2018. május 31., csütörtök

Májusi (és áprilisi) bevásárlótáska

Ééééés, még élek!
Mikor már azt hittem, végre sikerült visszatérnem egy normális, heti-egy-poszt ütemezéshez, beütött a május, azzal pedig egy rakat vizsga az egyetemen, ez pedig teljesen elhavazott. Még az áprilisi bevásárlótáskát sem sikerült megírnom, így azt is ebbe fogom beleintegrálni.

Legutoljára akkor hallhattatok felőlem, mikor április végén a Sarah J. Maas-hetem tartottam. És így egy hónap távlatából is nagyon elégedett vagyok azzal, ahogy alakult. Én nagyon jól szórakoztam, és a játék is nagyon jól sült el, szóval nem az volt az utolsó hasonló tematikus hetem, ezt megígérhetem.

Persze attól még, hogy posztolni nem tudtam, olvasni volt még egy kis időm, még ha nem is annyi, mint máskor. Na, akkor nézzük, mit sikerült ebben a két hónapban összegyűjtenem. Ugyan így soknak tűnhet a lista, de a nagyja igazából áprilisban volt.

Beszerzett könyveim:

Soman Chainani - The School for Good and Evil 1-3. (angolul; kedves barátném olvasta magyarul őket korábban, így én is belekezdtem, de inkább eredeti nyelven. Nagyon élveztem őket, amint végzek a harmadik résszel is, terveztem róla egy posztot írni.)
Sarah J. Maas - A Court of Frost and Starlight (mééég szép, hogy két hónappal hamarabb előrendeltem már az új Maas-könyvet, és egy délután fel is faltam az egészet. Értékelés várható róla is.)
Marie Rutkoski - The Winner's Kiss (A nyertes átka 3.)
Colleen Hoover, Tarryn Fisher - Never never 3. (erről írtam értékelést is, itt elérhető)
Julie Kagawa - The Iron Knight (Vastündérek 4.; hogy én már mennyi ideje vártam arra, hogy megjelenjen ez is!)
Marie Lu - Az ifjú kiválasztottak
Julie Kagawa - A halhatatlanság szabályai (ez egy ajándékkönyv volt a KMK-s csomagban, vicces módon épp a másik Kagawa könyvvel együtt kaptam. Egy ideje már szemeztem, de annyira azért nem keltette fel az érdeklődésem. Viszont örülök, hogy ezt kaptam, így biztos el fogom olvasni.)
Alwyn Hamilton - Rebel of the Sands (ez is angolul van, még ugyan nem jutottam el odáig, hogy el is olvassam, de érdekesnek tűnik)
Amy Kaufman, Jay Kristoff - Obsidio (The Illuminae Files 3.; szintén angolul, egészen friss még, elő is rendeltem, imádom ezt a sorozatot)

Elolvasott könyvek:

Soman Chainani - The School for Good and Evil 1-3. (vagyishát a harmadik rész végéből van egy kevés hátra)
Margaret Rogerson - An Enchantment of Ravens (már ősszel megvettem ugyan a könyvet, de csak most sikerült végre el is olvasnom. Az idei év egyik legjobb könyve volt. Hogy miért, arról ebben a bejegyzésben olvashattok.)
J. K. Rowling - Harry Potter and The Chamber of Secrets (épp a nagy Harry Potter olvasómaratonomban vagyok, így az összes részt végigtolom, persze angolul)
J. K. Rowling - Harry Potter and The Prisoner of Azkaban (hát igen, valahogy nagy arányban gyerekkönyveket sikerült olvasnom ebben a két hónapban)
J. K. Rowling - Harry Potter and The Goblet of Fire
Sarah J. Maas - Tower of Dawn (ha már Maas-hetet tartottam, újraolvastam a TOD-ot is. Egyébként a tematikus hét posztjai itt olvashatóak)
Sarah J. Maas - A Court of Frost and Starlight
Colleen Hoover, Tarryn Fisher - Never never 3.

Április - május filmélménye:

Elvárható lenne, hogy erre azonnal rávágjam az Infinity War-t. És rá is fogom vágni. Nem véletlenül várok erre a filmre már 10 éve. Aztapaszta, ez aztán odavágott. Nem fogok spoilerezni, hááááátha még mindig akad valaki, aki nem látta, de annyit elmondhatok, darabokban hagyott utána. Pedig nem is egyszer láttam, de minden alkalommal hullaként hagytam ott a mozit. Akartam írni is róla egy bejegyzést, de aztán időbeli nehézségek miatt elmaradt, pedig megér egy szósalátát.

Viszont május közepén volt még egy induló is, aki versenyezhetett a figyelmemért. Elsőre nem hittem, hogy okos ötlet volt a Fox-tól ilyen közel debütáltatni a Deadpool 2-t a Bosszúállókkal, de így utólag pont jókor jött. Egyrészt teljesen megállja a helyét a másik filmmel szemben, másrészt az IW tömény szívfájdalma után pont időben itt volt, hogy visszarázza belénk a jókedvet.
Azt hiszem, végül erről a kettőről együtt fogok posztot írni.
Bevallom, a Solo (Star Wars) nem hozott nagy lázba. Ugyan a trailerei nagyjából rendben vannak, de olyan konkurenciája volt a szuperhősös fronton, hogy egyszerűen nem maradt rá figyelmem. Nem tudom, miért nem szokásos decemberi időpontban jött, de így elfelejtődött ez a film.

Júniusi várólista:

Soman Chainani - A School for Good and Evil 4.
J. K. Rowling - Harry Potter and The Chamber of Secrets 20. jubileumi kiadás (persze, hogy Mardekáros verzió, hű maradok a házamhoz)
J. K. Rowling - Harry Potter and The Order of The Phoenix
J. K. Rowling - Harry Potter and The Halfblood Prince
J. K. Rowling - Harry Potter and The Deathly Hallows (befejezem a sorozatot, na)
Victoria Aveyard - War Storm (Vörös királynő 4.; persze csak ha sikerül idáig eljutnom)

Filmek terén is van pár újdonság, amit tervezek megnézni:
The Incredibles 2 (ez kérdéses lenne? még szép!)
Jurassic Park - Fallen Kingdom (már csak Chris Pratt miatt is, ne kövezzetek meg)
Solo (na jó, meg fogom ám nézni, csak az időzítése volt nem épp jó)
Most sorozatokra nagyon nincsen időm, úgyhogy azokat előreláthatólag júliusig hanyagolni is fogom.

Nos, ezzel ütöttem el az időm az utóbbi két hónapban. Júniusra nem ígérek semmit, mert a félévem vége közeleg, szóval sok szabadidőm megint nem lesz, de igyekszem minél több időt szakítani a blogra is. Legalább azokat a bejegyzéseket igyekszem megírni, amiket megígértem.

Az biztos, hogy könyvhéten én is ott leszek, Június 9.-én (szombat) szerény személyem is ott fog majd bóklászni, és elverni az egész májusi fizuját könyvekre, csak mint tavaly. Ha valakinek minden vágya élőben is találkozni, arról is lehet szó.

Pusszanat mindenkinek, most megyek, mert a vizsgáim nem tanulódnak meg maguktól.

Love, Kalamaj

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése