árnyvadász világnak, hogy teljesen elvarázsoljon.

Ez lenne az az 5 könyv, aminek a megjelenésére idén a legjobban várok. Persze kerülhet később még be melléjük más is, hiszen még egész biztosan nem jelentettek be mindent, de jelenleg ők vannak az élen.

Elnézést, hogy február közepén eltűntem két hétre, de el voltam utazva, ahol nem volt sok hozzáférésem technikához (és nem is az volt az út célja, hogy egy képernyő mögül lógjak ki egész idő alatt), aztán meg nem volt netem itthon. De most megint itt vagyok, tettre készen, csőre töltött posztokkal. Legközelebb csütörtökön jelentkezem, akkor a februári összefoglalóval, ahol esetleg kicsit beszélek az utazásomról is. Addig is kellemes tavaszias hangulatot mindenkinek, és jó olvasnivalót.

Love,
Kalamaj

u.i. Én is értesültem tegnap a szörnyű hírről, hogy Csukás István már a túlvilágon mesél tovább, és nem mehetek el én sem mellette, hogy megemlékezzek róla. Pár éve a Könyvhéten személyesen is találkozhattam vele, és elmondhattam neki, hogy anyukám nagyon sokat olvasott fel nekem a történeteiből, mikor kicsi voltam.
Nyugodjék békében!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése