2018. július 13., péntek

Mit hallgatok? /július

Hű, de régen nem írtam semmit a zenés rovatba. De most van két album, amiről szeretnék megemlékezni, így ismét kerül egy bejegyzés is.

Elsőnek egy friss megjelenés, a Panic! At The Disco új albuma, a Pray For The Wicked.
Nem most hallottam erről az együttesről először, de egy-két dalt leszámítva eddig igazából nem keltette fel a figyelmem. Aztán úgy egy hónapja belebotlottam a Say Amen!-be, és rájöttem, hogy most jött el az ideje annak, hogy beleszeressek a zenéjükbe. Rögtön a többi számot is megnéztem, ami már megjelent a lemezről, és egytől-egyig imádtam mindet. Így persze evidens volt, hogy tűkön ülve várjam a teljes albumot. És a többi dal is hasonló színvonalat üt meg. Fiatalos, friss, és jól lehet vele énekelni.
(Arról meg ne is beszéljünk, hogy az énekes szerintem titokban Dorian Grey, mert esküszöm, visszafelé öregszik.)


A második egy régebbi csirke, a Skyrim játék zenéje.
Nemrég nekiálltam játszani vele, és ez maga is megérne egy külön misét, de most csak a zenéjére koncentrálok. Ha valakinek fantasy-ihlet kell, csak csapja be a hangszórókbab ezt, és máris dől az ötlet. Én mindenesetre időnként úgy érzem magam közben, mintha repülnék. És háttérzenének is tökéletesen megfelel, leginkább nyugodtabb és lágyabb, de persze akad benne némi csatajelenethez megfelelő zene is.
Na jó, kicsit beszélek a játékról is. Nem vagyok benne még profi, hiszen csak most kezdtem, és amúgy is ez az első rendes játékom, de nekem eddig nagyon tetszik. És a legjobb benne, hogy egy krumplin is elfut.

És hogy ne csak az én szám járjon, itt van egy-egy tétel, döntsétek el magatok, tetszik-e:

Panic! At The Disco - Roaring 20s



Skyrim - Dragonborn (ez a fő tétel, talán ezzel már találkoztatok páran)



Egyébként ebből Lindsey Stiling és Peter Hollens készített egy feldolgozást, javaslom, hogy nézzétek meg. Én mindenesetre nem tudok dönteni, melyiket szeretem jobban.

Két teljesen különböző hangulatú dal, mégis mindkettő rákreült az idei nyaralós cd-re, amit a családomnak csinálok. Minden évben készül nálunk egy válogatás, hogy a hosszú autóút alatt ne a rádiót kelljen hallgatni, hanem valami olyasmit, amit az ember esetleg szeret is, és nincs agyonjátsszva. Pár éve már én vagyok a felelős a cd-ért, az ideit éppen most fejezem be. Kereken 100 szám lesz rajta, a komolyzenétől a metálon át a rap-ig minden.

Na, megyek, még ki kell írnom a lemezre a számokat. Hamarosan újra jelentkezem, holnap jön a beígért vegyesfelvágott. Addigis jó zenéket mindenkinek.

Love, Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése