2017. szeptember 24., vasárnap

Szeptemberi bevásárlótáska

Íme itt ennek a hónapnak is a vége, összegezzük gyorsan, mit műveltem ezidőalatt, mikor épp nem dolgoztam, és megengedhettem magamnak, hogy kicsit szórakozzak is.

Könyvek, amiket megvettem:

Cassandra Clare: Csontváros (új borító)
Cassandra Clare: Hamuváros (új borító)
Cassandra Clare: Üvegváros (új borító)
Cassandra Clare: Mennyei tűz városa (új borító)
Cassandra Clare: A herceg (új borító)
Hát igen, kicsit feltankoltam az árnyvadászokból, mert végre volt a boltban az első két rész új borítóval, és utána már nem tudtam leállni. Így a sorozatból már csak két rész hiányzik, az Elveszett lelkek városa, és A hercegnő. De ezek em fognak elmaradni sokáig.

Sarah J. Maas: Tower of Dawn (igazából már augusztusban megrendeltem, csak most hozta meg a posta)

Sanne Näsling: The Lovely Way (van a kolihoz közeli eurósboltnak egy akciós könyv polca, ahol egy-két euróért kincsekre lehet bukkanni, ott találtam ezt is. Tervezek róla egy hosszabb posztot is, amint befejeztem, mert iszonyú jó könyv, még akkor is, ha csak németül van)

Cathi Answorth: Opfer (még egy hasonló kéteurós német szerzemény, ez valami krimi)

Könyvek, amiket már előrendeltem:

Sarah Sheppard: Pretty Little Liars - Hazug csajok társasága
Marie Rutkoski: The Winners Crime - A nyertes bűne
Jeff Wheeler: The Queens Poisoner - A királynő méregkeverője
Margaret Rogerson - An Enchantment of Ravens (még mindig úton van, mivel a hivatalos megjelenés csak a napokban van, és csak utána postázzák az előrendelésem)




Könyvek, amiket elolvastam:

Cassandra Clare: Csontváros
Cassandra Clare: Hamuváros (ebben a hónapban kicsit nosztalgiáztam, a könyves bevásárlás kapcsán előszedtem a régi árnyvadász-rajongásom)
Becca Fitzpatrick: Csitt, csitt
Susan Ee: Angelfall (erről az utóbbi kettőről angyali összehasonlítást is írtam, itt elolvashatjátok)
Rachel Hawkins: Hex Hall (épp ma reggel fejeztem be, értékelés erről is várható)
Elle Kennedy: The Mistake (bevallom, ezt félbehagytam, mert meguntam)
Sanne Näsling: The Lovely Way (még olvasás alatt)

Papírneműről most térjünk rá a képernyőre, ezek azok a sorozatok, amiket ebben a hónapban megnéztem:

Shadowhunters 1. évad + 2. évas első fele

Az első évad szörnyű csalódása után úgy éreztem, hogy a második tényleg klasszisokkal jobb lett. Mind a látványban, mind a színészi játékban (Jace a kacsasegg végre más arcmimikát is tudott produkálni, Clary meg sokkal bad ass-ebb volt, mint az első évadban. Még most sem tökéletes a sorozat persze, de sokat javult, amennyit eddig láttam rajta. És végre el tudtam engedni az alapanyag történetét, innentől tudom úgy nézni, mint egy teljesen független alkotást.
Az első évadról kifejtett bővebb éleményem itt olvashatjátok az Árnyvadászos összművészeti elmélkedésem keretein belül.

Trónok harca 1. és 7. évad

Kicsit ez így furán hathat, hogy pont a két végletet néztem csak meg, de van benne értelem. Kisebbik öcsém most ért abba a korba hogy nekiálltunk megnézni vele a sorozatot, persze még néhány helyen a tényleg durva jelenetéknél el kell takarnom a szemét, de alapvetően ő is akkora rajongó kezd lenni, mint én. Mikor otthon voltam, esténként mindig megnéztünk egy-egy részt, és most pénteken el is jutottunk az évadzáróig. Egyem a kis szívét az édes szabályosan megkönnyezte Ned Stark halálát.
Meg persze itt volt végre az új évad is, ami augusztisban és szeptemberbe nyúlóan nyújtott hétfő reggelenként új drukkolnivalót. A 7. évadról a véleményem itt olvashatjátok.

Filmeket annyira ebben a hónapban nem néztem, talá az egyetlen a 2013-as Csontváros adaptáció volt, több nagyon nem is jut eszembe. Lélekben már készítem magam az ősszel érkező újabb filmesőre, leginkább a harmadik Thor filmre, ami a promók alapján őrült nagy élmánynek ígérkezik. A posztereket mindenesetre imádom, mindegyik olyan színes és élénnk, ha a film is hozni fogja a promóanyagok hangulatát egész végig, akkor talán még képes is lesz letaszítani a Galaxis örzőit a legőrültebb Marvel-látvány címről.
Meg persze többek között érjezik hamarosan az első Justice League film is, és nagyon remélem, hogy stílusban jobban fog hasonlítani a Wonder Woman-hez, mint a Batman v Superman-hez. Mindenestre megnézni biztosan megfogom, és reménykedek, hogy nem fogok csalódni.


Amire októberben várok:

Könyvek:
Kertin Gier: Silber 3. rész
Róbert Kata: Szelidíts meg!
Cassandra Clare: Elveszett lelkek városa
Cassandra Clare: A hercegnő
Sarah J. Maas: A Court of Mist And Fury (jelenjen meg végre magyarul is, hiába olvastam angolul már vagy milliószor)

Sorozatok:
Shadowhunters 2. évad második fele
Vikingek (ennek is nekiálltam már egyszer, de abbamaradt az első pár epizód után. De szeretnék újra belefogni)

Filmek:
My Little Pony: The Movie (most őszintén, ezt poénból muszáj megnézni, nem?)

Ez volt az én szeptemberem dióhéjban, többet sikerült olvasnom, mint hittem volna, és még többet vennem. Mindenképpen pozitívként könyvelem el, és remélem, hogy az október is hasonlóra fog sikerülni. Legközelebb jövő hét közepén jelentkezem, terv szerint a Hex Hall kritikámmal.

Addigis őszinte hívetek:

Kalamaj






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése