2018. április 27., péntek

Sarah J. Maas hét 5. nap: fanart friday

Lassanként a vége felé közelít az első tematikus hetem (hüpp-hüpp), így én is kicsit lelassítok. Ma már csak egy bejegyzés lesz, illetve kettő, mert csinálok egy extra összefoglaló posztot a nyereményjáték szabályival és a linkekkel a kérdőívekhez. Ugyanis az utolsó teszt is ma fog világot látni. Szóval hajrá, belehúzni, már nincs sok hátra.

A mai témám pedig a kedvenc fanartjaim a két Maas-sorozathoz.
Kezdjük azzal, hogy elképesztő, micsoda műremekek készültek már, és készülnek nap-mint nap. Annyi tehetség, nem véletlen az sem, hogy egy csomó cuccot összevásároltam már a különböző alkotóktól. Olyan szépek, hogy az ember akar birtokolni belőlük egyet, és támogatni az alkotót, hogy még többet tudjon rajzolni.

Ma öt ilyen művészi érzékű rajongó képeiből hozok párat. Sokat nem fogok hozzájuk szólni, élvezzétek csak a képeket.

Az abszolút kedvencem természetesen Charlie Bowater. Az első pillanattól fogva, mikor először találkoztam a munkáival, beleszerettem a színekbe és formákba. Érdekes módon őt már azelőtt felfedeztem magamnak, mielőtt belekerültem ebbe a máig kitartó ingathatatlan Maas-rajongásba. Mikor meghallottam, hogy ő rajzolja az ACOTAR-színezőt, majdnem felsikítottam örömömben.
A sorozatokhoz készült rajzai mellett a sok mást is lealkot, szerepelt többször digital art-tal foglalkozó magazinokban is. Igazi professzionális. Az az álmom, hogy egyszer ő rajzolja meg egy könyvem borítóját.





Arz28-cal már nem olyan rég találkoztam, hozzá a Maas-tábor vezette el. Mostanában azzal foglalatoskodik, hogy újrarajzolja a régi képeit. De amit igazán imádok tőle, az a tavalyi Inktoberre (egy hónap, mikor kézzel rajzolnak, sokat) gyártott. Közülük például a baglyos minta ott díszeleg az egyik szatyromon is.







morgana0anagrom álnéven alkot Salome Totladze, aki lassan az összes Üvegtrón- és ACOTAR-szereplőről készített portrét, hihetetlen mélységű és plaszticitású képeken. Őt még csak idén fedeztem fel, de odáig vagyok tőle. Az egyik Feyre-portréja a nagy beásárlótáskám éke.







Coralie Jubénot neve talán nem ismerős, de a Merwild már egész biztosan. Ő is az ismertebb Maas-fanartkészítők egyike, ha jól emlékszem, a Tower of Dawn különleges kiadásában is az ő képei voltak. Azonnal felismerhető, jellegzetes stílusa van. Tőle származik az abszolút kedvenc Lysandra-, Azriel- és Cassian-ábrázolásom is.







És a végére még egy magyar művészt is említsünk meg. Bujdosó Gabriella is méltán kap helyet ezen a listán, hiszen ugyanolyan magas színvonalat hoz, mint bármilyen külföldi alkotó. A Rowant és Aelint ábrázoló képébe pedig egyenesen szerelmes vagyok.
(Egyébként tőle származik a kedvenc (és egyben egyetlen rendesen kinéző) Luxen-fanartom is, amit csak most tudtam meg.)





Ők lennének a kedven Maas-fanartistjaim, remélem nektek is annyira tetszenek, mint nekem. Deviantarton és Instagramon mind elérhetők, aki szeretne még többet látni tőlük, van még bőven mit nézni ott.

Tudom, hogy ez a lista közel sem teljes, meg sem próbálnám mindenkit összeszedni. Silketara, Monolimeart, taratjah, meabhdeloughry és még sokan is itt lehetnének, de nem akarok egy tíz kilométeres posztot, így most erre az ötre szűkítettem le a kört. (Ki tudja, talán a Kingdom of Ash megjelenésekor csinálok majd egy második részt is.)

Mára viszont ennyi képem van nektek. Holnap kevert témánk lesz, válogatok pár zeneszámot Maas spotify-os lejátszási listájából, és közéjük befűzök páran a kedvenc mémjeimből. A nyereményjáték utolsó kérdéssora, pedig mától elérhető. 

Íme a szabályok:

Öt napon keresztül minden nap felteszek egy kérdőívet, amit mind meg kell válaszolni, ezek a témák:
hétfő: általános, kinek mi tetszett, Üvegtrón és ACOTAR sorozatok
kedd: Üvegtrón 1-3, Celaena útja
szerda: Üvegtrón 4-5, Aelin felemelkedése
csütörtök: Üvegtrón spin off-ok, The Assassin's Blade és Tower of Dawn
péntek: Tüskék és rózsák udvara

(Mint látható, a posztok tartalma és a téma kérdési között van egy nap elcsúszás, mivel az első napi egy kvázi bevezető véleménykutatás.)
A hétfőit kivéve minden kérdőív két résznől áll. Az első rész egy általános, kedvenc szereplők, kedvenc jelenetek, ilyesmi. Itt nincs jó-rossz válasz. A második rész egy (nem bonyolult) trivia rész, itt a helyes választ kell megadni. A végső sorsolásba azoknak a neve kerül be, akik minden kérdésre helyesen tudnak válaszolni. (Ha ilyen nem lesz, valamit ki fogok találni, valószínűleg a pontok száma alapján fogom sorba állítani.)
Emellett a csütörtöki és pénteki kerdőívekben lehet majd pluszpontokat szerezni, mivel ott vannak kérdések olyan részekhez (Tower of Dawn, A Court of Wings and Ruin), amik még nem jelentek meg magyarul, így nem mindenkinek volt meg a lehetősége/nyelvtudása elolvasni őket. Ezek a kérdések nem részei a kötelező teljesítendőnek, de a pluszpontok plusz nyerési esélyt jelentenek.
Szombaton és vasárnap nem lesz teszt, mivel ott már nem a konkrét könyvekkel foglalkozom, hanem fanartokkal, teoriákkal, ilyesmik.

A nyeremény pedig egy Tüskék és rózsák udvara mintás vászonszatyor (amit megmutatnék, de még nem hozta meg a postás, szóval erre várni kell egy kicsit), valamint egy matrica- és könyvjelzőcsomag. A matricák már készen vannak, a blog Instagram oldalán meg is mutatom őket (link hozzá a Kapcsolatok fül alatt).

A válaszokat jövő hétfő éjfélig várom, az utána beérkezetteket már nem tudom elfogadni. Feltétel, hogy minden kérdőív ki legyen töltve. Kedden kiértékelem őket, és valószínűleg még aznap ki is hirdetem a nyertest.
Ezen a linken elérhetőek a mai kérdések.

Délutánra készítek egy összefoglaló posztot, ahol mindegyik link egyben megtalálható, nehogy valaki kifelejtsen egyet. 

Ez voltam egyenlőre, hamarosan újra jövök.

Love, Kalamaj

P.S. Megnéztem tegnap az Avengers: Infinity War-t. És azta. Eeeeeeember... Megérte minden perce. Érzelmi hullámvasíút. Ha túl leszek ezen a héten, egész biztosan írok róla egy hosszadalmas értekezést.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése